Løbetid?? {{forumTopicSubject}}
Hellow Alle sammen
Jeg skal lige komme med et måske dumt spørgsmål for nogen.
Men som hanhunde ejer har jeg ikke så meget styr på hvornår tøsserne er i løb, dog har jeg en KRAFTIG mistanke om at det er løbe tid pt.
så mit spørgsmål er det det? for min kære dreng på 1 år, opføre sig virkelig underligt de sidste dage, han piver når han er både inde og ude, vandre rundt og kan nærmste ikke finde ro, han TRÆKKER fuldstændig ukontroleret under gåturene, hverkan kyllingebider elelr frikadeller kan få han opmærksonhed.. Så jeg tror selv det er pga. løbetid men er ikke helt sikekr.. og hvis han adfærd er sådan når de er i løb og jeg ikke kan få hans opmærksom hed ved lækre hapser, hvad gør jeg så?
Er der noget andet man kan gøre uden at kastare eller at kemisk kastre ham?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 808
Vildt at den gør så meget ved hørelsen.. :S
jan 2007
Århh jo.. jeg føler med dig!!! Han har ikke haft reageret på det før og han er lige blevet 1 år her d. 10/2, men skal da lige love for at han reagere på det NU!!! Vi har før haft en han der var kemisk kas. pga. af angst, så vi har ikke før haft oplevet hvordan en ikke kas. han under løbetid.. men OMG en forandring, jeg kan jo slet ikke kende ham så snart han får snor på.. Og det ødelægger jo ret meget gåturene fordi man bruge så mange krafter og energi på ham.. og det er jo synd for ham sys jeg, så det kunne være fedt at finde en eller anden løsning på edt, uden at han skulle kastares..
For sys man har hørt så mange skræk historier om hvordan de bliver bag efter, mister lysten til lege og alle de gode ting men al den dårlig adfærd bliver sidene..
jan 2007
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Men...løbetid foregår jo over hele året. Der er ikke rigtig nogen løbetidssæson. Det kommer helt an på tæverne. Lia har været i løbetid i januar, februar. juli, august og oktober. Min første tæve fik sin første løbetid i marts og var derefter regelmæssig med 11 måneder mellem løbetiderne, så marts, februar, januar, december, november osv.
Dvs. at I kan risikere at han kan lugte løbske tæver hele året rundt, afhængig af de tæver der bor hvor i lufter hund.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
jan 2007
Men er der så nogen der har erfaring med om det hjælper at få han kas. altså jeg emner til det jeg skrev længere oppe med at de dårlige ting bliver hængene?? eller er det bare en skrøne?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Det er bl.a. en af grundene til at jeg altid har haft tæver, for der er den stærke kønsdrift begrænset til de 3 uger en løbetid nu varer, og så har jeg været heldig og kun haft tæver, som ikke har været negativt påvirket af deres løbetider overhovedet.
Jeg vil til enhver tid anbefale at lægge ud med en kemisk kastrering hvis man overvejer kastrering, så får du i det mindste en ide om hvordan en kastrering kan påvirke din hund og hvor der er "fortrydelsesret" hvis du oplever at kastreringen ikke har den ønskede effekt.
jan 2007
Ja, lige præcis, ville også vælge en kemisk til at starte med, helt sikkert også som du siger man har " fortrydelsesret" men det var nu helst undgå begge dele, men så har jeg nok ikke nogen arme tilbage, desværre.. og alt piveriet er heller ikke til at holde ud..
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Han render løs på hver tur vi er på, vi bor jo lige ved siden af en kæmpe mark som vi er de eneste der kommer på..
Som du ved kan jeg jo ikke lave kaste lege med ham
(Ville ønske at han ikke så kåd af det, tror det kunne være med at gøre en masse ting bedre)
Men vil da prøve noget mere spor oppe på marken med ham. tak for dine råd, igen, igen, igen.. min Guru
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
jan 2007
Men ja det ville være super hvis han kunne lære at slappe af blandt andre hunde.. Vi har jo ikke været i hundeskoven siden bilen gik i stykker, men så her sidste weekend kørte vi med en veninde hendes hund derud og Diego var helt væk i en anden kas. hanhund, han ve' ikke fra hans side, selvom den anden han gjorde Diego opmærksom på at han ikke gad at lege op til flere gange, men Diego fatter/fattede åbenbart ikke et vink med en vognstang.. selv ikke da jeg gav ham snor på for at tage ham væk fra den anden hund var han til at komme i kontakt med.. Som du selv sagde har jeg vidst lidt svært ved at forstå at han glemmer næsten alt når han er inden i de her hormon perioder.. Dumme menneske mor var.. :S
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Årh, men dejligt at høre at du ikke komme til at se ned på min håndtering af ham..
Glæder mig mega meget.. og til sammenligning med i går er han helt fantastisk idag, virkelig lydhør, opmærksomhedskrævende, ja, men idag kan han da høre hvad man siger til ham.. - Går og hygge træner/leger med ham nu på sidelinjen
Løbetid??