1.713 visninger
|
Oprettet:
Udflåd fra urinvejene {{forumTopicSubject}}
Min tæve var for et par uger siden i løbetid, og nu har jeg opdaget at der kommer en smule hvid/gulligt udflåd udfra urinvejene (altså ikke skeden!) jeg tænker derfor at det vel ikke kan være livmoderbetændelse, når det kommer fra urinvejene? Nogen der har oplevet det samme?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
urethras (urirøret) udmunding er i vestibulum - atlså "forgangen" til skeden, så du skal være ret god til at sprede læberne og have ret god lys for at kunne se udmundingen af urethra....
det er også lidt mindre skridt hvis det er flåd fra skeden end flåd fra blæren...
afhængig af mængde lugt og farve så er det ikke unormalt med lidt flåd.... men lugter det og er det mere ukalrt end klart?
dec 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 20
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
min tæve havde også lidt svagt gulligt, men rimelig klart slim nogen tid efter løbetid. meget små mængder og uden lugt. de renser sig jo også indvendigt ligesom os mennesker. bare hold godt øje med at hun ikke bliver nedstemt, eller ændrer sig i adfærd (det er jo tiden (efter løbetid) for pyometra også)
da min tæve for nylig blev stereliseret ved laparoskopi kunne jeg ved selvsyn se at alt var som det skulle være inden i
dec 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 20
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Det er p.t. det samme for min hunhunds vedkommende.
PS: De små knopper kan være talgknopper (nogle kvinder har det også).
Udflåd fra urinvejene