{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Løbetid?? {{forumTopicSubject}}

Hellow Alle sammen smiley

Jeg skal lige komme med et måske dumt spørgsmål for nogen.
Men som hanhunde ejer har jeg ikke så meget styr på hvornår tøsserne er i løb, dog har jeg en KRAFTIG mistanke om at det er løbe tid pt.
så mit spørgsmål er det det? for min kære dreng på 1 år, opføre sig virkelig underligt de sidste dage, han piver når han er både inde og ude, vandre rundt og kan nærmste ikke finde ro, han TRÆKKER fuldstændig ukontroleret under gåturene, hverkan kyllingebider elelr frikadeller kan få han opmærksonhed.. smiley Så jeg tror selv det er pga. løbetid men er ikke helt sikekr.. og hvis han adfærd er sådan når de er i løb og jeg ikke kan få hans opmærksom hed ved lækre hapser, hvad gør jeg så?

Er der noget andet man kan gøre uden at kastare eller at kemisk kastre ham?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid??
  • #1   16. feb 2012 Ja tak der er løbetid nu! Min er fuldstændig som din- han er bare 6 år og dur ikke til at blive kastreret. Jeg ville helt klart give det et forsøg, hvis du alligevel ikke skal bruge ham til avl. Det er frigging ulideligt at være i hus med en han, som er sådan hver gang der er tæver i løb.

• #2   16. feb 2012 Okay, tak smiley super havde jeg nær sagt, men det er det jo ikke *Griner*

Vildt at den gør så meget ved hørelsen.. :S

• #3   16. feb 2012 Julie P
    Århh jo.. jeg føler med dig!!! Han har ikke haft reageret på det før og han er lige blevet 1 år her d. 10/2, men skal da lige love for at han reagere på det NU!!! Vi har før haft en han der var kemisk kas. pga. af angst, så vi har ikke før haft oplevet hvordan en ikke kas. han under løbetid.. men OMG en forandring, jeg kan jo slet ikke kende ham så snart han får snor på.. Og det ødelægger jo ret meget gåturene fordi man bruge så mange krafter og energi på ham.. og det er jo synd for ham sys jeg, så det kunne være fedt at finde en eller anden løsning på edt, uden at han skulle kastares..
    For sys man har hørt så mange skræk historier om hvordan de bliver bag efter, mister lysten til lege og alle de gode ting men al den dårlig adfærd bliver sidene..

• #4   16. feb 2012 Men måske en kemisk ville være en go start, så kan man jo rette på det hvis han ikke ændre sig..?

• #5   16. feb 2012 Lia er også i løbetid lige pt. og jeg regner med at hun kommer det igen omkring 1. oktober, da hun ser ud til at have stabiliseret sig på en 34 uger cyklus.

Men...løbetid foregår jo over hele året. Der er ikke rigtig nogen løbetidssæson. Det kommer helt an på tæverne. Lia har været i løbetid i januar, februar. juli, august og oktober. Min første tæve fik sin første løbetid i marts og var derefter regelmæssig med 11 måneder mellem løbetiderne, så marts, februar, januar, december, november osv.

Dvs. at I kan risikere at han kan lugte løbske tæver hele året rundt, afhængig af de tæver der bor hvor i lufter hund.

• #6   16. feb 2012 Vores tæver er ikke i løb endnu - men det er på vej.. Audi er så klister i øjeblikket det må være et spørgsmål om kort tid..

• #7   16. feb 2012 M. I : ej, det er da løgn??? smiley jeg troede det kun var 2 gange om året, selvfølige lige ikke præcist for alle tæver men engang om efteråret og en gang forår/sommer.. *suk* så kommer han jo nok ikke uden om at blive kemisk kas. i første omgang smiley Øv bøv, sys jeg da nok..

Men er der så nogen der har erfaring med om det hjælper at få han kas. altså jeg emner til det jeg skrev længere oppe med at de dårlige ting bliver hængene?? eller er det bare en skrøne?

• #8   16. feb 2012 Desværre ikke. Det kan sagtens være at der er flest tæver i løbetid forår og efterår, men det er ikke nogen garanti.

Det er bl.a. en af grundene til at jeg altid har haft tæver, for der er den stærke kønsdrift begrænset til de 3 uger en løbetid nu varer, og så har jeg været heldig og kun haft tæver, som ikke har været negativt påvirket af deres løbetider overhovedet.

Jeg vil til enhver tid anbefale at lægge ud med en kemisk kastrering hvis man overvejer kastrering, så får du i det mindste en ide om hvordan en kastrering kan påvirke din hund og hvor der er "fortrydelsesret" hvis du oplever at kastreringen ikke har den ønskede effekt.

• #9   16. feb 2012 M. I
    Ja, lige præcis, ville også vælge en kemisk til at starte med, helt sikkert også som du siger man har " fortrydelsesret" smiley men det var nu helst undgå begge dele, men så har jeg nok ikke nogen arme tilbage, desværre.. og alt piveriet er heller ikke til at holde ud..

• #10   16. feb 2012 Jamen det der er i det, er at han er næsten som han plejer uden snoren, men med snoren bliver han et monster med propper i ørene!!! bare for at tage et eksemple, så havde jeg hjemmedag igår, så var sammen emd ham hele dagen, og vi gjorde som vi pljer med morgenturen osv. da vi kommer hjem er han i haven i ca. 10 min, så "står" han i vinduet og vil ind, han kommer ind og her begynder piveriet så, jeg lege/træner så lidt med ham inden for men han kan slet ikke holde koncentratioen og bliver ved med at gå hen til havedøren som om han vil ud.. jeg ignorere ham de første par gange han gør det og prøver at holde ham til træningen.. ingen succes. Jeg lukker ham så ud og han render engang rundt om huset og står så i vindet igen.. og sådan først sætter han bare hele dagen.. ? smiley

• #11   16. feb 2012 hvordan/ hvilke kontaktøvelser laver/lavede du med Kovu for at opnå det med ham?

