Shampoo mod skel og tør hud?? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke om det kan være pga. af årstiden og kulden, men Milo er simpelthen begyndt at klø sig helt vildt! Jeg har tjekket for lopper og der er intet, hverken levende lopper eller tegn på eksrementer eller noget som helst, men til gengæld så har han ret tør hud og den skeller (staves?) hver gang han kør sig eller han bliver børstet..
han får allerede olie i maden, og eftersom den shampoo vi har til ham lige nu, ikke er god til ham,og kun foresager mere kløe, bliver han kun vasket i vand når han er beskidt og skal i bad.. Derfor leder jeg nu med lys og lygte efter en rigtig god shampoo og evt. balsam, som kan hjælpe på hans kløen, den tørre hud og hans skel..
Hvilke erfaringer har i med de forskellige shampoo og balsam mærker og hvor kan disse købes?
På forhånd tak..
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
Har lige været hos dyrlægen i dag til tjek og han sagde at skæl og tør hud er meget normalt i fældnings perioder - kan det være dette?
Derudover sagde han at det var komplet ligegyldigt om man brugte hunde eller menneske shampoo så længe det var uden parfume osv
Så jeg ville købe en baby shampoo måske? evt. en med olie i?
Eller finde en hundeshampoo til tør hud?
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
Mht. shampoo kan jeg desværre ikke hjælpe, andet end at BB måske ville være godt, når han nu har en lidt sart hud?
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 417
(link fjernet)
den med jojoba lindrer virkeligt har jeg kunnet se på min gamle hund, og på en kat der gik og kløede sig vildt og voldsomt uden grund også
jan 2012
Jeg er helt enig i at vi har forskellige pH værdier - min dyrlæge (som er en eftertragtet og anerkendt ældre dyrlæge) sagde bare at det var lige gyldigt - hunde kan ligesom os selv regulere
Men fordi jeg lytter til min dyrlæge, regner jeg jo ikke med at andre gør det
jan 2012
Så længe intet er modbevist (og hunden er blevet rost for sin fiiiine pels på trods af menneske shampoo) så tror jeg på min anerkendte og eftertragtede dyrlæge
maj 2010
Jeg tror da jeg vil prøve med det der B&B så
maj 2010
Men ja det er jo mest fordi jeg kan se at hans hud er meget tør og netop fordi han går og klør sig præcis som om han havde lopper.. Han er snart 3 år, og har aldrig haft problemer med tør hud, og kløe på den måde før, og det er først kommet her indenfor de sidste månede, og vi har som sagt været ved dr. dyr og tjekket for både allergi og lopper Så jeg tænkte at jeg ville finde noget der kunne forkæle hans stakkels hud lidt
Jeg har netop bestilt B&B hundeshampoo med Jojoba, og så må vi se om det kan hjælpe bare en lille bitte smule
maj 2010
Hvor mange kg. har du?
maj 2010
maj 2010
Nu vil jeg i seng ! Sov godt allesammen
Shampoo mod skel og tør hud??