Anna - Igen igen - Anna - Igen igen -
Ja - så er der lige et spørgsmål om min skønne rotte - igen igen -
Anna mener jo bestemt selv at hun - i hunde flokken herhjemme - er den fødte leder -
Og skælder ud - Ved at fare på, - ikke med bid etc - men knuren og læggen ned - irettesættelser etc - når nogen ikke gør som "man" skal -
Det kan fx være når en af de andre hunde får en irettesættelse af mig - så farer hun på... og "hjlælper"... eller hvad det er hun føler hun gør...
Et eksempen - Futte er gået på førstesalen - hvilken han ikke må - grundet størrelse og hofter - Jeg kalder ham ned - og han kommer ned at trappen - dette tager noget tid - da han er usikker - Anna venter ham imøde forneden - og springer på ham når han kommer ned -
Andet eksempel - Idun er løbet op af vores markvej - jeg kalder hende hjem - Anna står og tager imod - farer på - lægger hende ned - og skælder ud...
Sådan er livet her - tiltider kan hun kamme lidt over - men med en enkelt - "Slut Anna" stopper hun sin "opdragelse" -
Nu er det sådan - at jeg tog mig selv i noget (måske) ikke så godt på marken idag -
For man kan godt pudse Anna på med visse kommandoer -
Og idag ville Thor ikke Stoppe sit legen betjent - Og jeg råbte feter ham - "Jeg sender Anna efter dig Thor" _ og gav så Anna kommandoen - hvorefter hun røg lige på ham - Kort efter kalder jeg hende retur og hun stopper -
Herefter slapper Thor af - og dropper betjenterie overfor Dunse og Futtes leg -
På vej hjem igen tænkte jeg - Taget i betragtning at jeg har svært ved at have Anna med ude blandt fremmede hunde - er det så forkert at bruge hende på denne måde hjemme i flokken - ?! ?! ?!
Man kan tænke sig selv halvt fordærvet -og kunne godt bruge lidt respons fra andre -
Og især måske gerne fra andre med hunde af Annas domi type...
Takker på forhånd -
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
Kan forstå det er fristende for dig at bruge Anna - men virkeligt synd, hun ikke kan være blandt andre...
Tror desværre du forstærker hendes dominans..
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Ja - det er rigtig skidt at hun er sådan - tiltider - for savner jo at kunne have hende med rundt - HUn har desværre altid været sådan -
Skal vi i et selskab - hvor jeg ved hvilket hunde der kommer, - og jeg ved at der er ro på, og der ikke kommer pludselige indskydelser af andre hunde end de aftalte - så kan det godt lade sig gøre -
Hun opfører sig dominerende... og til tider vælger jeg at lade hende gå i dæk ved mig, - og blive der noget tid af gangen -
Men ja - rigtig ærgeligt at det skal være sådan -
Til gengæld kan jeg med fuld ro lade ungerne vælte rundt ovenm på hende - hive penge - bildæk - bolde etc ud af munden på hende... Stjæle hendes mad - ( gør de nu ikke - ) og meget andet -
Så det er "heldigvis" kun andre hunde - Ja og så lige får -køer - grise etc etc det drejer sig om - hvis hun ikke kender dem - ss -
jul 2005
Ved ikke lige hvor mine tanker var henne - ss -
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
jul 2005
I forhold til mennesker er Anna ikke i tviv l om hvor hun står.. Det var hun da hun var mindre... men vi har trænet meget på den del...
Hun er en fantastisk hund på mange områder - og elsker at være blandt os...
Hun kan være stædg - og som jeg skrev forleden har vi perioder hvor hun lige prøver om hunkan snuppe et par trappetrin op af stien - Det tager en dag - måske to - så er hun helt på plads igen -
Det kan som jeg skrev forleden dag - fx være at lægge sig indenfor dørtrinet i stuen - hvor hun godt ved at hun skal ligge på den anden side af dørtrinet - og når man "beder" hende gå ud hvor hun skal ligge - kan hun undgå at gøre som man siger med det samme - men istedet lægge hovedet til gulvet og ignorere en -
Det er den måde hun fx kan prøve at modsætte sig en på...
jul 2005
Vi er begyndt at søge lidt på marken - Hende og jeg - eller rettere - HUN søger -
Kunne da være godt hvis det var bondens millioner hun gik og fandt - ss -
Anna - Igen igen -