• #12   16. feb 2012 Nej, jeg tror ikke det er overstimulering, for normalt når han er i haven kan han være der i flere timer uden at man høre/ser noget til ham.. Men det her med at bare rende en enkelt gang om huset og så ville ind igen, det ved jeg ikke hvor kommer fra andet end hvis det relateret til løbetiden.. for det er jo bare kommet fra den ene dag til den anden..? Men nej ved godt du har svært ved at komme med det rigtige svar når du ikke har set det.. Men min pointe er jo også at jeg gerne ville ungår at få ham kas. Det nytter jo heller ikke noget at starte hos Karina og så være ejer af en kas. hund vel smiley HiHi (joke)

• #13   16. feb 2012 Nej det har jeg faktisk ikke.. det må jeg få gjort!!!
    Han render løs på hver tur vi er på, vi bor jo lige ved siden af en kæmpe mark som vi er de eneste der kommer på.. smiley
    Som du ved kan jeg jo ikke lave kaste lege med ham smiley
    (Ville ønske at han ikke så kåd af det, tror det kunne være med at gøre en masse ting bedre)
    Men vil da prøve noget mere spor oppe på marken med ham. tak for dine råd, igen, igen, igen.. min Guru smiley smiley

• #14   16. feb 2012 ORHH!!! jeg tager dig på ordet, det kunne være så super fedt!! smiley Jeg får gearkasse i min bil i weekenden så nu kan jeg komme rundt igen.. Så det vil jeg meget gerne.. så kan du også se hvordan han geare op når vi leger, altså det med at han bider sig fast du ved smiley ej, det er jeg rigtig glad for at du har lyst til! hvis det er må jeg så tage min mand med? det er jo mig der står for alt med hunden, men tror Anders ville have godt af at se, hvad du har fået ud af Kuvo med den måde du håndtere ham på, kontra den gammeldags måde som Anders går lidt ind for.. Men ville det være okay for dig? smiley

• #15   16. feb 2012 Fedt!! så er jeg også færdig på det her kursus tamtam jeg er på.. Så må jeg lige få det til at passe hvis anders skal bruge bilen, ellers må det blive en weekend.. ej, det glæder jeg mig virkelig til, virkelig. smiley

• #16   16. feb 2012 jaja, jojo.. Men du er sq stadigvæk det tætteste jeg kommer på en der er uddannet i adfærd.. smiley og med de råd du har givet før som har hjulpet og som jeg har sagt før, så må du jo ikke være helt dum til det smiley Men på den anden side, så i sidste ende hunde drengene da få hilst på hinanden smiley

• #17   16. feb 2012 Det kunne jo være at Kuvo kunne lære ham en ting eller 2, diego har det jo med at adoptere andre hundes adfærd, både god og dårlig..

• #18   16. feb 2012 Vores er ihverfald i løb lige nu- og hun gør hanhundene skøre. Så undskyld- men hun skal jo stadig ud Gg smiley

• #19   16. feb 2012 BEAUCERON * hvordan mener du en tornado? Men okay fair nok, hvis du mener at det ikke ville gå, det kan være en anden gang.. Men egern skulle nu nok også kunne sætte ham på plads hvis det endelig kom til det, han kan jo godt være lidt hård når han leger/tumler..
    Men ja det ville være super hvis han kunne lære at slappe af blandt andre hunde.. Vi har jo ikke været i hundeskoven siden bilen gik i stykker, men så her sidste weekend kørte vi med en veninde hendes hund derud og Diego var helt væk i en anden kas. hanhund, han ve' ikke fra hans side, selvom den anden han gjorde Diego opmærksom på at han ikke gad at lege op til flere gange, men Diego fatter/fattede åbenbart ikke et vink med en vognstang.. smiley selv ikke da jeg gav ham snor på for at tage ham væk fra den anden hund var han til at komme i kontakt med.. Som du selv sagde har jeg vidst lidt svært ved at forstå at han glemmer næsten alt når han er inden i de her hormon perioder.. Dumme menneske mor var.. :S

• #20   16. feb 2012 Min tæve er osse i løb så det gælder har aldrig set hende være sååå Horny før... Og hun er 4 år gammel...

• #21   16. feb 2012 Team Diva ! R Hihi.. smiley Helt iorden.. No harm herfra.. selvf'lgelig skal hun det.. Det er jo også min der bliver tosset oven i hoved.. *G*

• #22   16. feb 2012 Ej, ja gu gør det så!!! og jeg er faktisk begyndt at blive lidt nervøs.. for Kovu lyder jo til at kunne så meget i så ung en alder og mens Diego bare er så meget en rod for det meste...!! Så hva' kalder man det, præstationsangst*Griner* over at du skal se hvor "lidt" han kan.. Men nej, er virkelig spændt på at se hvordan det går smiley Glæder mig smiley Men omvendt kan det jo være han overrasker mig, det har han det jo med at gøre under træning...

• #23   16. feb 2012 Også mig!! Ja, mutti her har meget at lære, især efter hun har fået hund med rotte sind Haha..!!
    Årh, men dejligt at høre at du ikke komme til at se ned på min håndtering af ham.. smiley
    Glæder mig mega meget.. og til sammenligning med i går er han helt fantastisk idag, virkelig lydhør, opmærksomhedskrævende, ja, men idag kan han da høre hvad man siger til ham.. - Går og hygge træner/leger med ham nu på sidelinjen smiley

Kommentér på:
Løbetid??

Annonce