{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

understimuleret shæfer. {{forumTopicSubject}}

vil lige bede om nogen gode råd.
jeg har fået en shæfertævehvalp på 5 mdr ind, den kommer fra et sted, hvor de ikke har kunnet overskue at træne og opdrage en hvalp, så den kan ikke engang ordet nej, hvilket vi så træner nu,
men den er jagtsyg, og den prøver hele tiden at fange sin hale, samt at den jo ødelægger alt, og det til trods for at vi går med den rigtig mange timer hver dag, samt prøver at stimulere den mentalt, med at den skal finde godbidder i haven, samt hente pind lege med labyrint og alle den slags ting, men hun fatter ikke hvad noget af det går ud på, selv om hun meget gerne vil behage sine ejere.
så vil høre hvad mere vi kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  understimuleret shæfer.
  • #1   28. feb 2012 At den jagter sin hale er ikke at være jagtsyg. Det er en dårlig vane og gætter på hunden er stresset smiley

• #2   28. feb 2012 det er heller ikke det at den fanger sin hale, men den jagter katte og alt der er inden ffor den,s rækkevidde, det med halen ved jeg godt kan være en dårlig vane, men har desværre også hørt at det kan være en hjernebrist, og det var det jeg gerne ville hører noget om.
    ja hun er utrolig stresset, og vi har ikke kunnet få stressen ned endnu, men har også kun haft hende i 5 dage.

• #3   28. feb 2012 ville bare gerne hører om der var nogen råd vi kunne gøre bedre eller nogen andre råd som måske virkede bedre.

• #4   28. feb 2012 Hvis den ikke forstår hvad i vil have den til, er det fordi i stiller for store krav. Da må i sænke kriterierne, så den får succes og ikke bliver yderligere frustreret. Jeg vil anbefale i finder en klub at træne i, hvor der er et solidt kenskab til racen. Så i kan få nogle redskaber, til at arbejde med den. Hvis den kun er 5 mdr, kan det ikke anbefales at gå med den flere timer om dagen, da den vil blive overbelastet og det kan være direkte skadeligt! Medmindre det er fordelt på rigtig mange små ture.
    Så skal ordet "nej" jo være grundigt indlært, før man kan forvente hunden forstår det. Ligesom alle andre kommandoer!
    Understimuleret eller ej.. Så kan en schæferhvalp på 5 mdr jo være temmelig destruktiv. Det er en del af pakken! Jeg vil gætte på at den er i fuld gang med sit tandskifte?

• #5   28. feb 2012 Nå havde overset hun jagter katte og alt omkring hende. Sorry.

Jeg tror hun trænger til en stabil hverdag og få ro på.

Hvad er planen med hende, skal hun have nyt hjem eller blive hos jer eller ?

• #6   28. feb 2012 morten, det er små ture mange gange om dagen, vi har ingen kriterier til hende andet end at vi prøver at lære hende ordet nej, ja hun er destruktiv, men nej ikke tandskifte, hun vil ikke bruge bideringe eller andet legetøj, hun ved simpelthen ikke hvad det skal bruges til. vi skal også til træning med hende.
    nu som medløber, det er svært at sige, for kan hun ikke omplaceres så bliver hun her, da hun jo i bund og grund er en god hund, som bare skal lære, og det skal vi også, såderfor jeg søger råd om hvad vi kan gøre bedre.

• #7   28. feb 2012 Okay jamen så er det bare at gå i krig med hende smiley

• #8   28. feb 2012 nu som medløber, ja det er det vi prøver.:-)

• #9   28. feb 2012 jeg bruger lidt en anden indgangs vinkel til "hyper-hunde".. jeg gearer ned..
    dvs ikke en masse leg, træning osv..

