{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

jeg er knust...læs mit indlæg...!!! {{forumTopicSubject}}

jeg vil fortælle min historie.. min lille pige, Chilli (king charles cavalier) blev overfaldet d.31-06-06 af en bokser blanding hvilket resulterede i at vi måtte på Valby dyrehospital. hun var igennem 3 øjenoperationer men måtte have fjernet hele øjet...det var hårdt i sig selv.. da jeg fik hende hjem en uge efter begyndte hun at udvikle sår på siden.. tog selvfølgelig på hospitalet med hende og fik af vide at hun havde det fint..men efter endnu nogle dage måtte jeg tilbage dertil, da det blødte og væskede fra såret..det var på det tidspunkt på størrelse med en cigaretpakke! lægen barberede hende på siden for hår i såret og så at hele huden ned til numsen var misfarvet...de ringede til mig senere og fortalte at hun havde koldbrand i hele siden og at det skyldtes en varmepude, som de lægger dyr på under operation, for at opretholde deres temperatur.. de erkendte at de havde begået en fejl,men at det max ville tage 14 dage og så ville hun være frisk og at såret og den misfavede hud ville skalle af.. efter 14 dage på hospital fik jeg hende hjem igen, med den besked om at hun havde det godt og at hun var super frisk, men at det nok ville tage lidt længere med helingen.. Chilli ville ikke spise, drikke og hvis hun skulle tisse måtte jeg bære hende ud på græsset..jeg kunne mærke det ikke var godt! hun hyperventilerde hele døgnet, men fik af vide det bare var varmen.. og om natten sov jeg i stuen med høreværn på så slemt var det!!!
efter 3 dage tog jeg hende derud igen og fortalte det hele.. de så på hende og sagde at såret havde udviklet sig og at de ville beholde hende et par dage..på det tidspunkt tænkte jeg på aflivning, men det kunne der ikke være tale om, for Chilli havde det jo så godt som de sagde..så de lovede mig forbedringer på fem dage og lovede mig at hun ville være på toppen om max en måned..det skal nævnes at min tillid til dem ikke var at prale af da jeg igennem hele forløbet følte at jeg blev holdt hen og at alle de oplysninger jeg fik var modsigende...jeg var jo ikke klar over at huden ikke var skallet af som de sagde, men at hun istedet havde et åbent sår fra forben til bagben og på maven.. så jeg hentede Chilli i valby og tog ham med til min egen dyrlæge som lovede at lave en grundig undersøgelse på hende.. han ringede efter en time og sagde at hun ikke ville overleve uden flere celle transplantationer og at det ikke ville blive godt og at det min. ville tage 4 måneder!! han sagde også at Chilli havde 40 i feber og det var derfor hun hyperventilerede så meget..og at hun bestem ikke havde det godt!! han spurgte om det ikke var bedre at aflive hende med det samme for hun var allerede i bedøvelse efter undesøgelsen og at det ville være synd at vække hende op til smerter, for at sige "godnat".. han mente det var det bedste!!! så min lille pige blev aflivet den 04.07.07. altså forleden.. nu har hun fået fred og lider ikke mere.
jeg sidder nu tilbage med en forfærdelig følelse af magtesløshed og savn..over at det ikke var blevet gjort noget før og at de i valby ignorerede alle de signaler min hund sendte dem....... kira

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er knust...læs mit indlæg...!!!
  • #2   6. jul 2006 Ej, Kira en sørgelig historie :-(((
    Jeg føler med dig..
    Hvis jeg var dig havde jeg sagsøgt dem
    på stedet.

• #3   6. jul 2006 Hold op en dum dyrlægen :o(((
    Jeg føler bare så meget med dig.

Knus!

• #4   6. jul 2006 puha det lyder ikke rart. det er sgu for dårligt af de dyrlæger der behandlede hende først.

