Yorkie med kramper/anfald {{forumTopicSubject}}
Det virkelig hård kost..
Det startede igår ved 18 tiden, hvor min hun fik krampeanfald a la epilepsi. Han er 2 år gammel og har aldrig haft et anfald før, sund og rask ..
Okey blev rimelig forskrækket. 3 timer senere får han et anfald mere..varighed ca 2 min.Ringer så til vagtlægen og han beroliger mig og sir han alligevel ikke kan gøre noget og jeg sku ta til min egen dyrlæge idag...hvilket vi så gjorde i morges. Blod prøver blev taget og han blev under søgt. Tager hunden med på job fordi jeg ik tør lade ham være hjemme...til middag fik han et anfald mere...
Syns det hård opstart på epilepsi, mange anfald hvis det er det..venter svar på prøverne i morgen ..
ved ik helt hvad jeg vil, måske bare høre om andre der har oplevet lidt det samme ..
Er lidt råvild og "pisse" bange faktisk ...
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 102
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
God bedring, håber I finder ud af, hvad der trigger det og om der kan gøres noget ved det. Kom med en update!!
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
Min yngste pekingeser, startede op som din, da han var kun 4 måneder, også med flere anfald oven i hinanden. Han blev undersøgt grundigt på dyrehospital, men de fandt ingenting. De ville dog ikke give ham medicin på grund af hans størrelse og hans unge alder.
Nu er han 8½ måned og han har heldigvis ingen anfald haft i ca. 2 måneder.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
I perioden hvor infektionen blev nedkæmpet havde vi en del anfald, men efterfølgende fik vi ham stabiliseret med fenemal, så han faktisk var anfaldsfri i godt to år. Desværre kom anfaldene igen og var ikke til at få styr på trods forøgelse/ændring af medicinering, og vi valgte til sidst at lade ham få fred. Han havde også andre skavanker, måske havde vi kæmpet mere, hvis ikke dette havde været tilfældet.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
mar 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 65
Men er det epilepsi så det en meget dårlig start vi har..
Læste lidt om Lever Shunt.. idet jeg måske, og det bare måske for det er jo kun 3 anfald at det kommer efter indtagelse af mad..
Han lugter desuden meget ud af munden efter anfald og pels og krop dufter anderledes...
Der er lang tid til i morgen syns jeg.,,
feb 2012
Følger: 1 Svar: 7
Mine tanker er hos jer.
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Min gamle Norske buhund fik også epilepsi som 2 årig og antallet af anfald varierede meget, og de kom i perioder, og han var på medicin, men desværre måtte vi aflive ham som 3 årig, efter en dag hvor han havde haft over 10 anfald på 6 timer, han kunne hverken gå eller stå og vi tror at han havde fået en hjernetumor
mar 2010
et spørgsmål ...lige nu er Han meget frisk og hyler og tigger om og lege bold..hammerende svært og modstå faktisk..
men bør man i tilfælde af eplipsi drosle ned....lege meget stille og roligt ??
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
mar 2010
Ja det rigtig, har dog allerede idag købt andet foder, dog er det vist ikke lever diet. Men vil ik ricikere det er noget i hans nuværende foder som tricker de anfald frem.Prøverne skulle gerne være klar i morgen..håber jeg..virkeligt. Spændt på og se hvordan det næste døgn forløber...
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.722
Yorkie med kramper/anfald