696 visninger
|
Oprettet:
en hund med-en hjemme sær velkomst {{forumTopicSubject}}
Nova er ikke kørestærk, og har i dag også kastet lidt op... Ipsen var krudtet, så da vi lige skulle handle lidt tog vi Ipsen med...
Da vi kom hjem var Nova total dominant, som om Ipsen er ny i hjemmet.... Gik hen til hende sådan med alle signaler rejst... fik Ipsen til at rulle rundt og stod så henover hende.... og når Ipsen bevægede sig rundt fuldte Nova hende med dominant attitude... Det stod på i 5-10 minutter...
Hvorfor, mener nu har de boet sammen i 7 måneder...
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
Her i huset er det meget almindeligt at den hund der har været med mor (udstilling, dyrlæge etc.) lige får en "røffel" når den kommer hjem
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Skal siges at Ipsen ikke er trykket, hun er helt med på at Nova bestemmer, hun triller bare om og når Nova slapper lidt af, så drøner hun afsted, små gør og små provokerer på afstand, ganske som en hvalp...
feb 2011
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Jeg ville stoppe den adfærd, der er ingen grund til at lade der opstå en konflikt.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Den skal så genetableres, når hundene igen mødes.
Dette kan især være tydeligt, såfremt en ejer tager et lavere ranghøjt individ ud af flokken, for så derefter at genforene dem.
I nogle tilfælde har jeg oplevet, at folk fortæller om, at hundene ligefrem kan komme op at slås.
At "komme med mor/far/ejer" er ligeledes "højstatus". At skulle blive hjemme, - ligesom hvalpe i en hule, - er altså "lavstatus".
Og når man på den måde "piller" ved hundenes indbyrdes hieraki, kan der ske noget, som du der beskriver.
Har ejeren en god styring på sine hunde, ser man sjældent de store ting.
feb 2011
@ Louise. tro mig vi venter kun på en bedre hormon balance så bliver hun steriliseret.... hun er så meget for moody i og efter løb.... der er såååå småt, meget i det små ved at komme legesituationer igen, men hun er det også knapt 2 mdr siden hun startede løb... satser meget på midt i marts...
@ Alfisten, ja helt klart, vil bestemt forebygge, nu er der 20 mdr mellem dem, men regner med at Ipsens første løb er lige om hjørnet så vil bestemt ikke skabe situationer der giver kamp, så hvis vi skal have Ipsen med ud igen uden Nova, så vil jeg da prøve at tage Nova ud og så lufte dem af sammen inden vi samlet går ind...
Håber lidt at vi når at få Nova steriliseret inden Ipsen første løb, for ellers kan jeg godt forestille mig at Nova mener at hun skal sætte den nye kvinde på plads...
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Jeg håber ikke, at du tager mit indlæg som en kritik, - jeg prøver bare at forklare sammenhængen set udfra hundenes synspunkt *s*
feb 2011
en hund med-en hjemme sær velkomst