{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget foder
  • #1   14. mar 2012 Det kommer an på hvilket foder det drejer sig om der er stor forskel på hvor meget foder hunden skal have alt efter kvalitet og optagelses procent af foderet.

• #2   14. mar 2012 på foderposen plejer der at stå hvor mange gram hunden skal have efter alder og vægt, hvis du går ud fra den og så selv regulere lidt hvis du føler det er for meget eller for lidt, så burde det ikke være helt galt

• #3   14. mar 2012 de er fromm gold hvalpe foder, nogen der ved noget om det

• #5   14. mar 2012 det stå på tysk og er ik skarp i det:

• #6   15. mar 2012 Her er hvad jeg kan finde på nettet: http://www.trinatural.com/gold-large-breed-puppy-formula.php

Daily Feeding Recommendations
    Breed Size
    6-11 weeks 3-4 months 5-7 months 8-12 months
    Large 120-160 gm 200-240 gm 265-305 gm 380-455 gm

Ud fra producentens anbefaling er det 200-240 gr om dagen fra ca. 12-16 uger, så de 220 gr du nævner lyder rigtigt.
    Men husk også at se på hunden, og juster den daglige mængde derefter. En hvalp op til 15 måneder skal helst holdes lidt slank og ikke for tyk, for at passe på HD og knogler generelt.

En tommelfinger regel er at hvalpe fra de store racer fra 8 til 24 uger, skal veje 1kg pr. uge de er gammel (kan også tolkes som de skal tage 1kg på hver uge). Husk dog altid at kigge på hunden, for virker den glad og aktiv og ser frisk og godt ud, så får den nok af det den skal have.

Og hvis du synes den virker sulten hele tiden, og du føler den får for lidt, så er det fordi du har en madglad hund. Bare nyd du har det, for det er langt fra alle som gider at spise deres mad, når den bliver serveret.

Hvis det er foder fra din opdrætter, ville jeg rådføre mig med ham/hende smiley

• #7   15. mar 2012 husk på, at alt er vejledende, kik på din hvalp, nogle hunde kan nøjes med mindre, andre skal ha mere, personlig går jeg ind for, at mine hunde har maden stående hele tiden, så kan de jo selv vælge hvor meget de spiser.
    Jeg har aldrig haft vægt problemer med mine hunde.
    Jeg fodre med great danes hundefoder, det kan man finde på nettet hvis det er

Kommentér på:
hvor meget foder

Annonce