Mig=dum ejer, Dina=dum hund {{forumTopicSubject}}
Ja i dag er det så mig som er en af dem folk hyppigt skriver om herinde
Dina har stadig ikke helt fanget den der med at man altså ikke bare løber hen til fremmede hunde og at alle fremmede hunde ikke nødvendigvis er søde....
Men.. Man plejer lige at kunne fange hende i det øjeblik hun ser hunden- hun fryser lige i 5sek hvor man så lige kan tage fat i hende...
I dag var hun så ikke sådan (LORTE HUND! = LORTE MIG!) nej i dag er vi lige kommet i parken og jeg har nået at kaste bolden 2 gange, hun når lige tilbage med den da hun så ser hunden i snor (lab eller golden?) hun stormer (!) direkte derhen
Jeg stormer efter hende, råbende og undskyldende og ejeren siger heldigvis at det er okay, nu det jo ikke ligefrem er en angribende hund... De to får så lov at lege og 2 sek efter er hunden væk igen
STORMENDE ned til 2 hunde som kommer rundt om hjørnet og hun altså ser dem før jeg.. Ejerne råber om jeg ikke vil sætte hende i snor og jeg råber tilbage at det vil jeg selvfølgelig men da er det for sent Jeg løber igen råbende ned efter Dina og undskylder mange mange gange - sætter hunden i snor og ejerne er væk før jeg kan nå at undskylde igen og forklare at jeg ikke så dem
Hundene var en boxer lign ting med mundkurv og en mops. muskelhunden var MEGET ivrig og stod faktisk på 2 ben... ØV ØV dumme mig som hundeejer der bragte hundene i den situation men thumbs up til dem for at have mundkurv på hunden som uheldigvis nok ellers ville have hapset Dina...
ja dumme mig skulle ikke have ladt hende snakke med lab/golden hunden efter hun var stukket af men i stedet kommet hende i snor og taget hjem.... Men af en eller anden grund tænkte jeg at hun blev nødt til at få brændt krudt af da det var eneste gåtur vi kunne nå i dag (noget hun ikke er vant til......)
Så ja, i dag var det mig som er en af de der dumme hundeejere som ikke har styr på deres hund! I dag er det mig der begik en fejl og i dag er en dag det kunne have været gået galt !
øv øv øv øv øv øv
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Så imorgen har du vel snor eller lang line på hunden?
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 537
Det kunne også være sket for mig, at Buddy var løbet hen til en anden hvis jeg trænede at gå med ham u. snor. og tror det er sket for de fleste på et eller andet tidspunkt. Men nu ved du hvad du skal arbejde videre med
Jeg træner med det samme - så Buddy er i 15 m. line, og har været det i lidt over en måned nu (altså når han bliver sluppet "fri") Hvis hans indkald skal være nogenlunde perfekt tror jeg linen skal blive på 4-5 måneder endnu - måske mere.
dec 2011
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 175
Har dog lige et spørgsmål angående dette:
Jeg har en hund som altid er i snor og har mundkurv på, hvis det skulle ske en dag at jeg glemte og gi ham mundkurv på og feks din hun kom farende over til min hund og din hund bliver bidt er det så din skyld når du ikke har kontrol over din hund eller er det min skyld? Jeg mener jeg kan da ikke stilles til ansvar for at nogle hundejere ikke kan styre deres hund?
Ikke noget surt opstød, vil egentlig gerne vide hvad reglerne er omkring dette Vi glemmer aldrig mundkurv hos os da vi vil simpelthen ikke have at en anden hund kommer til skade
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
Tror jeg bliver nødt til at alliere mig med en anden hundeejer og så træne at hun bliver til hun får besked på at må snakke..
Det er så også første gang jeg har oplevet at der har været hunde i snor i parken og første gang jeg nogensinde har set en muskelhund der...
Endnu engang synes jeg det er så mega god stil at de har mundkurv på hunden... Desværre bekræftede hundens opførsel fordommene omkring muskelhunde.....
jan 2012
Jeg selv ville ikke gå med min hund på så hundebefærdede steder hvis ikke den måtte snakke med andre hunde/kunne med andre hunde... Men det er jo nemt for mig at sige....
Tut: Det bliver også på med flexlinen i morgen! Synes det bliver mere og mere tydeligt at Dina ikke har gået til hvalpetræning men heldigvis starter hun til træning her d. 15 så kan vi få lidt hjælp og være omkring folk som forstår situationen..
Har så heller aldrig før mødt nogen som ikke var forstående overfor at Dina var hvalp og derfor lige så døv som en gammel hund
dec 2011
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 537
Eller jo når vi er til træning så gør han, men det er også sammen med hunde han kender, og som han efterhånden har lært, at han skal holde sig fra når vi træner.
jan 2012
Tut: jamen i princippet er dette første gang hun ikke er blevet (når det er mig der har gået med hende) og derfor har jeg jo troet det var ved at være på plads...
har så bare haft svært ved at få hende med hjem igen
men som sagt: flexlinen kommer på!
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
dec 2011
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171