Så blev jeg upopulær! {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg var til fødselsdag igår og var væk hjemmefra fra 13:00 til ca.22:30. Vi havde fået en til at komme og passe Nanna fra omkring kl.16:00 Da jeg vil have lov at være ude uden at tænke at der er en hund der skal hjem og luftes. Dette snakkede jeg med min kærestes onkel om, der syntes det var direkte åndssvagt, at få en hund passet i så "få" timer.
Manden har selv haft en labrador, som han måtte komme af med, fordi den ødelagde alt i hjemmet.
Jeg siger klart og tydeligt, at hun er vant til at være alene mellem 6 og 7 timer i hverdagene, og at jeg ikke har lyst til at gå hjem, fordi hunden skal luftes, så jeg syntes det var en god idé.
Ha' siger han, hvorefter han påstår, at en hund da sagtens kan være alene i 12 timer. Til det siger jeg så, at jeg synes det er synd.
Så kigger han dumt på mig og svarer at dét var hans hund da.
Jeg spørger så, om han måske selv kan holde sig i 12 timer uden at tisse - næh, det kunne han ikke, men det var da et spørgsmål om tilvænning, for HANS hund havde da været alene hjemme tolv timer HVER dag.
Her bryder min kæreste så ind og siger Ja, og hvor er den så nu? Det er da intet under at den smadrede alt derhjemme.
Onklen bliver da noget truffet og mener ikke at tolv timer var meget, for en hund kunne da holde sig i flere DAGE hvis det skulle være..
Sagde bare, at jeg synes det var synd og åndssvagt, og at jeg f*ndme ikke havde købt hund, for at den kunne sidde og glo derhjemme alene.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 370 Svar: 10.693
Altså.. kunne forstå det, hvis det var 8 timer, og hunden blev aktiveret, men.. 12? Det er sq lang tid..
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Især hvis vi måske har "planer" for dagen hvor hundene ikke skal med, men jeg får det kun dårligt fordi det er weekend - men det kan hundene jo altså ikke mærke! Som min kæreste siger: I hverdagene er vi væk i 7-8 timer så selvfølgelig kan de også være hjemme de antal timer i weekenden!
Men jo, ville selv få mine passet hvis det drejede sig om mere end 8 timer og synes det er noget vrøvl hvad din onkel siger med de 12 timer!!
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
Sandra: Synes det var voldsomt. Jeg må havde set mærkelig ud i hovedet. Nanna er da nogle dage også alene i 8 timer, men så bruger jeg også en time om morgenen på hende, og gør meget ud af at hun er underholdt.
Maria D: Jeg har det sådan, at jeg skal havde hunden med hvis jeg kan, og hvis jeg ikke kan, og er væk så længe, så får jeg hende passet, men pjat med os, en hund kan jo holde sig i dagevis.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg har fået at vide op en pæn måde at jeg var lidt af et hysterisk pyldrehoved fordi Lia kun er trænet til at være alene i 7 timer. Det var af en person der mente at 12 timer til hverdag bestemt ikke var noget problem, men hvor 24 timer måske lige var lige i overkanten, men at hunden i nødstilfælde dog sagtens kunne være alene hjemme i en weekend, men at det selvfølgelig var noget som man så vidt muligt burde undgå.
Altså har man som udgangspunkt at 48 timer er kritisk lang tid, så kan jeg da godt se at mine 7 timer virker som noget pylder.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
Jeg sys ikke er der er noget forkert i det du kender. Kender nogen der overgør det lidt med at hvis det bare er 2 timer så skal dyret passes. Men i arbejdstiden de der 7-8 timer er der ikke noget. Det skal så siges at hund er bange for alt og har lidt seperationsangst, men det er ikke noget de gider at gøre noget ved. Hunden er altid total forvirret, når den ene roser, skælder den anden ud osv osv. Det er jo nemt at være bagklog når man ser på andre end sig selv. Men min pointe var at jeg sys ikke der er noget forkert i det du gør. Om hunden så KUNNE holde sig i 12 timer så kan man jo diskutere hvor hensigts mæssigt det er i stedet.
apr 2011
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Nu skal dette ikke misforståes, self.skal folk passe deres job osv. jeg ved bare at denne Onkel ikke er alene om at mene at hunde kan klare at være alene i lang tid.
Jeg kunne bare aldrig få mig selv til at lade mine hunde være alene mere end få timer, men jo ældre jeg er blevet jo mere pylret er jeg også blevet omkring den tid jeg mener er ok.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 573
Skulle vores være hjemme i noget der minder om 12 timer hver dag, så tror jeg heller ikke, vi havde meget hjem at komme hjem til, det har de for meget krudt i bagen til
Og tanken om, hvilket hundeliv det ville være, det er ikke det jeg vil byde mine hunde...
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
apr 2011
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
NEJ vores er aldrig hjemme så længe til daglig, det vil jeg heller ikke byde dem, og i min verden kan man så lige så godt lade vær at have hund
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
Her til aften var der ingen sne og hunden ville sgu stadig ikke ud.. Ikke på vilkår.. Det er en time siden vi var ude, og før det, har han ikke været ude siden 12 i formiddags.. Jeg har en underligt lille vovse
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Jeg talte med en som sagde at hans hund sagtens kunne være alene fra 7 om morgenen til 1 om aftenen, jeg må indrømme jeg ikke vidste hvad jeg skulle svare ham... det lød nu ikke som om det var noget han gjorde tit, men alligevel! Ærgrer mig over jeg ikke var lige så sej som dig og fik sagt noget til ham...
Så blev jeg upopulær!