jeg er knust...læs mit indlæg...!!! {{forumTopicSubject}}
jeg vil fortælle min historie.. min lille pige, Chilli (king charles cavalier) blev overfaldet d.31-06-06 af en bokser blanding hvilket resulterede i at vi måtte på Valby dyrehospital. hun var igennem 3 øjenoperationer men måtte have fjernet hele øjet...det var hårdt i sig selv.. da jeg fik hende hjem en uge efter begyndte hun at udvikle sår på siden.. tog selvfølgelig på hospitalet med hende og fik af vide at hun havde det fint..men efter endnu nogle dage måtte jeg tilbage dertil, da det blødte og væskede fra såret..det var på det tidspunkt på størrelse med en cigaretpakke! lægen barberede hende på siden for hår i såret og så at hele huden ned til numsen var misfarvet...de ringede til mig senere og fortalte at hun havde koldbrand i hele siden og at det skyldtes en varmepude, som de lægger dyr på under operation, for at opretholde deres temperatur.. de erkendte at de havde begået en fejl,men at det max ville tage 14 dage og så ville hun være frisk og at såret og den misfavede hud ville skalle af.. efter 14 dage på hospital fik jeg hende hjem igen, med den besked om at hun havde det godt og at hun var super frisk, men at det nok ville tage lidt længere med helingen.. Chilli ville ikke spise, drikke og hvis hun skulle tisse måtte jeg bære hende ud på græsset..jeg kunne mærke det ikke var godt! hun hyperventilerde hele døgnet, men fik af vide det bare var varmen.. og om natten sov jeg i stuen med høreværn på så slemt var det!!!
efter 3 dage tog jeg hende derud igen og fortalte det hele.. de så på hende og sagde at såret havde udviklet sig og at de ville beholde hende et par dage..på det tidspunkt tænkte jeg på aflivning, men det kunne der ikke være tale om, for Chilli havde det jo så godt som de sagde..så de lovede mig forbedringer på fem dage og lovede mig at hun ville være på toppen om max en måned..det skal nævnes at min tillid til dem ikke var at prale af da jeg igennem hele forløbet følte at jeg blev holdt hen og at alle de oplysninger jeg fik var modsigende...jeg var jo ikke klar over at huden ikke var skallet af som de sagde, men at hun istedet havde et åbent sår fra forben til bagben og på maven.. så jeg hentede Chilli i valby og tog ham med til min egen dyrlæge som lovede at lave en grundig undersøgelse på hende.. han ringede efter en time og sagde at hun ikke ville overleve uden flere celle transplantationer og at det ikke ville blive godt og at det min. ville tage 4 måneder!! han sagde også at Chilli havde 40 i feber og det var derfor hun hyperventilerede så meget..og at hun bestem ikke havde det godt!! han spurgte om det ikke var bedre at aflive hende med det samme for hun var allerede i bedøvelse efter undesøgelsen og at det ville være synd at vække hende op til smerter, for at sige "godnat".. han mente det var det bedste!!! så min lille pige blev aflivet den 04.07.07. altså forleden.. nu har hun fået fred og lider ikke mere.
jeg sidder nu tilbage med en forfærdelig følelse af magtesløshed og savn..over at det ikke var blevet gjort noget før og at de i valby ignorerede alle de signaler min hund sendte dem....... kira
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Jeg føler med dig..
Hvis jeg var dig havde jeg sagsøgt dem
på stedet.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Jeg føler bare så meget med dig.
Knus!
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
Sidder for resten selv og venter på at mine svingermekanikkerne ringer. Deres hund havde haft dårlig mave i nogle dage og havde da også fået noget medicin med det fortsatte. Til sidst skred han bare ned af sig selv. Vores dyrlæge -som også er deres- ville så røgentfotografere den i dag og det viste jeg sgu at den havde noget der lignede en snor i tarmen og hunden skulle så aflives ellers opereres. De valgte det sidste selvom det koster 10.000 kr. – heldigvis har de sygeforsikring på ham. Men dyrlægen kunne jo ikke love at han overlevede operationen, så nu venter vi bare på at han ringer her mellem kr.17-18 . Håber sgu han komme igennem det for han er virkelig en god hund
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 171
og hvor er det dog forfærdeligt at de dyrlæger man ligger al sin tillid til for at de skal hjælpe ens elskede dyr, bare kan være SÅ forkert på den... de burde jo ikke have lov til at praktisere eller hvad sådan noget hedder...
Mange varme tanker herfra
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Føler med dig
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 57 Svar: 412
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Stort trøste krammer til dig Kira.
Knus,
Karina.
apr 2006
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.902
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 85
Hold da op hvor har jeg ondt af både dig og den lille tøs, som skulle igennem så meget ondt...
Må jeg spørge, om ejern til den angribende hund fik nogen form for konsekvenser?
dec 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 19
Kan godt forstå du må være knust. Bare tanken om at skulle miste sin hund er slet ikke til at bære... Var selv akut til dyrlæge med min for et par uger siden, da hun kollapsede ude i haven, troede jeg havde mistet hende.. gik næsten helt i chok over det bagefter...
Håber tiden gør din sorg bedre.
Knus fra Sille og Pia
sep 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.597
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
apr 2006
maj 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 179
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.228
mar 2006
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 474
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 998
Ja på trods af vi selv har været udsat for læger der holder ting tilbage og en jordemoder der ikke var opmærksom på faresignaler ved en fødsel så kan man da stadig blive lige vred, forarget og overrasket når sådan noget sker!!!
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Er desuden ked af at høre at det skulle gå sådan for den stakkels lille tøs.. Det må være hjerteskærende..
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Men hvis jeg var dig ville jeg også ligge sag an imod dem for så sikre du i det mindste at de ikke laver den fejl igen med en anden hund. Og det lyder som om du har beviser nok. Prøv evt at kontakte foreningen for dyrlæger, de må kunne fortælle dig hvad du skal gøre.
okt 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 24
Ihhh hvor din indlæg berørte mig MEGET...selvom vi ikke kender hinanden...
Jeg fik helt kuldegysninger og klump i halsen over den omgang i har været igennem..din huni og dig ;-(
Jeg har aldrig hørt noget lignende...og synes at du gjorde det rigtige...og godt du fik den til en anden dyrlæge...så den kunne få en ordentlig diagnose...
Føler med lille Chilli...det den har været igennem... hvor var den modig og tapper bette pus ;-(
Er helt tabt for ord nu....
Buller og jeg sender de allervarmeste knuse og trøstekrammere til dig...Håber du klarer dig igennem din store sorg ;-(
ps.. Jeg ville nu også undersøge om man kunne sagsøge det hospital ;-((
okt 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 24
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 171
Tænker på dig...
Knus...
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 20
Håber at du kan bruge det her, Held og lykke med din nye dejlige vuffebassepige:-) Og til Chilli - Hvil i fred tøs
Kh Mette
jeg er knust...læs mit indlæg...!!!