{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

en hund med-en hjemme sær velkomst {{forumTopicSubject}}

Nova er ikke kørestærk, og har i dag også kastet lidt op... Ipsen var krudtet, så da vi lige skulle handle lidt tog vi Ipsen med...

Da vi kom hjem var Nova total dominant, som om Ipsen er ny i hjemmet.... Gik hen til hende sådan med alle signaler rejst... fik Ipsen til at rulle rundt og stod så henover hende.... og når Ipsen bevægede sig rundt fuldte Nova hende med dominant attitude... Det stod på i 5-10 minutter...

Hvorfor, mener nu har de boet sammen i 7 måneder...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en hund med-en hjemme sær velkomst
  • #2   18. feb 2012 Men Ibsen har jo forladt sin plads, derfor fortælle Nova at den plads får man ikke bare sådan uden videre igen...

Her i huset er det meget almindeligt at den hund der har været med mor (udstilling, dyrlæge etc.) lige får en "røffel" når den kommer hjem

• #3   18. feb 2012 @ Team... ok... ja jeg vil bestemt heller ikke lade stå til.. det er ikke tit der er noget mellem dem, men her efter Novas sidste løb har hun været lidt træls, og der har jeg stoppet hende jvis jeg synes det er for meget... synes det er utiltalende at se på...

Skal siges at Ipsen ikke er trykket, hun er helt med på at Nova bestemmer, hun triller bare om og når Nova slapper lidt af, så drøner hun afsted, små gør og små provokerer på afstand, ganske som en hvalp...

• #4   18. feb 2012 @ Tina... nå ok... sjovt at høre tingene fra flere sider... skal desværre i byen ni, men glæder mig til at læse flere input senere..

• #5   18. feb 2012 Hmmm... Den adfærd foregår altså ikke herhjemme. Hvis jeg har en af dem med alene får de altid en varm velkomst når de kommer hjem igen..

Jeg ville stoppe den adfærd, der er ingen grund til at lade der opstå en konflikt.

• #6   18. feb 2012 Vi ser det heller ikke. Jeg tror du gør klogt i at sterilisere Nova. Tror hun med alderen bliver meget "skotte";-)

• #7   18. feb 2012 Når man skiller to eller flere hunde ad, ophæver man noget af flokstrukturen.
    Den skal så genetableres, når hundene igen mødes.

Dette kan især være tydeligt, såfremt en ejer tager et lavere ranghøjt individ ud af flokken, for så derefter at genforene dem.

I nogle tilfælde har jeg oplevet, at folk fortæller om, at hundene ligefrem kan komme op at slås.

At "komme med mor/far/ejer" er ligeledes "højstatus". At skulle blive hjemme, - ligesom hvalpe i en hule, - er altså "lavstatus".
    Og når man på den måde "piller" ved hundenes indbyrdes hieraki, kan der ske noget, som du der beskriver.

Har ejeren en god styring på sine hunde, ser man sjældent de store ting.

• #8   19. feb 2012 @ Lise Vi har ikke rigtig oplevet dette før, da de faktisk altid er med sammen, men Nova var mat, og Ipsen oppe på dupperne, så vi tænkte at give Nova fred, samt ikke tage hende på køretur, hun havde i forvejen gylpet, og hun er ikke køre stærk...men hun føler det måske som du beskriver, hun ser det jo ikke som den tjeneste vi mente at gøre hende..

@ Louise. tro mig vi venter kun på en bedre hormon balance så bliver hun steriliseret.... hun er så meget for moody i og efter løb.... der er såååå småt, meget i det små ved at komme legesituationer igen, men hun er det også knapt 2 mdr siden hun startede løb... satser meget på midt i marts...

@ Alfisten, ja helt klart, vil bestemt forebygge, nu er der 20 mdr mellem dem, men regner med at Ipsens første løb er lige om hjørnet så vil bestemt ikke skabe situationer der giver kamp, så hvis vi skal have Ipsen med ud igen uden Nova, så vil jeg da prøve at tage Nova ud og så lufte dem af sammen inden vi samlet går ind...

Håber lidt at vi når at få Nova steriliseret inden Ipsen første løb, for ellers kan jeg godt forestille mig at Nova mener at hun skal sætte den nye kvinde på plads...

• #9   19. feb 2012 Hanne

Jeg håber ikke, at du tager mit indlæg som en kritik, - jeg prøver bare at forklare sammenhængen set udfra hundenes synspunkt *s*

• #10   19. feb 2012 @ Lise.... nej nej overhovedet ikke.....

Kommentér på:
en hund med-en hjemme sær velkomst

Annonce