{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skiftning af tænderne og tape på ørene
  • #1   18. mar 2012 Ihh kan det virkelig passe der slet ikke er en der ved det? smiley

• #2   18. mar 2012 Jeg ved det ikke. Min 10 år gamle blodhund har ikke tabt tænderne endnu og ørene er heller ikke stive endnu.

• #3   18. mar 2012 Siger du at din 10 år gamle hund ikke har smidt sine hvalpe tænder?

• #4   18. mar 2012 WHAT haha..

• #5   18. mar 2012 Du har da ikke nogen hund, hvor ørene skal stå op? :s

• #6   18. mar 2012 Nej Rayas øre skal ikke stå op smiley

Hos bullmastiffer skal ørene knække det rigtige sted så de falder frem istedet for tilbage... busken i ørene der gør at de sidder som de skal, bliver stiv når hvalpen skifter tænder. Sidder ørene forkert på det tidspunkt sidder de skidt resten af livet... derfor taper man ørene i 3 dage...

Så mit spørgsmål er, til dem der rent faktisk ved noget om det, bliver busken stiv når hvalpen har tabt den sidste tand eller er det først sidste tand er vokset ud?

• #7   18. mar 2012 Og der skal selvfølgelig stå brusken istedet for busken alle de steder jeg har skrevet det smiley dumme auto korrektur altså...

• #8   19. mar 2012 du skal tape når ørerne ikke sikker korrekt... det sker oftest i forbindelse med tandskiftet, men kan også ske inden og efter... så man holder øje med ørerne og så taper man, når de ikke er ok

• #9   19. mar 2012 For schæferen's vedkommende, begynder ørerne allerede at rejse sig inden de er 8 uger.
    Når hvalpen begynder at skifte tænder, kan ørerne lægge sig igen da alt energien bliver brugt på tænderne. Når tænderne er skiftet (generelt 4-6mdr.), rejser ørerne sig igen.
    Hvis ørerne ikke var helt rejst da tand skiftet startede, så kan de nå det endnu (ørerne vokser frem til 8mdr.).
    Hvalpen kan godt være helt op til et år, før tænderne er helt udvokset.

• #10   19. mar 2012 Hun har tape på af 4. omgang nu, fordi vi hele tiden har troet nu er det nu smiley Jeg tror hun tabte den sidste kindtand i går, det er i hvert fald den sidste jeg kan se, der lignede en hvalpetand. Hun får tapen af her i eftermiddag, så selvom jeg synes de nye er kommet godt på vej, må jeg vist heller være over dem 24/7 de næste dage smiley

• #11   19. mar 2012 Klaus: Jeg er ikke sikker på det er det samme der gælder, nu når det er en anden slags øre? smiley
    Men hvis de vokser helt op til hun er et år, så må det jo nærmest være når den sidste tand er smidt at brusken bliver stiv smiley

• #12   19. mar 2012 det er ikke tænderne du skal kigge på, men du skal kigge på om øerne sidder ok... gør det de, så skal du ikke tape, uanset om der er tandskifte... sidder de ikke ok, så skal det tape på, også selv om det er inden eller efter tandskiftet

• #13   19. mar 2012 Nej det er jeg da godt klar over og derfor har hun nu haft tape på af 4 omgange smiley
    Jeg tror ikke jeg kan stille spørgsmålet så det bliver nemmere at forstå smiley

• #14   19. mar 2012 ok.. det jeg bare ikke kun forstå, var det du fokuserede på tænderne og om de var faldet ud.

• #15   20. mar 2012 Okay så prøver jeg lige igen smiley

Det er fordi jeg tænker på på hvilket stadie ørene bliver stive? Om det er lige pludselig over fx en halv dag (mens jeg er i skole/på arbejde og derfor ikke når at redde dem) lige når hun har tabt den sidste tand eller om det er over en længere periode mens de nye tænder vokser ud? smiley

Det ser ud som om hun tabte den sidste kindtand i fredags og så havde hun tape på fra fredag eftermiddag til mandag eftermiddag. Ørene så fine ud i går, men her til morgen sidder det ene øre der hele tiden har drillet træls igen og ligner et amstaff øre smiley Skal jeg så skynde mig at komme tape på i 3 dage igen når jeg kommer hjem?
    Hun bliver 5 måneder d. 25...

• #16   20. mar 2012 Det gode øre føles også stiv i brusken men det andet øre er helt slatten :s

• #17   20. mar 2012 det er der ingen regle for... det er forskelligt fra hund til hund ... nogle hunde kan du tabe i en uendelighed og når du tager tapen af, så fluf, så sidder de lige elendige igen. Andre skal kun have en omgang tape og så holder det evigt. En god øre behøver bestemt ikke føles stiv... tvært imod.
    Der er ingen regler for hvornår det sker.. men fordi øreret begynder at sidde forkert mens du er på job, så betyder det ikke at det er umuligt at redde - det er en langsom proces.. men desto længere tid hunden får lov til at går med øreret i forkert stilling, desto sværre bliver det at redde igen. Så på med tape, med det samme det ikke sidder ok og det indtil man entan opgiver eller de forbliver på rette plads.
    håber det kunne hjælpe lidt på det smiley

• #18   20. mar 2012 Tak! Det var lige det svar jeg manglede, så kan jeg bare lære at formulere mig mere forståeligt smiley
    Hun får tape på til middag igen så smiley Men det er godt nok lidt træls og synd for hende det bliver for 5. gang smiley Man må jo lide lidt for skønheden...

• #19   20. mar 2012 hehe.. eller også så kan jeg være knap så fatsvag.. men vi kom jo derhen smiley

ork.. 5 gang er slet ingen ting smiley synes nu det fleste er ret så ligeglade....
    prøv at tage et kig på min Qline - hun blev tapet, så jeg var ved at opgive... alm tapening, plus ned om hagen, og så lige mønter i, men det gav pote og hun har super øre idag.

• #20   20. mar 2012 Min opdrætter siger jeg skal bruge den neden om hagen men hvis den er for løs sidder ørene ikke ordenligt alligevel og hvis den bliver strammere så bliver hun rød og irriteret i ørene smiley

Nej jeg vil da lige tage et smut forbi Qline smiley Hvor gammel var hun da hun havde tape på sidste gang?

• #21   20. mar 2012 åh det kan jeg ikke huske ... 8 mdr måske

• #22   20. mar 2012 om de skal nedenunder eller ej, kommer an på om det er fordi de letter eller om det er knækket der mangler..

• #23   20. mar 2012 Puh så er der lang vej igen smiley
    Hvad gjorde du så med udstillinger indtil da?

• #24   20. mar 2012 tapede lige op til og tog tapen af så sent som muligt. Blev ved med at give ørerne/folden massage lige ind til jeg skulle i ringen.. var der ventetid i ringen, så satte jeg mig ned at gav massage igen ... selv de mest trælse øre, kan holde formen den tid man er i ringen, hvis de får massage inden og under

Kommentér på:
skiftning af tænderne og tape på ørene

Annonce