fra landhund til byhund fra landhund til byhund
vi er flyttet fra landet hvor vi stort set næsten aldrig fik besøg, der var ingen sjove mærkelige lyde osv. og nu er vi flyttet til byen, et dejligt hus med stor have, men med naboer og biler og en skole tæt på, så mange under rundt omkring...
hvordan bytræner jeg mine hunde bedst ??
de har fundet sig godt til rette her i huset, men jamie min chihuahua dreng, kan bare ikke li fremmede, han gør og gør og gemmer sig, logre dog os... men han blir ved at gø og gø hvis jeg får gæster på besøg...
hvordan gør jeg ham gæste venlig ??
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.825
vi satte os på gulvet, med lidt godbidder, og så ignorede vi den faktisk, lod den så komme nærmere i dens eget tempo, de første gange vi bare flyttede hånden for at tilbyde godbid, flygtede den bare igen, og vi ignorerede videre, til sidst tog den en og flygtede, efter et par gange tog den en men blev så stående osv...
min pointe er, inviter en, max 2 og sæt jer på gulvet, tal med hinanden, men hav øje på hunden, få gæster til at tilbyde den godbid, når den selv nærmer sig osv....
vil sige jeg taler om øvelser over mange gange, over flere dage... det skete hverken første eller anden gang...
fra landhund til byhund