{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Når det ikke er sjovt at ha hund. {{forumTopicSubject}}

Har en skøn hund på 13 månder, blanding af Labrador/Dobermann.

Han har altid været super godt til at være alene, der har aldrig været noget når jeg har spurgt min opgang. Kun at han måske har hylet 2 min og det var det. Har så været nødt til at tage på hospitalet fredag og søndag, fordi min mor er syg. Bliver så ringet op fredag om at han hyler hvor jeg skynder mig hjem. Så pludselig søndag aften får jeg en kæmpe sviner af min underbo, for nu havde han altså hylet i 5 timer.

Ja self der er ingen tvilv det er irretteret at høre på osv, men sidder bare lidt med en følelse af frustration. Kunne hun ikke havde ringet før? Og så var der self også 80 andre ting galt, som at jeg trampede i gulvet osv osv. Men har bare ikke været hjemme de gange hun siger det.

Havde ham så ude at gå igår hvor han løb ud på vejen, og generelt kan jeg bare ikke kalde ham til mig.
Og ligemeget hvad jeg gør kritiserer alle mig bare.
Ved jeg er ynkelig men havde lige brug for, at få lidt luft for min frustration.

Nogen der kender nogle gode måder at træne være alene hjemme med sin hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det ikke er sjovt at ha hund.
  • #1   12. mar 2012 Din hund har nået lømmelalderen og det kan virke som om at alt tidligere indlæring er gået tabt, men hæng i, det går over.

    Gå tilbage i indlæring også med alenehjemmetræningen. Og lad den ikke gå løs når du ikke kan kalde den til dig,


  • #2   12. mar 2012 Læste også dit indlæg på andet forum.
    Jeg vil som de andre sige, at jeg godt kan forstå at din underbo er sur over at hunden hyler. Og når man er sur/frustreret/irriteret, så vælder der sikkert også en masse andre ting op, som vedkommende har skubbet til side, på trods af at være irriteret over det. Derved en overfusning af dig. Men selvfølgelig er der måder at sige det på smiley

    Jeg ville sige, at du ikke skal lade din hund gå løs, når du ikke kan kalde på den. Tænk hvis den blev kørt ned?

    Nanna er efterhånden også 8 måneder gammel, og hun er da også begyndt at "glemme" at hun er renlig, at hun ikke må hoppe i sofaen uden at blive inviteret, at hun ikke må gø når folk går rundt udenfor og at man skal komme når man kalder smiley

    Jeg har købt en lang line til hende i stedet, som hun får på når hun skal have lov at løbe lidt frit, men samtidig, at hun SKAL komme når jeg kalder smiley

    Har aldrig oplevet problemer med alenehjemmetræningen med Nanna, men jeg kan forestille mig, at du skal starte forfra, og så måske aktivere ham med noget når du ikke er hjemme? Det er jo ikke en uintilligent blanding du har dig smiley


  • #3   12. mar 2012 Du skal lære din hund alene hjemme træning helt fra bunden - start 2 minutter hvor du går fra ham, forlæng pr gang. Hunden lære derfor at du kommer hjem når du går.

    Skal den være alene i længere tid, så sørg for at den har noget at holde sig beskæftiget med såsom en kong, marvben m. Leverpostej som har været en tur i fryseren, sørg for at han har tisset og pruttet før du går fra ham, og sørg for at han er godt træt, altså aktivere ham godt, med enten aktiveringspil, tricks eller andet.

    Mht. At din hun løber ud på vejen, så er dn vel i snor??

    Men ja lømmelalderen har vidst givet os alle et par grå hår..


  • #4   12. mar 2012 Han har kunne gå løs længe, og self blev jeg dybt rystet da han stak af, så ja han har snor på fra nu af.

    Self kan jeg godt forstå min underbo, men ja der er måder at sige ting på.


  • #5   12. mar 2012 L og PD: Det er bare at klø på smiley
    Kan godt forstå du blev forskrækket!


  • #6   12. mar 2012 Ja blev virkelig forskrækket :(.

  • #7   12. mar 2012 Jeg har haft stor succes med følgende metode, ved alene-hjemme træning:
    1. Dæk din hund af og bliv stående til den ligger hovedet ned og er afslappet.
    2. Forlad lejligheden uden at sige noget.
    3. Vent udenfor døren et par sekunder. Inden den begynder at pive går du ind igen og giver den en godbid.

    Gentag dette mange gange, og forlæng tiden udenfor døren... Så lærer den at det belønner sig at være afslappet og vente smiley


  • #8   12. mar 2012 Super smiley Har der har nogle gode metoder, eller erfaringer med nabo der er konstant sure og hvordan man tackler det?

  • #9   12. mar 2012 Har jeg gjort, men hun virker desværre som om hun er sur uanset hvad.

  • #10   12. mar 2012 Grunden til at man dækker af, er for at hunden skal indtage hvileposition, og derved være afslappet inden man går. Jeg siger ikke at dette nødvendigvis er den korrekte måde, men jeg har haft succes med det.
    Jeg plejer også at lade radioen være tændt når jeg går...


  • #11   12. mar 2012 Jeg ville ikke bruge dæk i denne sammenhæng... i min verden er dæk = dæk og bliv liggende i den position indtil du bliver givet fri! Det er jo umuligt at bede om at hunden skal holde positionen i 8 stive timer eller hor længe man nu er væk...

    Hvis man har et "gå hen og læg dig" agtig signal, ville jeg måske benytte mig af den... men aboslut ikke bede hunden om at indtage en bestemt position og så forlade den i mange timer... det vil jo være at ødelægge den øvelse fuldstændigt...

    Men, som de andre siger, så han har ramt lømmelalderen og al tidligere indlæring kan være sivet ud af hjernen, så man må bare klø på og vide, at det der sad godt nok fast inden hormonerne tog over, det kommer tilbage igen...

    Som Beauceron siger, så få en aftale i stand med naboen om at du arbejder på det og un meget gerne må sige til, så hun ved du tager hånd om problemet. Og i en lang line udenfor, så længe han ikke kommer, så han ikke risikerer at gøre skade på sig selv eller andre


  • #12   12. mar 2012 Desværre virker hun ikke til at være til at snakke med.

  • #13   13. mar 2012 Puha var på hospitalet idag, og kæreste gik 10 min inden jeg kom, for tænkte det ville være god træningen og hunden sagtens kunne de 10 min alene. Meeeen der gik 5 min så skrev folk, og kom hjem til en hund der gøede fuldstændigt sindsygt....

    Nu er jeg blevet i tvilv om der måske er noget andet galt?


  • #14   13. mar 2012 Der er jo altid den mulighed, at få fat på en adfærdsterapeut smiley

Kommentér på:
Når det ikke er sjovt at ha hund.

Annonce