Sidder for resten selv og venter på at mine svingermekanikkerne ringer. Deres hund havde haft dårlig mave i nogle dage og havde da også fået noget medicin med det fortsatte. Til sidst skred han bare ned af sig selv. Vores dyrlæge -som også er deres- ville så røgentfotografere den i dag og det viste jeg sgu at den havde noget der lignede en snor i tarmen og hunden skulle så aflives ellers opereres. De valgte det sidste selvom det koster 10.000 kr. – heldigvis har de sygeforsikring på ham. Men dyrlægen kunne jo ikke love at han overlevede operationen, så nu venter vi bare på at han ringer her mellem kr.17-18 . Håber sgu han komme igennem det for han er virkelig en god hund

• #5   6. jul 2006 Puha... jeg føler virkelig med dig...

og hvor er det dog forfærdeligt at de dyrlæger man ligger al sin tillid til for at de skal hjælpe ens elskede dyr, bare kan være SÅ forkert på den... de burde jo ikke have lov til at praktisere eller hvad sådan noget hedder...
    Mange varme tanker herfra

• #7   6. jul 2006 Puhaaa for en kedelig oplevelse og udgang på det hele smiley

Føler med dig

• #8   6. jul 2006 SIDDER HER OG TUDBRØLER... JEG ER OGSÅ VED AT VÆRE KLAR TIL EN RETSAG, HAR JO BÅDE BILLEDER, EN BESKED PÅ TLF SVARE FRA DYRLÆGE OM AT HUN ER SUPER FRISK OG HENDES JOURNAL HVOR DER ER EN MASSE SOM JEG ALDRIG ER BLEVET OPLYST OM!!!

• #9   6. jul 2006 Det var dog en helt forfærdlig oplevelse, jeg er målløs over at de kan "tage så meget fejl" og så længe. Hvor er jeg ked af det på dine vejne, det må have vært en meget grum omgang at stå vidne til.

Stort trøste krammer til dig Kira.

Knus,
    Karina.

• #10   6. jul 2006 TAK FOR JERES STØTTE OG OMSORG.. DET HJÆLPER MIG AT VIDE AT JEG HAR GJORT DET RIGTIGE.. HUN VAR DER ALTID FOR MIG NÅR JEG VAR TRIST SÅ KAN IKKE FORSTÅ HUN IKKE ER DER NU....

• #11   6. jul 2006 jeg sidder her med tårer i øjnene og føler virkelig med dig

• #12   6. jul 2006 Det gør mig så ondt for dig, virkelig!
    Hold da op hvor har jeg ondt af både dig og den lille tøs, som skulle igennem så meget ondt...

Må jeg spørge, om ejern til den angribende hund fik nogen form for konsekvenser?

• #13   6. jul 2006 Et kram herfra....
    Kan godt forstå du må være knust. Bare tanken om at skulle miste sin hund er slet ikke til at bære... Var selv akut til dyrlæge med min for et par uger siden, da hun kollapsede ude i haven, troede jeg havde mistet hende.. gik næsten helt i chok over det bagefter...
    Håber tiden gør din sorg bedre.
    Knus fra Sille og Pia

• #14   6. jul 2006 Det er hårdt at miste sin hund.. mistede selv min dejlige hund gennem næsten 16,5 år. Det er jo ens aller bedste ven... Hvad med den bokser? Var den i snor eller hvordan?? Ellers så læs denne tråd : http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=50038

• #15   6. jul 2006 Stakkels dig, det var dog en trist historie og den største omgang dyllesjusk jeg længe har hørt !!! jeg er virkelig rasende, udulige drønnerter : ((((((((

• #16   6. jul 2006 DEN HUND DER OVERFALDT VAR EN AF MINE LUFTE VENNER.. MEN IKKE MERE.. HUN SVINEDE CHILLI TIL OG SAGDE HUN IKKE VAR EN HUND OG HVAD MIT PROBLEM VAR FOR HUN VAR JO KUN HALV DØD!!! HENDES HUN BLEV AFLIVET DAGEN EFTER OVERFALDET...

• #17   6. jul 2006 Hej Kira... Jeg føler virkelig med dig! Jeg sidder næsten selv og får tårer i øjnene!!! Gizmo og jeg sender dig de største krammere... Vi er meget kede på dine vegne!

• #18   6. jul 2006 sikke noget lort... så er det sidste gang du har været på det hospital..

