376 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Anna - Igen igen - Anna - Igen igen -

Ja - så er der lige et spørgsmål om min skønne rotte - igen igen -

Anna mener jo bestemt selv at hun - i hunde flokken herhjemme - er den fødte leder -
Og skælder ud - Ved at fare på, - ikke med bid etc - men knuren og læggen ned - irettesættelser etc - når nogen ikke gør som "man" skal -
Det kan fx være når en af de andre hunde får en irettesættelse af mig - så farer hun på... og "hjlælper"... eller hvad det er hun føler hun gør...

Et eksempen - Futte er gået på førstesalen - hvilken han ikke må - grundet størrelse og hofter - Jeg kalder ham ned - og han kommer ned at trappen - dette tager noget tid - da han er usikker - Anna venter ham imøde forneden - og springer på ham når han kommer ned -

Andet eksempel - Idun er løbet op af vores markvej - jeg kalder hende hjem - Anna står og tager imod - farer på - lægger hende ned - og skælder ud...

Sådan er livet her - tiltider kan hun kamme lidt over - men med en enkelt - "Slut Anna" stopper hun sin "opdragelse" -

Nu er det sådan - at jeg tog mig selv i noget (måske) ikke så godt på marken idag -
For man kan godt pudse Anna på med visse kommandoer -
Og idag ville Thor ikke Stoppe sit legen betjent - Og jeg råbte feter ham - "Jeg sender Anna efter dig Thor" _ og gav så Anna kommandoen - hvorefter hun røg lige på ham - Kort efter kalder jeg hende retur og hun stopper -

Herefter slapper Thor af - og dropper betjenterie overfor Dunse og Futtes leg -

På vej hjem igen tænkte jeg - Taget i betragtning at jeg har svært ved at have Anna med ude blandt fremmede hunde - er det så forkert at bruge hende på denne måde hjemme i flokken - ?! ?! ?!

Man kan tænke sig selv halvt fordærvet -og kunne godt bruge lidt respons fra andre -
Og især måske gerne fra andre med hunde af Annas domi type...

Takker på forhånd -

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anna - Igen igen -
  • #1   10. jul 2006 Ja, det er ski da et dilemma...
    Kan forstå det er fristende for dig at bruge Anna - men virkeligt synd, hun ikke kan være blandt andre...
    Tror desværre du forstærker hendes dominans..

• #2   10. jul 2006 Jeg hadde også en sådan tøs... men jeg brugte det ikke... Kun hvis naboens hund ikke ville komme ind om aften så sagde jeg "kald på Rasmus" så hylet hun på en meget spesiell måde og han kom altid meget hurtig... ejerene hadde bare kaldt på denne hund i 10 min og den ikke kom...

• #3   10. jul 2006 Hej Sus...

Ja - det er rigtig skidt at hun er sådan - tiltider - for savner jo at kunne have hende med rundt - HUn har desværre altid været sådan -
    Skal vi i et selskab - hvor jeg ved hvilket hunde der kommer, - og jeg ved at der er ro på, og der ikke kommer pludselige indskydelser af andre hunde end de aftalte - så kan det godt lade sig gøre -

Hun opfører sig dominerende... og til tider vælger jeg at lade hende gå i dæk ved mig, - og blive der noget tid af gangen -

Men ja - rigtig ærgeligt at det skal være sådan -
    Til gengæld kan jeg med fuld ro lade ungerne vælte rundt ovenm på hende - hive penge - bildæk - bolde etc ud af munden på hende... Stjæle hendes mad - ( gør de nu ikke - ) og meget andet -

Så det er "heldigvis" kun andre hunde - Ja og så lige får -køer - grise etc etc det drejer sig om - hvis hun ikke kender dem - ss -

• #4   10. jul 2006 griner - Ja Anna render ikke rundt med penge i munden - der sku stå PINDE - Griner -

Ved ikke lige hvor mine tanker var henne - ss -

• #5   10. jul 2006 Julie : weeeeeee.......tænkte oz mit - DER måtte ski være en trykfejl !! LooooooL

• #6   10. jul 2006 Hej Pia -

I forhold til mennesker er Anna ikke i tviv l om hvor hun står.. Det var hun da hun var mindre... men vi har trænet meget på den del...
    Hun er en fantastisk hund på mange områder - og elsker at være blandt os...
    Hun kan være stædg - og som jeg skrev forleden har vi perioder hvor hun lige prøver om hunkan snuppe et par trappetrin op af stien - Det tager en dag - måske to - så er hun helt på plads igen -

Det kan som jeg skrev forleden dag - fx være at lægge sig indenfor dørtrinet i stuen - hvor hun godt ved at hun skal ligge på den anden side af dørtrinet - og når man "beder" hende gå ud hvor hun skal ligge - kan hun undgå at gøre som man siger med det samme - men istedet lægge hovedet til gulvet og ignorere en -

Det er den måde hun fx kan prøve at modsætte sig en på...

• #7   10. jul 2006 Sus - Griner - ja kunne ellers være godt -
    Vi er begyndt at søge lidt på marken - Hende og jeg - eller rettere - HUN søger -
    Kunne da være godt hvis det var bondens millioner hun gik og fandt - ss -

Kommentér på:
Anna - Igen igen -

Annonce