{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan varmt anbefales
  • #1   1. mar 2012 For en gangs skyld en nogenlunde beskrivelse af både mynder generelt og ulvehunden... hvor dejligt

• #3   1. mar 2012 høre mine Dansk/Svensk Gårdhunde til her,,, mener de skulle høre under spishunde eller hvad det nu hedder ??

Terriere og Gravhunde
    Cairn, Border, West Highland White (Westy), Irsk, Bedlington, Jack Russel, Dansk/Svensk Gårdhund, Amerikansk Staffordshire Terrier, Yorkshire, Lakeland, Skotsk, Tysk Jagtterrier, Gravhunde.

• #4   1. mar 2012 Dansk/svensk gårdhund er ihvertfald ikke en spids

• #5   1. mar 2012 nej det er nok rigtig så, men mener bare jeg fik at vide herinde at den ikke hørte til hos terriere

• #6   1. mar 2012 Interessant. Det er første gang jeg har læst at hyrdehunde ikke må motioneres meget.

• #7   1. mar 2012 Beskrivelsen på Groenendael er dog en af de bedre. smiley

En Dansk-Svensk Gårdhund hører ifølge FCI under gruppe 2, Pinscher- og Schauzertype, som en Pinscher.

• #8   1. mar 2012 M. I tak det var engenligt også Pinscher jeg mente, selv om jeg skrev spidshund

• #9   1. mar 2012 Lær især *Myter om hunden* på siden.

• #10   1. mar 2012 ja jeg er så ikke lige serlig begejstret jeg har dog kun kigget meget kort på den, og de 2 race standarter jeg hurtigt lige kiggede på gjord at jeg hurtig lukkede den side ned igen for begge 2 var der allerede i starten grundlæggende fejl i..
    1 Canarisk mastiff (Dogo Canario)
    de skriver i starten "Racen er delt i to grene, hvor Dogo canario var arbejds og gårdhund og Presa canario blev fremavlet til hundekampe. Da hundekampe blev forbudt i Spanien, faldt antallet af disse hunde drastisk og i 1960érne var racen næsten uddød. Der er i dag ikke den store forskel på de to grene af racen"
    dammm noget vås 1 der var ikke noget der hed Dogo Canario tilbage i tiden og slet ikke i 60érne det er et race navn de fik de de kom i FCI i 2001 og før det var der ikke 2 typer af denne hund, 2 Dogo Canario er netop ikke arbejds og gårdhunden det er FCI hunden altså udstillings hunden, og der er i dag længer mellem en presa og en Dogo Canario ind der nogle sinde har været før, og det kan være både i udsene, størrelse og især temp og arbejdsenskaber...

jeg har ikke en gang gidet at læse resten af deres vås i den beskrivelse.

2 amerikanske bulldog
    de skriver "Man havde på de britiske øer tilbage for over 100 år siden, en meget udbredt gård og vagthund, som minder meget om den amerikanske bulldog. Disse hunde var resultatet af en krydsning mellem Mastiff og Dogo Argentino"
    blaaaaaaa Dogo A existerede slet slet ikke for 100 år siden den blev lavet af 2 meget unge brøder (17-18 år) Agustin og Antonio Nores Martinez de startede deres arbejde i 1925 og skrev deres første standart for racen i 1928 ergo den kan ikke ahve levet for 100 år siden .. så sluttede mit læserri også der, da jeg så læser at de mener at de fleste problemhunde skyldes at de aktiveres alt for meget og at en voksen hund på over 2 år har riglig i 1 time om dagen (lufteture, tisse ture, løb, leg med andre hunde, boldkast, svømning osv er inde under der) altså de mere at mange af de problemhunde vi har er fordi de får mere motion ind den 1 time om dagen, så sluttede resten af mit læseri på den side...

3 ting jeg prøve at læse alle 3 ting er blaaa i mine øre.

• #11   1. mar 2012 Alter ego

jep jep det gjord jeg smiley så nu er der ikke mere Blaaaaaa i mine øre og jeg vil gå ud og gøre 3 af hundene til problem hunde ved at lufte og lave boldleg i 1 time eller mere og ja de får så også noget mere motion sener...

• #13   1. mar 2012 isabelle M

jeg tror du har misforstået hvad jeg mener eller også er det mig der ikke har udtalt mig godt nok..
    så jeg prøver lige en gang til hvor jeg mener det er skået ud i pap..

jeg kender udemærket historien om presaen da jeg var med den fra før den kom i FCI..
    jeg har aldrig sagt at presaén (som den oprinlig hed ikke existeret jeg siger at dogo canario (som type/navn ikke existerede der i 60érne før FCI opfandt navnet og typen/race standarten)
    men det er jo netop hjemme siden der siger at både Presa og Dogo canario existerede helt tilbage i 60érne og de mener at de allerede den gang begyndte at dele sig til at dogo c var brugs/arbejds gård hunden, og det er det jeg siger er noget sluder presaén var der og den blev ikke til 2 typer før den i 2001 (som jeg skriver) kom i FCI og nogle af dem fik navnet Dogo Canario og blev en udstillings hund, og fik en helt anden standart samt en helt anden betydning af hvad en presa skulle være, så de folk og de avler som ville blive ved med at have presaén holdte fast i de gamle værdier og hoppe op og ned på hvad FCI har godkendt og hvad de har ment skulle ændres ved deres gamle race, så den blev i 2001 delt i 2 typer presa og dogo, presaén som arbejds/brugs hund og dogo som udstillings hund.. altså deres historie er helt hen i vejret og ikke andet ind blaaaaaaaaaaaaaa

jeg må indrømme jeg ikke føler det er mit ansvar at skulle rette så simple fejl som andre mennesker mener de skal smide på nettet, hvis folk mener de er så kloge at de skal lægge en masse infomation ud på nettet så burde de være 100% sikkere i den info de lægger ud og ikke bare lægger ting ud som de entet bare tror eller mener er sandt som facta..

jeg ville da aldrig lave en feks hjemme side om hvordan man skal stave til forskellige svære ord, jeg er ord blind og ved jeg ikke kan stave til serlig mange svære ord, så hvis jeg ville lave så en så måtte jeg da søre for at få rettet ALT igen og igen og igen af folk der 100% hade styr på det inde jeg lage det ud som facta...

så nej må indrømme jeg ikke føler den store trang til at hjælpe dem med deres info..
    men jeg vælger at kommenter den side fordi andre starter emnet og forteller om hvor god de syntes den er flere andre kommenter og siger hvad de mener, så må man jo gå ud fra at så nogle som mig der ikke var/er enige også vil kunne komme med min mening..

• #14   2. mar 2012 Martin - det har du helt ret i... Det er vigtigt at få alle synspunkter med. Ulvehundens beskrivelse er ret god og det er sjældent jeg ser det på sådanne sider, men så mangler de jo så tydeligvis noget på andre racer.. Man må bare håbe folk ikke kun søger deres viden sådanne steder - så står det skidt til.

Jeg ved ikke en hujende fis om hverken presaen eller dogo canario, så det er super der kommer flere meninger

Kommentér på:
Kan varmt anbefales

Annonce