{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Patrick H
Patrick H
Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 8

Anbefalinger til bort adoptering. {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg skriver til jer herinde i håb om at der er nogle af jer der kan hjælpe mig med at finde en ny familie til min dejlige hund. Jeg var så heldig at få muligheden for at købe Zeus for 2 år siden sammen med min daværende kærester. Vi er i mellemtiden gået fra hinanden og jeg er derfor blevet alene med Zeus. Jeg er siden hen påbegyndt uddannelse og har desværre måtte indse (efter meget lange og svære overvejelser) at jeg ikke kan opfylde Zeus behov om daglige aktiviteter og træning. Jeg håber derfor på at der er nogle herinde der kan anbefale/hjælpe mig/Zeus med at finde den helt rigtige familie til ham.

Hilsen Patrick og Zeus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefalinger til bort adoptering.
  • #1   18. mar 2012 Lav en annonce herinde i marked.

• #2   18. mar 2012 Hej Patrick:)

Er du sikker på at du ikke kan få det hele til at hænge sammen hvis du beholder ham?:) Han ser da så nuser ud:) Jeg har selv stået i samme situation. Først bruddet og siden hen uddannelsen:) Det har været hårdt til tider men jeg ville ikke undvære min Prinsessen for nogen pris:) Du må endelig sige til hvis du har brug for nogle råd:) held og lykke herfra:)

• #3   18. mar 2012 Prøv evt. hundesitter.dk
    Det kan være at der er nogen der, der et par gange om ugen kan tage din hund ud og gå nogle laaaange dejlige ture? smiley

• #4   18. mar 2012 Hvor I landet er han fra? =)

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#5   18. mar 2012 - Nu som medløber DKK snob. .

Er det muligt at oprette en annonce uden at skulle sætte ham til salg, da jeg ikke ønsker at tjene penge på Zeus men bare at han får en god familie ?

- Diva AKA muldvarpen.

Jeg har vendt og drejet min situation (mange gange) og det har bestemt ikke været en nem beslutning. Men jeg kan ikke få tingene til at hænge sammen og er derfor kommet frem til at dette er det bedste for Zeus selvom det er sindsygt svært.
    Tak for din/jeres hjælp og ja tak, hvis jeg i fremtiden skulle få brug for nogle gode råd, da dette er helt nyt for mig.

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#6   18. mar 2012 - TrustNo1 - Imod avl - Adopter nu!

Vi bor på amager smiley

• #7   18. mar 2012 Ja det kan du sagtens smiley Men jeg ville hvis jeg var dig sætte en pris. Feks. bare 500-1000 kr. Så sortere du som regel nogle stykker fra.

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#8   18. mar 2012 Hvad mener du med at sortere nogle stykker fra? smiley

• #9   18. mar 2012 Svært at forklare, men ved en gratis hund er der tit en del folk der henvender sig som ikke har tænkt situationen ordentligt igennem og bare vil have fordi hunden er gratis.

Hvis du sætter en pris på feks. 1000 kr tiltrækker du de lidt mere seriøse.

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#10   18. mar 2012 Ahh på den måde smiley Ja det jo faktisk rigtig nok smiley

Laver annoncen imorgen, og tak for tippet smiley

• #11   18. mar 2012 Det var så lidt smiley Held og lykke med det, han ser dejlig ud.

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#12   18. mar 2012 Er der evt. nogle der kan anbefale en dygtig Kenne/dyre internatl som kunne hjælpe mig med at finde en familie til ham?

• #13   19. mar 2012 Er du nu helt sikker? Han ser bare så sød og dejlig ud. Og det er hårdt at have hund når man igang med uddannelse - jeg er selv igang. Ja man bliver plaget af dårlig samvittighed en gang i mellem. Men det er jo ikke hver dag man behøver at gå en tur på flere timer. Jeg deler turene op en 2 korte og 1 lang. Så kan man også gøre lidt mere i weekenderne. Og en masse aktivering legetøj gør underværker. Ja hvis du har brug for flere råd kan du jo bare skrive. smiley Men ellers held og lykke med at finde et godt hjem til ham og husk at være kritisk smiley

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#14   19. mar 2012 - Marina

Jeg føler ikke rigtig at jeg har noget andet valg, desværre.
    Problemet er os at hvis nu Zeus en dag kom tilskade (hvilket forhåbentlig ikke kommer til at ske) ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skulle få råd til en dyrelæge, med den økonomi jeg har nu. Han skal have sin års vaccination her til sommer og den ved jeg ikke engang hvordan jeg skal få råd til smiley Og jeg kan ikke gå rundt, med den tanke i hovedet om at jeg ikke ville have råd til at tag ham til dyrelægen en dag han havde brug for det.

• #15   19. mar 2012 Årha det med økonomien kender jeg alt for godt.. Jeg har fuld sygeforsikring på min hund for jeg har heller ikke råd hvis hun nu en dag (fx) brækker benet. Ellers så sparer jeg op hver måned.. Jeg lever også kun af min SU. Men det er svært for jeg har ikke råd til alt det tøj jeg kunne tænke mig.. Men ski hul i tøjet jeg har det vigtigste - min hund.

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#16   19. mar 2012 Jeg har os fuldsygeforsikring på ham, men man skal jo desværre stadig betale regningen også sende den ind til dem smiley Men ja nyt tøj osv, er også noget jeg jeg har sagt farvel til, men stadig selvom jeg ikke køber sådan noget har jeg stadig ikke engang til at jeg kan sparre op, hvis der nu skulle ske ham noget en dag, og det sys jeg ikke jeg kan byde ham, og bliver jo nød til at tænke på hans bedste og ikke mit eget selvom det er virkelig hårdt.

Kan ikke rigtig se andre udveje smiley

• #17   19. mar 2012 Du skal selvfølgelig gøre det du føler bedst for og hvad der er bedst for din hund. smiley

Men der er også SU lån - og det er ikke så farlig at tage sådan en som mange går og tror. Men nu er jeg heller ikke ude på at få dig i gæld pga. en hund.. Men det er værd at undersøge. smiley

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    mar 2012

#18   19. mar 2012 Har faktisk undersøgt om jeg kunne tage et SU lån, men jeg er på elevløn og for at tag SU lån skal man være på SU smiley
    Prøver også at se efter nogle billigere lejligheder end den jeg sidder i nu, men det godt nok svært at finde nogle jeg ville kunne have råd til hvor man må have husdyr.

Og tak for alle tippene forresten smiley

• #19   19. mar 2012 Ja det er meget svært desværre smiley
    Jamen det var så lidt! Jeg kan virkelig godt forstå din situation. Men det er værd at kæmpe for det vil bare være så trist når du er færdig og savner hund og skal ud og købe en ny. smiley

Kommentér på:
Anbefalinger til bort adoptering.

Annonce