Hvad ville i gøre? (Hund, nærvøs for at kører bil) {{forumTopicSubject}}
Vi skal en tur til København, (fra Aalborg) en enkelt overnatning, og skal kører i bil. Jeg er meget i tvivl om hvor vidt vi skal have hunden med.
Når han kører i bil med os (som han sjældent gør, da vi ikke har bil endnu) begynder han at trække vejret meget hurtigt, åbner munden og tunger hænger ud. Han falder slet slet ikke til ro. Sådan kan han godt side i 1 times tid. Det er det længste vi har kørt med ham. Det samme gjorde han de første par gange vi kørte i tog, men dette har han det dog helt fint med nu. På trods af vi kommer lige fra toget ogf over i bilen, begynder han at hyperventilerer med det samme bilen kører.
Vi er ved at købe bil, og tanken er at han skal vænnes langsomt til det, med små korte ture. Men mit spørgsmål er så, skal vi kører lige på og hårdt og tage ham med på en 3-4 timers køretur (med pauser selvfølgelig) og håber han falder til ro, eller skal han passes, hvilket han jo heller ikke synes er særlig fedt.
Jeg ved bare ikke hvor vidt glæden for at komme med os og ikke skulle passes, opvejer det at sidde og hyperventilerer i en bil i måske mange timer. Hvad havde i gjort?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.329
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Så kan I indlære "bil" på en god og tryg måde senere
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
Men jeg ville lade ham blive passet hjemme, hvis I har muligheden for det - hvis han slet ikke finder ro på en køretur, så vil både I og han slet ikke nyde turen, og I risikerer at gøre det værre for ham til når I engang skal i gang med at træne bil-kørsel.
Har hørt nogle sige at de har fået en dap-spray til bilen, som skulle hjælpe på bil-nervøse hunde?
- Har selv overvejet den, da vi har en hund som ikke synes det med at køre i bil er rart. Altså han skal nok falde lidt til ro men han er bestemt ikke glad for at skulle ind i bilen, og det kom sig nok af at han som hvalp kastede op hver gang vi kørte i bil uanset længden på turen - dét hjalp dråber med hvidløg og ingefær dog på, da ingefæren skulle ta' kvalmen
Hvad ville i gøre? (Hund, nærvøs for at kører bil)