{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Det er dog utroligt ! {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der får folk til at købe en drivende jagthund uden at sætte sig ind i hvilken slags hund de får. Vil lige understrege at de selvfølgelig vælger at købe uden tavle og fordi de er forelskede i racen. Hvordn f..... kan de være forelskede i racen og så ikke ane en kæft om hvordan racen er. De skynder sig at kastrere hanhunden fordi det hjælper da helt bestemt på faktummet at de ikke kan styre hunden.De aner ikke hvad de har med at gøre. Hunden bliver luftet og får lov til at gå et pølsespor i ny og næ. I min verden er det nærmest omsorgssvigt og mit hjerte græder for de hunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er dog utroligt !
  • #1   11. feb 2012 Synes godt om!

• #3   11. feb 2012 Er det meget vigtigt, at den er uden tavle?

• #4   11. feb 2012 Ja det er vigtigt at den er uden tavle. Jeg har endnu ikke mødt en med tavle hvor ejeren ikke vidste hvad de havde med at gøre.

• #5   11. feb 2012 Iben M , jeg har mødt men tavle for fint skal det jo være smiley men de ved stadigt ingenting, muligt at opdrætter har informeret, men det er da suset lige igennem:-)

• #6   11. feb 2012 altså er det ikke bare generelt, at uanset hvilken type hund der købes, så er det trist hvis ikke man har sat sig så meget ind i racen at man kan give den det bedst mulige liv udfra det den enkelte tace trives med...

Så ja du har ret, men synes nu ikke det er mere synd for nogen typer end for andre...

• #7   11. feb 2012 Nogen gange kan man godt få følelsen af folk køber en hund pga. dens udseende, uden at tænke på det ikke er en pyntegenstand :o/

• #8   11. feb 2012 @ Aino... tror det er mere reglen end undtagelsen at folk køber hund med øjnene og ikke med hjernen

• #9   11. feb 2012 siger ikke at det er forståeligt, tror bare der er mennesker der gang på gang bare falder for den sødt udseende race og de der nuttede hvalpe, og så køber de uden at sætte sig ind i hvad de køber.... når det så første gang går galt, jamen så er det nok en dårlig hund man har fået, man synes nok man har været uheldig osv... og så prøver man måske igen samme race.... nogen gør....

tror virkelig at de der har brugt tid på fx at finde gode opdrættere, hvilket ofte er = tavlehunde, de er i løbet af den proces også stødt på detaljerede racebeskrivelser, har de fundet gode opdrættere, så har de også hos denne mødt noget information og nogen krav der har været med til at bevidsgøre hvad racen kræver.... så må give TS ret i at den slags nok tit sker ved Gul og G, samt DBA køb og dens slags steder...

• #10   11. feb 2012 Hvorfor er det vigtig, at den er uden tavle..? Kan ikke se hvad forskel det gør, medmindre den er racetypisk, men så er det jo et selvmål

• #11   11. feb 2012 Hvis du køber uden tavle, så ved du ikke, hvad du har med at gøre!

• #12   11. feb 2012 men når man køber med, så ved man det...?

• #13   11. feb 2012 @ tonny.... ikke nødvendigvis, men forhåbentlig er der flere ansvarlige pådrættere der avler med tavle, og dermed blandt dem flere der er kritiske overfor dem de sælger til....

• #14   11. feb 2012 Hanne: der er jeg enig, men vil bare ikke kalde tavle= garati og sundhed og alt uden tavle= useriøst og at gamble.....,

• #15   11. feb 2012 @ tonny... nej nej det siger jeg heller ikke... men der er nok flere stueopdræt, der bare er "hyggekuld" i fx dba osv, og dermed folk der sælger til hvem som helst for at komme af med hundene, og de spørger nok ikke så meget ind til om den nye køber nu har sat sig ind i hundens egenskaber og behov, som fx en der har kennel, og som har investeret tid, penge og interesse i flere år, og hvis hunde så i sagens natur har tavle, og der er nok også en del af disse opdrættere der går meget op i om folk ved hvad de køber hos dem.... de ved jo godt hvem der hænger på hunden hvis den kommer tilbage... og de fleste af dem går jom op i racen så de ønsker deres hvalpe købes af folk der forstår hvad der skal til at få en ordentlig hund ud af den...

• #16   11. feb 2012 Ikke at jeg er helt uenig, jeg er bare imod den mode der er kommet her på Hundagalleri, med at hvis en hund uden tavle bliver syg eller andet, så skal folk lære at købe med tavle næste gang, men når en tavle hund fejler noget, så er det noget andet.
    Nogle mener jo ligefrem at der er større chance for at ramme 7 rigtige i lotto, end få en god hund uden tavle.
    Jeg er bare imod at "TAVLE KORTET" skal smides i alle tråde, uanset baggrunden bag..........

• #17   11. feb 2012 fair nok.... nu ved jeg ikke hvad ts har ment... men som jeg har skrevet er som jeg tænker det....

• #18   11. feb 2012 Er selv vild med ruhåret hønsehunde. Men skal aldrig have en . Jeg ville ikke kunne give den det den er født til .....

Kommentér på:
Det er dog utroligt !

Annonce