Årh altså!!! {{forumTopicSubject}}
ja, så er den gal igen.
Har en arbejdskollega, der har en SBT blanding ( der er muligvis lidt AST i den). Den er 1 1/2 år og hun elsker den hund - ingen tvivl om det.
Den har så lige overstået 2. løbetid og har under løbetiden været passet andet sted, da kollegaens kæreste har 2 stk hanhunde - SBT blandinger med AST i. ( de er over 3 år, så meget ved jeg)
Da kollegaen så får tæven hjem, er der jo gensynsglæde mellem de 3 hunde - og som h*n fortalte, så hang de pludselig sammen.
UPS, tænkte h*n og kontaktede dyrlæge, der mente at der med stor sansynlighed var "jackpot" - uden at se tæven.
Min kære kollega blev så stillet overfor et valg - abortsprøjte eller afvente og se om der kommer hvalpe. H*n har aldrig haft hvalpe før, så er en "rookie" på det område.
H*n spurgte så dyrlægen og hvad HAN ville anbefale ( ved ikke hvilken dyrlæge det er) og dyrlægen ville anbefale abortsprøjte - selvom der ofte var komplikationer efterfølgende ( ????? har jeg aldrig hørt om før)
Nu er der så gået lidt over 1 måned og kollegaen synes ikke tæven er blevet større og afventer så bare om der evt er hvalpe.
Jeg har så sagt min mening om uansvarligheden i den beslutning og det har gjort at stemningen er meget anstrengt mellem os - surt, når vi arbejder ret tæt sammen.
Min begrundelse for min mening - som jeg osse pointerede - var:
1: tæven er "kun" 1 1/2 år
2: Der er listehund i blandingen.
3: Har du overhovedet taget dit hoved ud af din røv og undersøgt, hvad det betyder at have hvalpe???
4: Hvem skal hjælpe tæven med at passe hvalpene, når I ikke er hjemme ca 14 timer hver eneste weekend?
Jo, det er sgu en køn situation at stå i for kollegaen. Og så tilbyder h*n ovenikøbet at jeg kan få en hvalp gratis, hvis det er.
OMG, You have got to be kiddin`????
Skulle bare lige af med lidt luft.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Så glæder mig til at komme i dybfryseren på arbejde næste weekend *GG*, for holder sgu ikke min kæft med at pointere tåbeligheden at valget.
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.021
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Som fodnote, hvorfor censurere kønnet på din kollega igennem indlægget når du i 3. Linie starter med at fortælle det er en hun? Virker som spild af tid
okt 2010
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
okt 2010
Men helt bestemt en "hovedet op i røven" aktion af hende.
Jeg har under ALLE omstændigheder tænkt mig at sige nej tak til hvalp, hvis der kommer nogen - både af hensyn til hvalp og så at jeg ønsker at hun skal brænde inde med alle hvalpene, for så kan hun vel lære det.
Skal så lige sige, at jeg har faktisk mødt både kærestens 2 hunde og hendes egen og det ER faktisk nogle skønne og velopdragne hunde - helt sikkert, men jeg tør ikke tage chancen med listekuld.
Synes det er synd for både tæve og hvalpe, at hun er ret så blondinedum.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Nuff' said.
okt 2010
Men tror faktisk hun er ret så ligeglad, når det kommer til stykket.
Årh altså!!!