{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

foder til kræsen, sart hvalp? {{forumTopicSubject}}

Endnu en fodertråd - sorry!

Men men.. Dina har fået Eukanuba de sidste par måneder, da det var dette vi fik i hvalpepakken... Det har gjort hvad det skulle - hun har taget det på som var meningen men så er det også det..

Hendes pels er "mat", hun har skæl og kløer sig MEGET! Derudover gider hun faktisk ikke spise det...
Jeg har ellers den sidste uge ikke givet hende andet end foderet, selv som godbidder - men hun gider det bare ikke....
Hun vil gerne hvis man laver fodersøg - men mister hurtigt interessen...
Hun vil også gerne som godbidder men står altså ikke på hovedet for at få dem på samme måde som hun gør for sine normale godbidder....

Tænker at skulle over i noget kornfrit, men hvilket og vigtigst HVORFOR?

Hører specielt gerne fra jer som har set forandringer i pelsen, har sarte hunde eller kræsne hunde...

TAK smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til kræsen, sart hvalp?
  • #1   4. mar 2012 Nåå ja.. og tænker at skulle over i noget med laks?? Men hvad er jeres erfaringer?

• #2   4. mar 2012 Jeg har prøvet RIGTIG meget foder på Kaido. Hun havde nemlig også en frygtelig masse skæl og trist og mat pels og hun kløede sig.

Nu er hun igang med Wolfsblut Cold River (lavt proteinindhold og lavt fedtindhold) og hun er markant bedre.

• #3   4. mar 2012 Mette: Hvad med appetitten? har du lagt mærke til noget der? Hvor længe holder en sæk? altså hvad skal en 25kg. hund spise om dagen?
    Tak for svar smiley

• #4   4. mar 2012 Mine hunde fik WolfsBlut Alaska Salmon, men interesseren for fisk er dalet en del.

Nu fodrer jeg med Wolfsblut Wild duck morgen og enten Wolfsblut WidePlain (hest) eller WB Dark Forest aften.

Så har de lidt smagsvarianter.

Jeg vil sige Wild Ducken dufter virkelig godt, den er de helt vilde med smiley

• #5   4. mar 2012 Jeg trækker foderet hjem fra tyskland og sparer mange penge ved det.
    Jeg købte sidst hos www.petshop.de (man får 5 % på sin første bestilling), og jeg købte 60 kg foder hjem fra 1750 kr ! smiley

• #6   4. mar 2012 Nu har jeg labrador, så apetitten fejler aldrig noget......*G*

Jeg køber også hos Tiershop.de.

• #7   4. mar 2012 Hov 1736 kr kan jeg lige se de trak på dankortet for 60 kg foder inkl. fragt smiley

• #8   4. mar 2012 lyder godt smiley

Umiddelbart ser det ud til at Orijen ligger højest i kødprocent med 80% - kender i til det?

Pia: hvordan med pels? har du haft problemer med det før?

• #9   4. mar 2012 Nej mine har aldrig haft pels problemer smiley

Men hvor gammel er din hvalp? Der er jo en periode hvor den skal ændre sig i pelsen og det kan se kedsomt ud i overgangsfasen.
    (Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke lige husker mine har haft "matte" pels. Jo vinteren kan være hård, men ellers synes jeg ikke de har døjet)

• #10   4. mar 2012 Hun er knap 7mdr og vi har haft hende i 2... hun kommer fra et sted hvor hun fik "menneske" mad og var "klam" i pelsen... Hun havde RIGTIG meget skæl da vi fik hende, men synes egentlig at da vi havde vasket hende, havde hun blød pels... Det har hun så ikke rigtig mere,.... Troede skællet ville forsvinde når nu hun begyndte på det nye foder og blev vasket og børstet... Men hun kløer sig desværre stadig meget og skæller hvilket tydeligt kan ses i sort pels smiley

og nu vil hun jo så ikke spise ordenligt og ligeledes kan hun nogle dage skide 4 gange.... smiley

• #11   4. mar 2012 Jeg mener de sir det tar ca. 2-3 mdr at køre en hund ordentlig "ind på et nyt foder" smiley

Men jeg kan varmt anbefalle -WB smiley

• #12   4. mar 2012 Jeg fodrer med Orijen, og min hund på 43 kg optager det så godt, at han kun har brug for 250g om dagen... altså 7,5 kg om måneden..

Det er ikke korrekt dosis iflg pakken, men jeg fodrer efter behov, ikke hvad der står på posen =)

• #13   4. mar 2012 Suzy: Hvor længe brugte du Orijen? og hvad brugte du før det?

Umiddelbart tiltaler Orijen mig fordi der er hele 80% kød i hvorimod der i de andre er 50-60% ... og hele ideen med denne slags produkter er vel at det skal være så "naturtro" som muligt? men.... kan se at Dina af Orijen skal have mere end hun skal af de andre....

Fordelen ved de andre er at man kan skifte mellem typerne så det aldrig når at blive kedeligt det hun spiser.....

