Dillemma med naboén og hans hund. lidt langt {{forumTopicSubject}}
Situationen er sådan at min nabo, som også var en ven/bekendt før jeg flyttede ind, har anskaffet sig en ny hvalp efter den sidste desværre døde. Den sidste var i en alder af 9 måneder ikke renlig, havde ingen opdragelse fået og kom kun ud og gå tur ca. 1 gang om ugen eller når vi passede hende.
Nu går det så samme vej med hans 13 uger gamle hvalp.
Den var faktisk renlig da han fik den men pga. den bare bliver lukket i have og ingen ros får så er den jo begyndt at tisse indenfor da den ikke ved hvad er rigtig og forkert.
Hvalpen kan ikke være alene hjemme og her til aften har den gøet uafbrudt i 30 minutter.
Min kæreste er gået i seng så jeg skriver til naboén for at høre hvad der sker derinde hvortil svaret er at han er lige kørt en tur og er hjemme ca kl 3 i nat. Han mener jo at hunden skal lære at være alene hjemme(og det er så på den her måde). Til trods for at jeg tidligere har forklaret ham hvordan man træner alene hjemme, træner renlighed osv. så flyver det hen over hovedet på ham.
Jeg fortæller ham så at hvis den bliver ved så skriver jeg altså igen da kæresten er gået i seng men ikke kan sove for larmen. Til sidst bliver vi enige om at hvis det fortsætter så tager jeg hende ind til mig og Sally så kæresten kan sove i fred og ro.
Men jeg vil jo ikke, endnu engang, havne med at skal stå og babysitte hans hvalp i tide og utide fordi han ikke selv gør sit "job" som hvalpeejer og jeg er så småt også begyndt at blive ret gnaven over hans holdning/ligegyldighed overfor det at holde hund.
Men hvordan skal jeg reagere på det?
Når jeg prøver at give gode råd og alternativer til at træne hunden så siger han pænt ja og lyder interesseret men intet sker.
Jeg har overvejet at sige nej til at passe hunden fremover, men det mindsker ikke problemet med den skal være alene hjemme og står og gør, samt at jeg jo stadig gerne vil beholde vores gode venskab og hjælpsomhed overfor hinanden..
Hvordan får jeg drejet den her så alle bliver tilfredse?
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Nu har jeg hentet hunden herind efter det lød som om at køkkenet var igang med at blive ommøbleret - så nu ligger Sally og far i soveværelset og jeg har hentet dynen ind på sofaén hvor hvalpen ligger i kurven med et ben jeg har givet hende.... så må vi se hvor meget nattesøvn jeg får i aften -men kæresten får da lidt ro
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 91 Hunde: 4 Emner: 951 Svar: 17.716
maj 2005
Balder: Nu er der jo ikke tale om dyremishandling, hvalpen får skam masser af kærlighed, mad og vand, sover også i sengen hos ham osv.
Den mangler bare træning - eller han mangler forståelse for at træne den :S
feb 2011
men ja kan forstå dig.... men man må så sige at han forstår ikke at præge hunden men han mishandler og omsorgssvigter den jo ikke, så mange hunde har det nok desværre meget værre.... så var det den håndsrækning han kunne bruge til at få en god hund ud af det...
kan du ikke evt lokke ham med til hundetræning, så kan det være andre kan lære ham noget der.... og han kan blive bedre ved at se hvad andre gør...
maj 2005
...lidt ala din ide Hanne bare med lidt hårdere tone og grundregler - og så må vi håbe at den siver ind og ikke går som hund nr. 1 for ellers ved jeg virkelig ikke hvad jeg ellers kan gøre.
Han er jo en rigtig god nabo ellers, vi kan altid låne hvad vi nu mangler, køre gerne når bilen har startproblemer, har spille og spise aftener sammen og han lufter gerne Sally hvis vi har andre planer (brugt 1 gang på 3 måneder), så vil nødigt miste det venskab........
maj 2005
- Kan i hvert fald ikke ligekomme i tankere andre ideér som ville kunne bruges og stadig bevare et godt naboskab :S
feb 2011
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 369
Og at hvis ikke han har planer om at ændre ved de ting så bliver der klaget over ham.
Det er jo til stor gene for de omkringliggende at hans hun støjer.
Manden burde jo ikke have hund, men det kan i jo desværre ikke gøre så meget ved.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.204
Du står i en rigtig kattepine, og hvalpen kan man kun have medlidenhed med.
maj 2005
Buksetrold: er også lidt det jeg tænker, at man i sidste ende hvis ikke andet hjælper, bliver nød til at klage - men det har man jo absolut ikke lyst til når vi ellers har så godt et naboskab.
Kirsten: kan ikke være mere enig. Han burde have en voksen afrettet hund, for så ville der ikke være en finger at sætte på ham... problemet er nemlig bare at han ikke præger og træner hvalpen(e) så de når dertil.
Dillemma med naboén og hans hund. lidt langt