{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hvalpe-fyldt-marked? TIP TIP! {{forumTopicSubject}}

Jeg snakkede med en veninde i går, som har chihuahua hvalpe (klar til at flytte).. Vi snakkede om hvordan det kunne være så svært at finde nye familier til de små. Hun havde ingen ideer udover at sætte prisen længere og længere ned, nu fra 9000 til 6000kr, hendes aggument var at hun sætter dem ned i pris for at de får nye familier så længe de er "hvalpe" ..
Jeg har snakket med flere hvalpe-ejere hvalpe med og uden tavle.. og mange ligger inde med hvalpe pt.

Er marked fyldt?

- Hvad er tippet til at finde nye familier til hvalpene mens de er hvalpe?

Jeg kender andre i min egen verden "mops" som ikke sætter prisen ned på en hvalp på feks. 8mdr. Og som stadig finder nye familier til hvalpen/unghunden.

Er der mange her inde som har hvalpe, de ikke kan sælge, eller er der nogen der har prøvet det... og fortælle hvad gjorde de/i.

For beholder man dem alle sammen selv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe-fyldt-marked? TIP TIP!
  • #1   5. feb 2012 Jeg har aldrig stået med en hvalp jeg ikke kunne sælge, måske har jeg være heldig, men sætter ikke min pris ned.

Jeg tror eller håber det efterhånden handler om folk er kræsne og går efter sundhed, og måske tavler.

En god hjemmeside der opdateres hver dag er nok det bedste tip, for folk vil rigtig gerne følge med og kunne se tilbage på den hvalp de måske udvælger.

Hvis jeg står tilbage med nogle så bliver de her til en rigtig køber kommer forbi, men de sættes ikke ned i pris.

• #2   5. feb 2012 Markedet er mættet. Det har det været længe men desværre produceres der stadig ALT for mange hvalpe uden tanke for hvad man vil gøre hvis man ikke får solgt.

• #4   5. feb 2012 Det er da klart Maj-Britt. Blandinger er jo meget sundere. Det ved enhver.

• #5   5. feb 2012 Jeg tror, at nogle folk tænker, at hvis opdrætter står tilbage med en eller 2 hvalpe, så er det de dårligste i kuldet, og det kan godt afholde nogle folk fra at rette henvendelse. Når jeg har hvalpe, så sælger jeg ikke den bedste med det samme, medmindre der lige er en total ønske hvalpekøber til lige netop den hvalp.

Jeg mener ikke, at en hvalp bliver mindre værd bare, fordi den er blevet 7-8 måneder - snarere tværtimod, da det så er nemmere at se hvad hvalpen indeholder.

Der er nok flere grunde til at folk sætter prisen ned, og det kan måske være at de meget gerne vil af med hvalpene hurtigt- det er jo ikke en indikator for, om hvalpene er dårlige. Alle kan nok forstå, at det bare ikke er sjovt at stå med 3-4 hvalpe, der vokser med lynets hast...

Jeg ser ingen problemer i at folk dumper prisen på deres hvalpe uanset årsagen.... det er jo deres kuldøkonomi, der bliver total kulsejlet.

• #7   5. feb 2012 Markedet er mættet og har været mættet længe... Især racer som labrador, chi, schæfer, GD og mange flere er særligt udsatte... Primært de tavleløse, da det som regel er de mennesker, der sætter hvalpe i verden uden at have gjort sig særligt mange tanker om særligt mange ting....... Herunder salg..............

• #8   5. feb 2012 Der ligger flere ting i det her.

1# Markedet er proppet med hunde (hvalp som voksne, med og uden tavle)
    2# Normalt, efter min opfattelse, sikre man sig evt.købere til sine hvalpe inden de er født og nogen gangen inden forældrene mødes (ihvertfald nogle af dem)
    3# Det burde ikke være nødvendigt at sætte prisen ned, med mindre at man VIRKELIG vil have dem ud af huset (planlægning af kuldet ville er være en fordel)
    4# Der er ingen der har penge, så der er ingen der vil give hverken for hund, hest, gris, bil ko, hus eller får, så mange undvære det helt.
    5# Nogen foretrækker tavle andre er ligeglade - og prisen er gerne derefter.