• #19   6. jul 2006 Føler med dig! stakkels dyr,skal lide så meget SØRGELIG HISTORIE, håber du kan få hjælp hvis du søger erstatning, skøndt intet kan give dig din lille vapser tilbage

• #20   6. jul 2006 Åhh nej ved slet ikke hvad jeg skal sige... er helt mundlam

Ja på trods af vi selv har været udsat for læger der holder ting tilbage og en jordemoder der ikke var opmærksom på faresignaler ved en fødsel så kan man da stadig blive lige vred, forarget og overrasket når sådan noget sker!!!

• #21   6. jul 2006 HVAD? Kan du ikke sagsøge de idioter på Valby dyrehospital? Hvis de ikke har kunnet se hvad der var galt og det sådan set er dem der skyld i hende død burde de ikke bare gå ustraffet.. Det er fandme noget svineri !!! De fortjener ikke at få lov at praktisere.. Er jeg den eneste der har det sådan? Man må da kunne gøre noget..
    Er desuden ked af at høre at det skulle gå sådan for den stakkels lille tøs.. Det må være hjerteskærende..

• #22   7. jul 2006 Åhh nej det er bare det værste man kan komme ud for som hunde ejer.. Jeg føler virkelig med dig, jeg kan slet ikke forstille mig hvor hårdt det må være lige nu.

Men hvis jeg var dig ville jeg også ligge sag an imod dem for så sikre du i det mindste at de ikke laver den fejl igen med en anden hund. Og det lyder som om du har beviser nok. Prøv evt at kontakte foreningen for dyrlæger, de må kunne fortælle dig hvad du skal gøre.

• #23   7. jul 2006 Hej ukendte..

Ihhh hvor din indlæg berørte mig MEGET...selvom vi ikke kender hinanden...

Jeg fik helt kuldegysninger og klump i halsen over den omgang i har været igennem..din huni og dig ;-(

Jeg har aldrig hørt noget lignende...og synes at du gjorde det rigtige...og godt du fik den til en anden dyrlæge...så den kunne få en ordentlig diagnose...

Føler med lille Chilli...det den har været igennem... hvor var den modig og tapper bette pus ;-(

Er helt tabt for ord nu....

Buller og jeg sender de allervarmeste knuse og trøstekrammere til dig...Håber du klarer dig igennem din store sorg ;-(

ps.. Jeg ville nu også undersøge om man kunne sagsøge det hospital ;-((

• #24   7. jul 2006 PPS... Jeg er også fuldstændig i chok over den tidligere "lufteven"... Tænk man kan være så modbydelig... og sige sådan noget ...

• #25   12. jul 2006 Åhh gud... Klump i halsen.. Ved slet ikke hvad jeg ville gøre hvis det var min lille vuffer... Ikke at det gør det hele godt igen at gøre dumme ting men det er nok det der ligger nærmest i tankerne...

Tænker på dig...

Knus...

• #26   30. jul 2006 Hej Kira, så fik jeg læst den sørgelige historie:-( Noget rigtigt lort... Det er simpelthen så svært at være den der beslutter at tage livet fra sin hund! Det er ikke andet en et halvt år siden at vores gamle Emma blev aflivet pga. allergi! Vi følte at vi svigtede, men i virkeligheden hjalp vi hende jo ved at fjerne den kløe som drev hende til vanvid hver eneste dag! Vi må huske på at vi også er nød til at påtage os de svære situationer, når vi skal tage disse beslutninger. Jeg forstår at du er ked af at du ikke fra starten tog beslutningen, og følte dig "holdt hen" Jeg er ked af den behandling på Hospitalet, men du får intet ud af at gå videre med sagen. Din hund er død, og intet kan bringe den tilbage, det må vi bare leve med. At Chillis død skulle være på denne her måde er forfærdeligt!!! Det har ingen hund fortjent. Men husk på de fantastiske mange gode tider du har haft med hende, og husk at Den betingelsesløse kærlighed du har haft til hende aldrig forsvinder.. Du var den der gav hende et godt liv, og du var også den der valgte at give hende fred, hvilket er essensen her! I naturen havde det været værre for hende.. Du var hos hende under hele forløbet, og du kunne ikke have gjort det bedre !! Følelserne er bare sværre at håndtere.
    Håber at du kan bruge det her, Held og lykke med din nye dejlige vuffebassepige:-) Og til Chilli - Hvil i fred tøs

Kh Mette

Kommentér på:
jeg er knust...læs mit indlæg...!!!

Annonce