ikke misforstå mig, hunden skal stadig trænes, men på en meget rolig og afdæmpet måde.. fremelsker en rolig adfærd smiley
    det tager sin tid, men det virker for mig.. har så åbenbart en beroligende effekt på både heste og hunde *GG* tror de finder mig kedelig smiley

gåture foregår i et roligt tempo, INGEN kasten pind/bold, små korte trænings pas ( nej, plads, sit osv ) , ingen mad i madskålen ( kun uden for ) og okse knogler smiley

vil også råde jer til at kigge på hendes foder.. hvor meget kulhydrat er der i? det forværrer stress/hyperaktivitet ( lidt som et barn på sukker trip ) ..

held og lykke med hende smiley

• #10   28. feb 2012 En schæferhund er en brugshund, og skal simpelthen bare bruges. Alt andet er dyremishandling.. Så ud og træn din hund, og lad den arbejde, eller købe dig en sofahunderace i stedet for..

• #11   28. feb 2012 hendes foder er anbefalet fra dyrlægen, da hun har sart mave mener de, så hun er på noget juniorfoder for sarte maver, især fordi hun jo ikke kan styre sit vanddrikkeri, så der får hun kun lidt af gangen, men mange gange om dagen efter anbefaling fra dyrlæge.
    cocio, nu har det ikke noget med sofahunde at gøre, men om råd til at gøre det bedste for hende.

• #12   28. feb 2012 Cocio svar da pænt.

• #13   28. feb 2012 Hehe MIkael, det er nok skrevet forkert, jeg mente at Cocio godt kunne tage og svare TS pænt, for det var ikke et pænt svar at komme med.

• #14   28. feb 2012 Cicio. Tror godt hun ved det ikke er en sofahund. Det er jo netop derfor der bedes om råd. Du er lige grov nok....

• #15   28. feb 2012 Der er da ikke noget flabet i det, hvad tager man en schæferhund for, hvis man ikke vil arbejde med den? Så find da den et hjem, hvor der er nogen der vil arbejde med den..

• #16   28. feb 2012 hvis hun har knyttet sig til jer, hvad så med noget miljøtræning?

ellers vil jeg nok foreslå jer at opsøge jeres lokale schæferhundeklub eller PH smiley

• #18   28. feb 2012 *Team Talkative* .
    Jamen hvor skriver jeg de ikke vil det? Jeg skriver: HVIS...

• #19   28. feb 2012 Cocio, der er da ikke skrevet de ikke vil arbejde med den ? Hun søger råd til at tackle denne hund.

• #20   28. feb 2012 Og "taget en schæfer ind" Er i da et dyreinternat? Eller har i bare anskaffet en hund i ikke har sat jer ind i?

• #21   28. feb 2012 Måske det bare er en måde at skrive på?

• #22   28. feb 2012 Syntes nu TS lyder som hun har sat sig ind i det. Hunden kan simpelhen også bare være overstimuleret.

• #23   28. feb 2012 hvis der er noget der virkelig trætter mine, er det miljøtræning....
    Fx en tur med på job, hvor de møder mennesker, ser trucks, lastbiler og biler... en masse nye dufte og nye indtryk....

miljøtræning er også ekstremt vigtigt, hvis det ikke er noget hun har prøvet endnu.....

• #24   28. feb 2012 cocio, ja vi tager os en gang imellem skadede hunde, og tog denne ind fordi den var hos en kvinde i rullestol, som ikke magtede den og jo vi arbejder skam hårdt med den, men derfor kan man jo bede om råd, så man kan gøre det endnu bedre, for husk, man kan altid lære hele livet.
    t&m hysted, vi skal også gå til træning med hende, vi er ved at finde en gruppe.
    mikael h ja det er nemlig det vi er.
    anne p ttak, ja jeg har sat mig ind i det, og har en dyrlæge med på råd hele tiden. nej hun er desværre ikke overstimuleret men meget understimuleret. men vi vil gøre alt for at få en god hund ud af hende, for hun vil gerne behage, men kan ikke lige finde ud af det nu.
    mikale h, i må helst ikke slette tråden da jeg jo kan bruge alle råd jeg kan få.

• #25   28. feb 2012 vi har hende med alle vegne, t&m hysted.