Den eneste mulighed jeg kan se er at annoncer flere steder og evt. prøve at undgå at lave kuld med mindre man er okay sikker på at der er nogen der vil tage bare nogle af hvalpene.

• #9   5. feb 2012 Jeg synes også at jeg kan se en sammenhæng mellem "overskud af hvalpe og (opdrætter)omdømme". Nogle opdrættere har ALDRIG problemer med at komme af med deres hvalpe.

• #10   5. feb 2012 Kendte en opdrætter, som for ca 3 år siden, aflivede ca. 5 stks hanhvalpe med tavle ud af et kuld på ialt 12 han hvalpe. De var på daværende tidspunkt ca 6 måneder. Hun havde sat prisen ned og forsøgt med foderværtsaftaler uden held.

• #11   5. feb 2012 Jeg tror at krisen kradser, mange ved ikke hvad fremtiden bringer og det gør dem forsigtige dette sammen med alt for mange der tror at de kan tjene lidt lette penge på et kuld. Uden at have talt så tror jeg de fleste annoncer om hvalpe er ægte uden tavle, hvilket jeg mener støtter min tro på at man vil tjene lette penge.

• #12   5. feb 2012 Jeg tror da også, at det er krisen, der kradser.
    Det er jo ikke kun hunde, men også boliger, heste og biler, der er til salg.

• #13   5. feb 2012 Måske er flere begyndt at tænke sig om før de anskaffer sig en hund og lader derfor være.

• #14   5. feb 2012 Krisen den har kradset i økonomien længe nu....Folk bruger færre penge end før, og kigger sig godt om inden de køber.... Voksende arbejdsløshed....Og så udbudet og efterspørgslen.....
    Jeg ser intet forkert hos de som vil sende deres hvalpe afsted med tab, frem for at stå med en flok store hvalpe, som de ikke har tid til....
    Og så er der jos stor ferskel racerne imellem med hensyn til størrelse både på kuld og fysisk...

• #15   5. feb 2012 Vigtigt!
    Selvfølgelig er hunden/hvalpen ikke dårligere bare fordi man sætter prisen ned

• #16   5. feb 2012 En anden ting, når prisen sættes ned, så venter køberne "bare" til prisen er sat ned (og skeler ikke til, at hvalpen måske er LANGT over stadiet hvor indlæringen ellers er nemmere)

• #18   5. feb 2012 Det er købers marked. Hvis de har is i maven, skal det nok lykkes dem at købe til højst 2/3 del af den oprindelige pris.

• #19   5. feb 2012 Hanne L
    Det er prisværdigt, hvad DU prioriterer, men desværre vægtes pengepungen højt hos mange hvalpekøbere

• #20   5. feb 2012 Jeg syntes nu a tendensen mere går i retningen af folk vil have sunde hunde, hunde med tavler osv, hunde hvor opdrætter går o i det de gør, hvilket kun er en sund vej, jeg har som sagt ikke oplevet krisen ved ikke at kunne sælge mine, men igen tror jeg også det handler om ens hjemmeside osv

• #21   5. feb 2012 Markedet er FYLDT og det burde din veninde da have overvejer INDEN hun satte hvalpe i verdenen.
    Og hvis man ikke har råd til at betale 9000,- for en hvalp, så har man heller ikke råd til at få hund!

• #22   5. feb 2012 CTC
    Sikke da noget pjat

"hvis man ikke har råd til at betale 9000,- for en hvalp, så har man heller ikke råd til at få hund"

Nu er prisen for en hund jo ligsom alt muligt andet - det er jo ikke alle der kan smide 9000 på bordet, men måske 2-3000 kr - derfor kan man da sagtens stadig hvae råd til en hund

• #23   5. feb 2012 Citronmåne - Vel er det ej noget pjat. Hvad hvis der sker noget med hunden? Har man så råd til at betale dyre regninger? Det er dyrt og have hund.

• #24   5. feb 2012 Men det er så bare min holdning. Jeg ville som opdrætter ikke sælge til nogen der bad om at få afslag i prisen.

