8. sep 2006 Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.418
har min dyrelæge løget?. {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved godt dette ikke er noget at fare op i himmelen over, man kan nu ikke lade vær med at undre mig. og blive en smule irriteret.
nå men, jeg var til dyrelæge i sidste måned med hvalpen på 8 måneder da hun var meget generet af de nedre dele. hun røg så på noget antibiotika fordi betændelses taldet var for højt...
vi snakkede så omkring løbetid. og min dyrelæge sagde at hun tog en vatpind prøve og gik ind og tjekkede den. hun sagde så at hun kunne se at nellis ikke var det sted i cyklus hvor det var i nærheden af løbetiden..
jeg snakkede så med hende jeg køber barf af lige før ang. noget fodder også nævnte jeg det som dyrelægen havde sagt. og hun spurgte hvilken dyrelæge har du?.
- de har så 2 år fået afvide (i forbindelse med at de vil ha hvalpe på deres tæve) at man på ingen måde kan teste eller vide hvor langt en hund er omkring den løbetid.
også tænker jeg. har min dyrelæge løget og ladet som om hun kunne teste det..eller kan man virkelig ikke?.
som sagt. ikke et større problem. men jeg undres..
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
*Skedeskrab
Igennem proøstrus påvirker østrogenkoncentrationen skedens slimhinde. Slimhinden fortykkes og antallet af cellelag øges meget. Overfladecellerne ændrer karakter til flade, uregelmæssige kerneløse celler hvis andel øges jo nærmere østrusperioden kommer. Der ses ikke andre celler i denne periode. Efter østrus perioden ændres cellebilledet igen. Overfladecellerne afstødes og cellebilledet viser derfor små celler og tilstedeværrelse af hvide blodlegemer og bakterier. Skedeskrab giver et meget groft billede af, hvor tæven befinder sig i sin løbtid."
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.418
men godt min dyrelæge har sit på det rene så:)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det gør mig så ærgelig, sådan noget..
sep 2006
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
(Jeg mener ikke at du har gjort noget forkert, det er bare ærgerligt når man i stedet for at tænke at det er hende som er galt på den, tænker at den dyrlæge - som man vel nøje har valgt - er det.....)
Men nu ved du det og så kan du jo så fortælle hende at hun muligvis har misforstået noget - eller at hendes dyrlæge er ret old school :b
sep 2006
*også tænker jeg. har min dyrelæge løget og ladet som om hun kunne teste det..eller kan man virkelig ikke?.
som sagt. ikke et større problem. men jeg undres..*
jeg har jo som sagt ikke antaget at det er min dyrelæge..jeg nævner at jeg undres og tænker over det og grunden til jeg poster det herinde. er for at folk kan forklare mig med deres viden så jeg ikke længere skal undre mig..
sep 2006
sep 2006
jeg er bestemt ikke mobset smiler:) det gik bar hurtigt med formuleringen.
men som sagt så undrede jeg mig bar over at hun havde fået sådan en besked fra hendes dyrelæge og jeg en helt andet:)
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
I bund og grund skal man helst kunne stole på sin dyrlæge - især når man forhåbentligt har valgt denne efter nøje overvejelser
sep 2006
har min dyrelæge løget?.