RÅFODRING..... Meget mørkt/sort diarre??? {{forumTopicSubject}}
Silles mave larmede igår. Hun fik nogle fiskeboller, da det plejer at være fordi hun er sulten....
Til aften fik hun rensdyr med brusk og ben, og dagen før Kallun....
Nu har hun lige være ud... Først nogenlunde fast afførring, men jo mere hun sked, jo tyndere blev det, og til sidst dryppede det bare....
Lignende nærmest olie
Kan hun få SÅ mørk afføring af Rensdyr?
Altså det første lidt faste var bare meget mørkt og sådan har det været før.
Men synes sgu ikke det har været SÅ mørkt, hvert fald ikke samtidig med diarre.
Og det er jo kun en måned siden har var ind og ud af hospitalet pga. opkastning og senere diarre. Dehydring, kaliummangel osv.
Venter på en dyrlæge ringer tilbage...
men vil bare høre jeres andres mening om barf = farve på afføring
dec 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 146
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Nårh må vente til dyrlægen ringer så....
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
okt 2008
Her kan jeg se at det er mørkt, men også grønligt og altså ikke helt sort, så måske det bare er kallunen fra i forgårs?
okt 2008
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
jeg ville gi lidt kyllingehalse eller andet fjerkræ med ben, så maven blier samlet igen..
okt 2008
Men det vil jeg ikke, for hun skal jo have noget af hver ting... Men næste gang hun får kallun, får hun lidt kyllinghalse med og så ser vi...
Satser på maven er god igen i morgen....
I forvejen får hun heller ikke ben, da vi prøvede hakkede oksestruber inden hun blev syg sidst og de mener ben er for hårdt for hendes mave, så er faktisk sådan lidt.... Om hun kan få mangel på kalcium...
Om jeg virkelig bliver nød til at skifte tilbage til tørfoder, men der fungerer hun jo heller ikke på...
Det hun har fungeret bedst på efter hun fik ødelagt maven af smertestillende sidste år er det eneste hun fungerer rimeligt på - råfodring
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Hvis hun er så sart i maven ville jeg undlade at gi hende for meget mørkt kød. (okse, hest og hjort/rensdyr) da det er meget blodfyldt og kan gi den meget mørke tynde afføring..
Eventuelt gi de mørke kødtyper sammen med kyllingehalse hvor i der jo er lidt ben, der kan hjælpe med at samle maven..
hvis hun ikke får deciderede ben, så ville jeg sørge for at hun får minimum 2 kyllingehalse pr dag, så hun får noget kalk..
okt 2008
Det jeg mener jeg bruger er noget hakket noget
okt 2008
Det eneste ben hun har forsøgt at få er hakkede oksestruber og begge gange fik hun dårlig mave af det... Sidste gang var lige inden den hele store tur der kostede mig 13000 kr hos dyrlægen.
Derfor mener dyrlægen at ben er for hårdt mod hendes mave.
Men hun får masser kød med brusk og ben....
Har også hele kyllingehalsene liggende i fryseren og det har hun aldrig prøvet før, men tør sgu ikke at give hende det, hvis det er ben der irriterer /ridser hende i mave/tarmsystemet
okt 2008
Men hvor får jeg fat i det? Sidder i Ishøj og kan ikke engang gå i netto 2 minutter herfra pt. pga angst, så....????
Prøver bare at følge hvad dyrlægen siger, da han er en der ikke er imod råfodring, hvilke nogle jo er.....
Men de der hele kyllinghalse kan de også, når hun kommer til at spise ben, så bruges som "ben" eller?
Mener helt bestemt at hakkede oksestruber stod under ben på listen
Ihhh nu er jeg helt forvirret....
Synes også det er drøn svært at finde ud af hvad der er ben/brusk i, og hvad der er helt reelt kød...
F.eks. Oksehalskød / lammehalskød.... Der står ikke hakket men der står heller ikke med ben/brusk....
Og det er fra Rigtighundemad det jeg har, en ihhhh.....
