{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.171 visninger | Oprettet:

Min lille hund har spist rottegift :( {{forumTopicSubject}}

Ved 15.30 tiden i går kunne jeg høre at Flykra, havde gang i noget som lød til at være i en plastik pose, ude på min terasse og de jeg kikkede ud så jeg at den spiste noget lyserødt som lå i en lille hvid plaskik pose... og fik et chok da jeg så at der stod ROTTEGIFT på posen!!!!

Jeg var hos dyrelægen i løbet af 20 min, hvor Flykra fik noget at kaste op af, og K vitamin og vi skal der hen igen i dag kl 14.30 i dag...

Hun ser ud til at have det fint nu, spiser drikker og lejer, men jeg er bare så bekymret, hun er jo så lille og vejer kun 3,3 kg og er 4 mðr ...

Er der andre der har været ud for noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min lille hund har spist rottegift :(
  • #1   14. feb 2012 Puha. Rigtig god bedring med hende.. Hvor var det godt at du reagerede så hurtigt som du gjorde!

  • #2   14. feb 2012 Ja, vores genbo mistede deres fordi den åd en rotte der havde ædt rottegift. Så det er med og gemme rottegift godt væk for hundene, og passe godt på de ikke æder en rotte.
    God bedring til det bette pus.


  • #3   14. feb 2012 Tak smiley Jeg har heller ikke rottegift liggende fremme, det kunne jeg ikke drømme om... Hvordan det er kommet til at ligge på min terasse har jeg ingen ide om. Det er meldt til politiet, så håber de kan finde ud af det... Det er altså ulovligt at smide sådan nogle poser ud. Det kunne lige så godt være nogle små børn,der fik fat på den pose!!

  • #4   14. feb 2012 Hvor var det godt, at du opdagede det så hurtigt og kom afsted til dyrlægen.
    Hvem i al verdens riger og lande, kan dog finde på at smide rottegift ind i andre folk haver?
    Håber det går godt hos dyrlægen i dag.


  • #5   14. feb 2012 Uha, det var da modbydeligt og forfærdeligt. Godt du reagerede så hurtigt. God bedring til dit lille pus. Håber der bliver sat en stopper for sådan noget svineri.

    Wupti, det kan ikke være mange racer du kender, og slet ikke en af Danmarks national racer, Dansk/svensk Gårdhund. Den er avlet til at fange mus og rotter på gårdene. De bliver også anvendt af firmaer som arbejder med rottebekæmpelse. En race der pr. instinkt tager rotter hvis de kommer i nærheden af en. Vi bor på landet og normalt søger mus ind i huse og garager og andet. Vi har ingen mus, for de ved godt der venter et par gårdhunde, hvis de skulle være så dumme at komme på visit hos os.


  • #6   14. feb 2012 D har jo gjort alt rigtigt! Tror bestemt ikke der sker noget, når du netop har hndlet så hurtigt.

  • #7   14. feb 2012 Tak til jer alle, ja håber det går rigtig godt og hun ingen skade tager af det smiley


  • #8   14. feb 2012 wupti, jeg tror heller ikke politiet gør noget MEN det skal ikke afholde folk fra at anmelde, en anmeldelse gemmes og måske får de fat i gerningsmanden hvis han har for vane at smide rottegift, måske er han hundehader, der findes så mange idioter.
    Flot at du TS reagerede så hurtigt og held og lykke med din hund, det skal nok gå.-)


  • #9   14. feb 2012 man kan alti havde noget k vitamin hjemme selv ,noget sødmælks yoghurt eller piskefløde at stoppe i dem inden man kommer af sted til dokter dyr ,

  • #10   14. feb 2012 Ej hvor uhyggeligt godt du opdagede det

    De norwich terrier vi havde da jeg var barn tog også rotter, og mus og mulvarpe og hvad de ellers kunne fange smiley


  • #11   14. feb 2012 En hund som har spist rottegift skal altså hverken have aktivt kul eller piskefløde! Den skal have præcis den behandling som ts hund har fået - brækmiddel og indsprøjtning med k-vitamin (og i den rækkefølge).

    Til ts - jeg har selv været der! Min skønne hund spiste rottegift for 6 år siden. Lige som dig var jeg så heldig at se, hvad der var sket og derfor kunne hunden behandles hurtigt og effektivt. Din hund skal nok klare den uden mén smiley Min "god bedring-hilsen" går til dig - den tobenede - for det er en rigtig slem forskrækkelse du har været ude for.


  • #12   14. feb 2012 Puha hvor ubehageligt :-((

    Nej, jeg har heldigvis ikke prøvet det...

    Altid noget at der stod rottegift på posen så du vidste hvad du var oppe mod...


  • #13   14. feb 2012 Har også været afsted med mine forældres hunde. Dengang boede vi på en gård, og har rottegift liggende i de der blikdåser, og da jeg var selv med dem 3 hunde, og synes lige pludselig blev der lidt for stille, og da jeg kommer ud til dem, stod med posen i munden, skal lige sige at det ikke er nemt at kører med en hvalp, der ikke vil blive omme bagved.. Men heldigvis var det kun den ene der havde spist det. Hun vil den dag i dag, gøre ALT for rottegift... Hun ELSKER det. Men det er en slem forskrækkelse at få...

    Men er glad for at hører at det lille pus har det godt igen smiley


  • #14   14. feb 2012 Rigtig god bedring med din lille pus, og dejligt at du reagerede med det samme og kom af sted.


  • #15   14. feb 2012 Det kan meget vel være kommunen som har lagt rottegift ud i poser - måske hos naboen, og så har en kat eller ræv slæbt det ind til dig.

    Jeg opdagede rotter på min tidligere ejendom og havde en heftig diskussion med kommunens rottebekæmper (som var et selvstændigt firma) om at jeg ikke ville have løse poser med rottegift liggende pga. af børn og hunde. Men det var altså sådan man gjorde...var beskeden!


  • #17   14. feb 2012 de må ikke ligge rottegift ud så dyren der ikke skal havde det kan få fat i det, ligger de det ned i et huld skal der ligges noget over huldet for rotterne skal nok få fat i det man skal i dag havde et bevis på at bedstådet et kursus for at få rotte gift udleveret selv , det er nogle inde under ISS der køre ud med det

Kommentér på:
Min lille hund har spist rottegift :(

Annonce