Men tænker at når man går fra fx Eukanuba over til sådan noget uden korn skal man skifte MEGET langsomt fordi maven ikke er vant til alt det kød... Og derfor hvis det går for hurtigt kan maven nemt komme til at rumle og give tynd afføring?
    Jeg har 15kg. Eukanuba jeg skal have brugt så har nok at blande af smiley

• #14   4. mar 2012 Mette: Hvad har du ellers prøvet? smiley og når du siger markant bedre, betyder det så at det ikke er væk?

• #15   4. mar 2012 Nej, Kaidos kløe går nok aldrig væk. Både dyrlægen og jeg har en mistanke om at det, til dels, skyldes stress/uro. Og en del af det tror JEG skyldes at der har været meget protein i maden.

Nu har jeg så skåret ned på proteinindholdet og hun er markant bedre. Men helt "kløe-fri" bliver hun nok aldrig.

• #16   5. mar 2012 Bliver lige nødt til at spørge om disse kornfrie fodertyper er det samme som Barf?

Det står der på flere sider... Er det råt kød som er i produkterne?

• #17   5. mar 2012 Nej BARF er en metode for råfodring, altså det man fodrer med er ikke tilberedt - så tørkost bliver aldrig råt =)

Men sammensætningen kan være ens - altså fordelingen af råvarerne =)

• #18   5. mar 2012 Hvor er det vildt at kaoz kun skal have 250 g orijen Nina.

Fenris vejer 36,5 kg og får 450 g om dagen.. (nærmere sig de to år og har ikke taget på det sidste halve år..)
    Der er godt nok forskel på stofskiftene hos hunde...

• #19   5. mar 2012 Stine - Ja det er åbenbart lige et foder for koen min.. Han er jo så også 7 år, og har al den tid vi har fodret med det, har han været holdt i ro - altså 2 gange 30 min om dagen frem for 4 ture på sammenlagt 3 timer, så tænker han nok skal sættes op når der ikke er ro længere..

Men 2 gange 30 min er jo reelt for mange hunde der ikke bliver holdt i ro, så et helt skævt tal er det jo egentlig ikke =)

• #20   6. mar 2012 Ja ok, der er så lidt forskel på gåturene.. smiley
    Vi går i hvert fald 2 1/2-3 timer om dagen.. Og han er jo en krudtbavian der spurter rundt.. smiley

Men det er et ret generelt billede at han skal have en del mere end angivet på poserne, uanset mærke (totw, olivers og orijen). Da vi fodrede med olivers fik han en mængde svarende til en hund på 60 kg i følge vejledningen..

• #21   6. mar 2012 Kaoz har aldrig haft brug for nær så meget som der står på posen, heller ikke når vi kører på den normale motionering og han bliver kørt op i energi..

Måske jeg topper op med ½ bægre mere hvis han bliver for slank, men det må vi se på til den tid =)

.. der ER virkelig forskel på den enkelte hunds optagelse af et givent foder, det er der mange der ikke vil tro desværre..

Din er også en ung schæfer der - meget gerne skulle - kører højere end en retriever/boxer-blanding på 7 år ; )

nu fodrede jeg med Olivers i hans ungdom, og der spiste han også langt mere... og kørte i et noget andet tempo end han gør i dag *GGG*

Ikke sagt at han er doven og uenergisk, men han bruger langt de fleste kilometer med næsen 15 cm over jorden i skarp trav, og spurter kun sjældent i fuld fart =)

• #22   6. mar 2012 smiley ja server jocforståeligt nok der er en forskel.. Blev bare lige lettere overrasket over hvor stor forskel der er..
    Det er jo fuldstændigt håbløst at smide sådanne vejledninger bare på poserne så... smiley

• #23   6. mar 2012 UPDATE smiley

Jeg har haft kontaktet muligvis 10 forskellige forhandlere som havde i hvert fald 3 kornfrie produkter smiley
    De 3 jeg har fået svar fra indtil videre rådede mig til at starte stille ud med kornfrit, forstået sådan at jeg skulle starte med noget som kun havde 60% kød i og så blande det op med mit Eukanuba og kun have 10% kornfrit...
    SÅ: har været ude at hente Acana Pacifica som babyhunden nu får sammen med sine 15kg ( smiley ) Eukanuba som hun jo ellers ikke gider æde...

Planen er så at hun skal skifte over til noget med mere kød i når hun først er helt inde på dette - hvis altså ikke at Acana viser sig at være mirakel foderet og hu bare fungerer TOP DOLLAR på det smiley

Synes jeg har fået super god service fra dem jeg har snakket med, og det var rart at få at vide Hvorfor jeg skulle vælge det ene frem for det andet og hvorfor de ville anbefale det osv osv smiley
    Der hvor jeg endte med at købe det (Lystrup Dyrecenter) fik jeg også super service og havde self. Dina med inde så han lige kunne se hvad det var for én og hun blev da også temmelig forkælet :b

Nå men.. status er nu at Dina har spist næsten en hel skål opblødt foder af 90% Eukanuba og 10% Acana (hun sorterer desværre så bliver nok nødt til at opbløde det helt smiley

Glad hundeejer som håber at dette kommer til at fungere! 7 9 13 !

Kommentér på:
foder til kræsen, sart hvalp?

Annonce