Hun er blevet barfet siden august-oktober tror jeg. Hun virker ikke til at mangle noget. Hun har fået så fin en pels osv.
Men øv hvad nu hvis hun slet ikke vil spise ben, kan man så klare det på en anden måde?
Vil selvfølgelig prøve, hvis jeg kan få fat på noget...
okt 2008
Men du må gerne låne hende og faste hende indtil hun spiser ben, så får du en hund der vil ud og spise råddent græs, mave der larmer sindsygt, og derefter kaster hun galde op, som senere bliver til blod.... Og så hedder den dyrlægen...
Men vil sgu ikke udsætte hende for sygdom for at få hende til at spise ben!
Læser resten i morgen....
Og hun får både kylling, hest, rådyr, vildt, laks, ko osv!
Plus vivet og vitaminer!
+ mavesårs medicin for at skåne hendes sarte mave!
okt 2008
okt 2008
Det beklager jeg at jeg er sådan opdraget.
Jeg ved at du skrev til det til Balders mor, men jeg har selv haft en Westie der ikke ville rører ben lige meget hvad.
Og Sille er den type hund der bare vil have græs, råddent eller ej, hvis hendes mave først larmer sindsygt og hun har ondt i den.
Så nytter det ikke noget at give hende ben, da der skal arbejdes for det, og hun har brug for noget NU....
Normalt ELSKER hun fiskeboller og sluger dem, men når hun får det sådan må jeg hakke det ud i midte små stykker, og håndfodrer hende før hun vil tage det, og langsom finde hun ud af, at det hjælper og vil så gerne spise dem uden jeg deler dem.
Men jeg vil prøve hvad som helst....
Kan disse bruges?
http://www.nemlig.com/kol/kod/slagterens-ovrige-svinekod/stegeben-blandet-min-2-dages-holdbarhed-15-kg.aspx
Skal nemlig have varer derfra i morgen og indtil midnat kan jeg nå at ændrer bestillingen....
Har ikke nået at læse al jeres snak det gør jeg lige
okt 2008
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg tænker langt størstedelen af de ben eller brusk produkter som RHM har er med okse. Mange af de hunde som reagere på okse kan også udvikle reaktion på andre mørke kødtyper - f.eks. rensdyr, hjort og hest.
Hvis du ved hun fungere på kyllingehals, fjerkræ osv. så ville jeg starte med at rydte alt andet ud af dieten. Det kræver du giver vitaminer ved siden af,når du giver ensformige kødtyper, men hvis det fungere er det at foretrække! Siden kan du prøve at tilføre andre kødtyper - ét af gangen. Og se om der er reaktion. Først fisk, siden lam og evt. prøv lidt okse igen. Går hendes mave i stykker på noget af det, så ved du hvad du skal undgå!
Jo mørkere kød jo flere puriner indeholder det, og nogle hunde kan bare ikke med for mange puriner i maven.
Jeg vil så sige vi har også en hund som får lind og mørk afførring på de fint hakkede produkter. Jo finere hakket jo mere blod som ikke er bundet i kødfibrene. Og derfor jo mørkere afføring. Hendes mave er bedre på det løsfrosne... Lige som det har betydning hvor optøet maden er for hende.
Jeg bruger også kyllingehalsene som primær ben hos mine små hunde. De kan ikke kværne større ben - og jeg kan heller ikke dosere et 500 grams ben over i 80 grams portioner Derfor giver jeg en lidt højre procentdel produkter med brusk. Der er ikke hakkede ben i RHM's produkter (med undtagelse af fisken og hakket kyllingehals). Det er udelukkende brusk. Der er i øvrigt mere kalk i brusk end der er i ben...
Bruger du grønt? Hvis nej, kan det måske være du skulle overveje at bruge det. Nogle hunde fungere bare bedst med grønt i maden. De får ikke alverden ud af det næringsmæssigt, men hvis det betyder maven er i orden, så er det jo hvad man gør...
