{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Livmoderbetændelse - gys! {{forumTopicSubject}}

Ja, fik en trist opringning i dag fra en hvalpekøber, hendes tæve på kun ni måneder er indlagt akut med livmoderbetændelse..

De har rådet hende til, på hospitalet, at få fjernet hele livmoderen og allerede i dag. Jeg sagde self, at jeg var enig. Jeg har læst rigeligt med skrækhistorier herindefra om tæver, der er døde efter medicinsk behandling.

Jeg får en update, når det hele er overstået, men jeg er godt nok urolig lige nu... Min lille Lunamus... Så ung, og sådan en stor operation. Skide uheldigt, efter kun en enkelt løbetid.

Har læst lidt om forløbet generelt på nettet, men... Det hjælper ikke på nerverne...

Kryds gerne fingre og poter for os.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livmoderbetændelse - gys!
  • #1   6. mar 2012 det er da træls, men det er da bare godt det blev opdaget i tide, synes også her er historier med fx oversete indkapslede livmoderbetændelser... så ja en operation er altid alvorlig, men vi krydser fingre for den går godt og hunden får et langt og godt liv... der er så en hel masse andre underlivsproblemer den nu ikke kan få og det er da en gevinst...

• #2   6. mar 2012 Jeg har fået fjernet livmoder og æggestokke på 3 tæver helt uden problemer. Hende, jeg har nu, skal også neutraliseres.

Tag det som en lille gevinst, at du fremover ikke behøver frygte kræft i hverken mælkekirtler eller underlivet.

PS: Ingen af mine havde krave på efter operationen, men et "forklæde", jeg lånte af dyrlægen.

Held og lykke!

• #3   6. mar 2012 Natravnen - jeg er nok klar over fordelene pg en planlagt sterilisation skræmmer mig ikke. Men hunden er rigtig syg, og så narkose, med risiko for spærngt livmoder, det skræmmer mig...

Og eurasierens pels bliver ofte rigtig slem efter sterilisation, ulden vokser helt vildt og hunden skal barberes i bund, lider under det om sommeren osv.. Så derfor er det rigtig øv, på flere områder.

Har ikke hørt fra ejer endnu, men håber at operationen er gået godt. Hører forhåbentlig fra dem i morgen.

Kommentér på:
Livmoderbetændelse - gys!

Annonce