{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.960 visninger | Oprettet:

Rift på hornhinden :( {{forumTopicSubject}}

Benson var så uheldigt at komme i nærkontakt med en kæp igår..
Jeg stod med en lang kæp i hånden og var ved at knække den da han hoppede op - det resultere i at han fik kæppen i hans venstre øje..
Jeg måtte slet ikke få lov at kigge på det, så afsted til dyrlægen med hos. Han fik noget lokalbedøvelse og "den grønne farve" ind i øjet, så kunne man tydeligt se han havde fået 3 små ridser i øjet smiley
De har heldigvis ikke dybe så dyrlægen var ikke urolig for det ikke skulle hele.
Mors lille pus smiley

Han fik derefter målt trykket i øjet som var fint..

Så blev jeg sendt hjem med fucithalmic som han skal have 3 gange dagligt i 8 dage, han skal så derned igen til tjek fredag.

Jeg fik afvide at hans pupil højst sandsynligt ville være meget stor de næste 5 dage, men jeg skulle holde øje med om det så "forkert" ud. Fx om øjet blev blåligt.

Mit spørgsmål er så: hans pupil er meget stor, så kan ikke rigtigt beslutte mig for om det er derfor han ser "underligt" ud, øjet set en smule mere mat ud end det andet, men det kan vel godt skyldes pupillen ?
Han har stadig lidt ondt idag, men han kan godt holde øjet åbnet og kigge Imod lys.

Hvad er jeres erfaringer.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rift på hornhinden :(
  • #1   31. jan 2012 hvis det begynder at se tåget (blågrå tåge) er det fordi der samler sig ødem i hornhinden.

men der burde så være en synlig forskel på de to øjne, så så længe du er i tvivl tror jeg ikke det kan være så slemt

• #2   31. jan 2012 Lige nu er det lidt mere mat end det andet og sort /grå på grund af pupillen hvor det andet er brunt.

Bliver det helt blåt? Eller lyseblåt eller?

• #3   31. jan 2012 Tazz fin også en rift på hornhinden i sidste uge, da Bertha fik ramt ham med en klo i øjet. Der var en rift i øjet, og øjet blev meget mt. Men det er nu blevet fint igen. Han skulle dog dryppes 10 dage med fucithalmic.
    Nogle dage lignede det også når lyset skinnede ind ,at det havde en blålig hinde.

• #4   31. jan 2012 Selvfølgelig en rift på hornhinden, skulle der havr stået. smiley

• #5   31. jan 2012 Okay, det er nok det samme her.

• #6   31. jan 2012 Min chilli fik for et års tid siden en rift på hornhinden da hun blev ramt direkte i øjet af en tennisbold i fuld fart. Trykket blev målt i hendes øje og det var ALT for højt så var vi ikke kommet med hende ville hun have mistet synet på det ene øje. Men begge dele helede fint op med øjendråber og lign. Hendes pupil var også meget stor men det gik over efter et par dage smiley god bedring

• #7   31. jan 2012 Mange tak, håber også dette går helt væk.
    Jeg er bare nervøs nu når det er hans øjne - håber virkelig ikke han får varigt mén.

Og når det så ikke er noget jeg har prøvet før eller set på en hund før, ved jeg ikke rigtigt hvad det er jeg skal holde øje med.

Så bare jeg kan se det mindste "unormale" bliver jeg nervøs.

Men det er som sagt tidligere mat - sort/grå ligt - og som chiko sagde kan det godt ligne der er en blålig hinde - men øjet er bestemt ikke blåt.
    Mig = pyllermor smiley

• #8   31. jan 2012 Carina
    Det skal nok blive fint. For 10 år siden havde jeg en med stort hul på hornhinden. Hun blev opereret, og hun holdt synet. Så en rift, er småting, i forhold til et gennemgående hul. ;;-)

• #9   31. jan 2012 Han har jo været ved dyrlægen, igår, og det har ikke blødt på noget tidspunkt. Der var heldigvis kun overflaiske ridser

• #10   31. jan 2012 Jeg kan kun nikke genkendende til denne sætning, den beskriver det helt godt!

"Man skal holde med noget, men hvornår det noget man skal reagere på?,,

Jeg har også selv forsøgt at Google mig frem men godt nok kun på dansk. Havde ikke lige overvejet at gøre det på engelsk. Tak for input smiley

• #11   5. feb 2012 Efter at have været i behandling siden mandag var han til tjek igen i fredags. Der var næsten gået væk, der var en lille bitte plet tilbage, som dyrlægen slet ikke var i tvivl om skulle gå væk, så jeg skulle forsætte behandlingen med øjendråber weekenden over. I fredags skrev dyrlægeni journalen: pupillen stadig lidt dilateret efter atropin. Det er den stadig idag søndag? Ikke meget men der er stadig størrelse forskel på hans pupiller, hvor længe kan jeg forvente det?

• #12   5. feb 2012 Tror også lige jeg ringer og hører ad imorgen, jeg fik afvide i mandags at der nok ville gå 5 dage inden det aftog. Men om han så puttede det i igen fredag ved jeg faktisk ikke?
    Han blev lokalbedøvet og fik præcis den samme undersøgelse igen - dog uden en ny trykmåling.

Håber dog at der sidder en af jer kloge hoveder herinde der ved det, så jeg ikke behøver ringe smiley

Kommentér på:
Rift på hornhinden :(

Annonce