• #25   5. feb 2012 Folk kan jo forsikre deres hunde, det giver råd til dyrlægen, og jeg kan sagtens forstå nogle ikke har 9000 til en hund, jeg giver dog heller ikke afslag, men snakker med folk om vi evt skal have flere kuld så de kan spare op osv, men jeg ser dem altså ikke som dårlige hunde ejere.

• #26   5. feb 2012 Kennel Flindt
    Lige præcis

• #27   5. feb 2012 Altså nu nævnte jeg jo heller ikke noget om at det så automatisk blev dårlige hundejere smiley

• #28   5. feb 2012 CTC nej det er jeg med på

• #29   5. feb 2012 Men ser det da lidt som om at fordi jeg ikke lige har 9000 kr på banlbogen, så burde jeg ikke have råd til at have hund?

• #30   5. feb 2012 Citronmåne..
    Ikke i mine øjne, jeg har heller ikke sådan lige 9000 stående hvor der står ny hund på, mine hunde er forsikret så der altid er råd, ellers ville jeg jo gå fallit:o)

• #33   6. feb 2012 Tror heller ikke at hun mente at man blev en dårlig ejer, men tror godt jeg forstår hendes pointe den er bare blevet sagt på en forkert måde. Min holdning er at uanset hvad hunden end har kostet må man tage med i overvejelserne hvad det koster, kan komme til at koste, hos dr. dyr. Men at man ikke lige har x-antal tusind gør det ikke at man har mindre ret til at købe hund. Men igen hvis man ikke føler at man har råd til dyrlæge/uforudsete udgifter bør man selvfølgelig ikke anskaffe sig et levende væsen

• #40   6. feb 2012 Man skal selvfølgelig købe sin hund efter sin økonomi eller spare op, i denne debat er det fuldkommen ligegyldigt om de har tavle eller ej.

• #42   6. feb 2012 May-britt det er dit valg, og din holdning, men du kan ikke pådutte andre din holdning, det må du bare acceptere.

• #43   6. feb 2012 Jeg tror godt jeg ved hva Maj-Britt *DKK snob, * mener.

Personligt synes jeg også det er lidt useriøst at vælge en hund fra dag til dag. Blanding eller ej, tavle eller ej, billig eller ej. Men det er jo bare min holdning. Jeg kan godt li at man sætter sig lidt ind i det dyr man anskaffer sig, uanset om man har haft dyr i mange år forinden. Også er det egentlig ligegyldigt om den har tavle, ung eller gammel eller om den er billig eller dyr.
    Jeg har da en søster som lige har fået hvalp igen som de bare lige var ude og hente fordi den så enormt sød ud på billederne og forældrene var da også meget pæne (hvilket for mig er et dårligt argument). Hun da FULDSTÆNDIG glemt hvilke behov hvalpe har og hvilken pasning og opdragelse de skal have. Ikke at hun klare opgave dårligt men det er det rigtig mange bliver forskrækket over. Hun tænkte at det var lige som da den gamle hund var bette , problemet lå så i at de to hunde så overhovedet ikke havde samme måde at opføre sig på i hvalpe tiden og den ene laver nogle ulykker den anden ikke laver og omvendt.

Men selvfølgelig er det op til folk selv, men desværre må vi jo indse at mange hunde sælges igen fordi ejer ikke har tid eller råd eller havde set lige lidt længere ind i fremtiden, eller ikke magter opgaven. DOG skal vi huske at der er situationer derude der er uforudsigelige og dem skal der også være plads til, men det kan umuligt være af den grund de alle sammen har på markedet.

• #45   6. feb 2012 Jeg ville heller aldrig sælge en hvalp sådan fordi folk lige kom forbi, men igen kan jeg ikke have en dårlig holdning til andre der gør det på andre måder, og jeg ser nu altså hunde folk har gået og glædet sig til, blive solgt hurtigt igen, for uanset om du ved du skal have hvalp eller ej, så kommer arbejdet nok bag på de fleste.

jeg vil dog også sige, hellere de sælger den hurtigt igen så den ikke falder til, men forhåbentlig får et blivende hjem hos gode mennesker.

Kommentér på:
Hvalpe-fyldt-marked? TIP TIP!

Annonce