Foder efter din hund og hvordan den reagere.
okt 2008
Men ellers har hun ikke reagerede på noget specielt synes jeg.
Hun fik oksehalskød forleden og der var ingen problemer.
Men undrer mig, for på rådyret, der står med BRUSK og BEN... Ikke kun med brusk som der står på noget af det
Er der nogen andre end rigtighundemad du kan linke til, så jeg kan se deres produkter?
Eller bruger I kød der kan bruges til mennesker eller?
De kyllingehalse du bruger, er hele, ik?
ved man også kan få det som hakket.... Var faktisk ved at give dem væk jeg har i fryseren, men måske man skulle prøve dem....
Nej bruger normalt ikke grønt. Hun får vivet piller, men ind imellem får hun lidt....
Alfisten: Jeg prøver at bestille sådan noget med.
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 277
Efter en gang diarre hos vores hunde, an man forvente tilstoppede anakirtler, så kyllingehalse er med til at give hård afføring, som hjælper til at "holde" anakirtlerne nede.
okt 2006
Jeg tror sgu jeg havde prøvet med lidt gris et par dage for at samle maven og så fremadrettet givet 10% grønt. Hun viser jo hun gerne vil have fibrene og når maven er i udu kan det også tyde på hun har brug for dem... Men du skal tælle de hele kyllingehalse som kødfulde ben - de er ca. 75/25. Og de har netop en bentype som er let for vores mindre hunde at spise og optage.
Jeg bruger selv RHM + hvad der er på tilbud rundt omkring. Hvis det bare ikke vil fungere så ville jeg kontakte Lene i greveafdelingen. Hun har alle de gode råd og kender produkterne mere end andre.
okt 2006
okt 2006
Der vil jeg sige det er primært kyllingehalse - måske en kalkunhals også er ok i størrelse til en cavalier.. De har også lammeben - men det er ikke altid kun ribben, og er der skulderblade i mellem kan mine igen ikke indtage det... Oksebrystben er også i en størrelse de kan arbejde med. Der er så ikke så meget kød på... Men det måske meget godt hvis hun ellers bruger meget rent kød..
Det kommer jo an på hvordan man sætter tingene sammen, og hvordan hunden spiser hvad der fungere for en og den.
okt 2008
Denne gang hvor hun har fået diarre, mener både dyrlægen og jeg at det er kallunen der har givet hende det,
Alfisten.... Jeg fik min fryser fyldt op med alt.... Næsten.... Man mente at jeg lige skulle vente til med ben til Sille, da hendes mave har været så dum.
Jeg vælger så at købe hakkede oksestruber da det står som værende ben og hun kæmper virkelig en kamp for at spise det. Må hele tiden holde hende til ilden og proppe det ind i munden igen. Hun gider ikke spise det.
Da hun 2. gang får det for en måned siden og Sille så bliver syg, og dyrlægen mener det kan skyldes oksestruberne og at jeg skal lade ben være, så hører jeg på dyrlægen.... Thats it.....
Derudover har hun mange gange været ved at blive kvalt i tørrede kaninører, da hun tror hun bare kan sluge ting, når det bare er tygget lidt.... Og hun lærer sgu ikke af det
Jeg får ikke blandede kasser... Jeg bestemmer selv hvilke pakker jeg vil have af hvad
Ginne:
Det er Lene jeg købte og supplerede med oksestruberne, Kyllingehalsene, og så prøvede jeg også de der "helt dyr", hvor der er indmad og det hele i, og det synes både Sille og jeg om Har dog kun prøvet Vildt, men der findes også Kalkun bl.a.
okt 2008
Det der "helt dyr" er løsfrossent og drønt nemt også
okt 2006
okt 2008
hvor længe er kyllingehalse om at tø op Ginne? Sådan +-
Alfisten har du evt. et link hvor du fandt det? Synes lige det er en anelse uoverskueligt, men ellers rigtig godt
RÅFODRING..... Meget mørkt/sort diarre???