Barf Barf
Hej Alle
Som i nok efterhånden ved har jeg en enormt kræsen hund I går skulle jeg købe noget kingsmoore hvalpefoder, og da vi skal betale, siger min mor igen til ekspedienten at man må jo køre lidt, for at få det foder nu når hunden er så kræsen. Ekspedienten mente så vi fodrede hunden med det forkerte, og gav os en pakke med oksestrubehoved med gratis som han syntes min hund skulle smage, selvom vi fortalte at hunden ikke kan lide kallun og mini mix.
Det har jeg så prøvet at servere for ham til morgen, 90 gram som ekspedienten sagde. Min hund har været over og snuse til det flere gange men har ikke endnu tænkt sig at smage på det. Det har ligget i køleskab siden i går, hvor længe kan det så tåle at stå ude i stuetemperatur?
Hilsen Maja
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Nej for min hund spiser generelt ingenting, og han har kun spist meget lidt i går af sit tørfoder og i dag har han kun fået det der kød som åbenbart ingen interesse har,
Ja han er en chihuahua, så han er lille og vejer omkring 2,8 kg.
sep 2011
men godbidder får han ikke ret mange af til daglig, og de fleste dage slet ingen.
Han har sit foder stående da intet andet virker, så dyrlægen mente det nok var bedst for ham. men iflg. posen skal han have 80 g. tørfoder om dagen, han spiser det på mellem 3-7 dage
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
sep 2011
Fordi jeg vejer hvor meget han får og hvor meget der er tilbage.
Men ellers spiser han slet ikke. Og nu spiser han også kun 2-3 gange om dagen.
Hun D
Han ser normal ud, men når man mærker på ham er han lidt små tynd, dyrlægen sagde også sidst at han var meget spinkel, ikke desideret tynd på det tidspunkt.
mar 2009
Det ville jeg gøre i 3 dage.
Normalt vil der ske det, at din hund vil spise senest 4. dag.
Forstår dog også at det som regel er hårdere for ejer end for hund at gøre dette :-)))
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 196
Så jeg gjorde, som jeg altid har gjort, fodrede to gange dagligt. Han spiste på en go dag lige over 1/2 delen af hvad han "skulle", men det mest normale var, at han spiste knap 1/2 delen af en dags ration.
Da han var omkring et år, begyndte han at gå og kaste op i ny og næ (mere end en normal hund) dyrlægen kunne ikke finde en årsag. Det stod på i ca 1-11/2 år, hvor han så begyndte at få tarmbetændelse ca hver anden måned. Han kom på I/D (skånekost) fast, med A38 på, da det var det eneste han fungerede bare nogenlunde på.
Kort før han blev 4år, begyndte jeg at blande hans mad med rester fra aftensmaden og aldrig har hans mave fungeret bedre. Han skal stadig have A38 i, ellers er der optræk til mave smerter (betændelse). Ikke en gang Barf, virkede så godt som en combo af hunde/Barf/rester. Mine hunde for kødfyldte ben og kyllinge lår osv nogle gange om ugen for tændernes skyld.
Hvis jeg nu giver ham tørkost alene, så kan jeg være ganske sikker på, at han kaster op efter nogle timer.
Det jeg vil sige med denne roman er, at alle hunde er ikke ens og nogle hunde er bare direkte "underlige" og minder slet ikke om normalen. Fortvivl ikke, find den måde der fungere bedst for DIN hund. Jeg er ihvertfald ikke så snæversynet og stejl mht hundemad og fodring, som jeg var for bare 7mdr siden.
mar 2005
Glemte at skrive, at han tabte sig, så dyrlægen endte med at kalde ham mager og sagde at nu var han for tynd.
Nu er han igen bare slank.
mar 2009
Hvis det ikke virker, så må man være åben for andre løsninger, den nævnte metode er dog den nemmeste at starte med
sep 2011
Det kan også være han bare aldrig kommer til at være som det skal i mit hoved
I lidt tid har han fået tørfoder i A38 med 3,5 % fedt, og det gik lidt bedre med det end noget andet. Ikke engang marvben gider han, han skal kæmpe for meget.
Hun D
I starten da jeg havde ham fik han mad 3 gange om dagen, men han rørte den ikke nogen af gangene, han ville ikke engang komme når det blev serveret. Jeg gik ned til to gange dagligt, og nogen gange smagte han på det, men sjældent, så det virker ikke at fodre ham flere gange om dagen desværre heller ikke selvom man fjerner det igen, Fordi han hvis han kommer hen til maden, snuser og går igen.
mar 2005
Jeg har fundet det der virker for min hund, det tog næsten 4år pga mit snæversyn (hunde SKAL have hundemad, var mit syn), men min tåler bare ikke for meget hundemad så bliver han syg. Jeg håber virkelig for dig, at du finder det der virker for JER, for det giver virkelig en ro indeni
Barf