• #26   28. feb 2012 ja også derfor vi har hende med, vi er også på stranden med hende, da vi er tæt på strand og skov.

• #27   28. feb 2012 Mikael - lige præcis smiley
    Nala er tit med på køretur uden at komme ud af bilen overhovedet smiley

• #28   28. feb 2012 mikael, ja vi har 3 katte.

• #29   28. feb 2012 Melanie - det skal nok gå... Nala var også mildest talt uterlig de første dage/uger..... men med tålmodighed og forståelse kommer man langt...... smiley

dog vil jeg sige, at har i ikke tænkt jer at beholde hende, så prøv allerede nu, at finde et nyt hjem til hende... helst ved nogle mennesker der har erfaring med racen, og med interesse i, at få en god hund ud af hende smiley

• #30   28. feb 2012 Mikael - så skulle du prøve med vores to i bilen ;o) kæft et hylekor, når vi nærmer os enten træningspladsen eller min fars ejendom smiley

når vi kører til træning, er de i traileren... og Athos skaber sig så meget, at vi kan mærke traileren hoppe ;o)

og selvom det kun er en enkelt gang om året, VED han når vi nærmer os min fars sommerhus... smiley (der er Nala ikke med)

• #31   28. feb 2012 Mine, især Zenta er os ved at vælte bilen og hun hyler og går helt amok smiley

• #32   28. feb 2012 t&m hysted, vi vil gerne beholde hende, ellers kommer hun til en veninde som virklig har forsatnd på den race.
    mikale, det ville hun også gerne hvis hun fik lov, meen det må hun dog ikke.

• #33   28. feb 2012 natasja vi er ikke i tvivl om det er en hund for os, og om vi vil bruge hende som brugshund, så jeg gentager lige at man altid kan bruge gode råd, for at være sikker på at man gør det rigtige eller kan gøre noget andet eller noget bedre.

• #34   28. feb 2012 Bortset fra det, får vi ikke et billed af hende smiley

• #35   28. feb 2012 jo skal nok lægge et ind i morgen.

• #36   28. feb 2012 Jeg har en sort schæfer tæve der lige er blevet 6 måneder...

hvad der lige præcis gør at din søde hund er understimuleret skal jeg ikke gøre mig klog på, da jeg aldrig har mødt vidunderet.. Men måske skulle du lave noget koncentreret træning.. Min pige havde nogle stress symptomer for et stykke tid siden.. Og vi har gjort os mere koncentreret om at hun skal bruge hoved, men også kroppen, og efter vi blev mere opmærksomme, og lagde vægt i dette, har vi en meget mere afbalanceret hund.
    Hun kommer ud ca. 2 timer om dagen, gerne mere(tid i haven ikke regnet med). Hvor hun kommer ud i skoven og får snusset godt, og derefter ud på en nærliggende fodbold bane, og kaste en masse bold og løbe sammen.. Når vi så kommer hjem plejer hun og sove lidt, og når det så passer med hende, får hun et hjernespil som hun hygger med. Og ellers en masse åndsvage tricks som man ikke skal bruge til noget, men bare for at lære, og løse opgaver.

Men mange gange held og lykke. Er sikker på i får en super hund, så snart i finder jeres metoder, der virker for jer og jeres vuffer. Men i virkeligheden, er der nok ingen konkrete måder at gøre tingene på, hver hund er forskellig, så det er hvad der virker for jer. Men kan klart anbefalde et hjernespil fra 'dogtrouble'.. Men igen, mange gange held og lykke:)

Potedask Cæcilie & Nelly(:

• #37   29. feb 2012 tusind for alle rådene, nogen af dem er vi i gang med, og de nye vil vi straks begynde på, det er dejligt at man kan komme herind og få gode råd, men også få styrket troen på at man gør det rigtige. jeg skal nok opdatere hvordan det går med hende.

• #39   29. feb 2012 så er der lavet et fotoalbum med hende, dog er der kun et billede lige nu, men der skal nok komme flere.

Kommentér på:
understimuleret shæfer.

Annonce