Rift på hornhinden :( {{forumTopicSubject}}
Benson var så uheldigt at komme i nærkontakt med en kæp igår..
Jeg stod med en lang kæp i hånden og var ved at knække den da han hoppede op - det resultere i at han fik kæppen i hans venstre øje..
Jeg måtte slet ikke få lov at kigge på det, så afsted til dyrlægen med hos. Han fik noget lokalbedøvelse og "den grønne farve" ind i øjet, så kunne man tydeligt se han havde fået 3 små ridser i øjet
De har heldigvis ikke dybe så dyrlægen var ikke urolig for det ikke skulle hele.
Mors lille pus
Han fik derefter målt trykket i øjet som var fint..
Så blev jeg sendt hjem med fucithalmic som han skal have 3 gange dagligt i 8 dage, han skal så derned igen til tjek fredag.
Jeg fik afvide at hans pupil højst sandsynligt ville være meget stor de næste 5 dage, men jeg skulle holde øje med om det så "forkert" ud. Fx om øjet blev blåligt.
Mit spørgsmål er så: hans pupil er meget stor, så kan ikke rigtigt beslutte mig for om det er derfor han ser "underligt" ud, øjet set en smule mere mat ud end det andet, men det kan vel godt skyldes pupillen ?
Han har stadig lidt ondt idag, men han kan godt holde øjet åbnet og kigge Imod lys.
Hvad er jeres erfaringer.?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
men der burde så være en synlig forskel på de to øjne, så så længe du er i tvivl tror jeg ikke det kan være så slemt
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Bliver det helt blåt? Eller lyseblåt eller?
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Nogle dage lignede det også når lyset skinnede ind ,at det havde en blålig hinde.
maj 2004
okt 2009
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 1.214
okt 2009
Jeg er bare nervøs nu når det er hans øjne - håber virkelig ikke han får varigt mén.
Og når det så ikke er noget jeg har prøvet før eller set på en hund før, ved jeg ikke rigtigt hvad det er jeg skal holde øje med.
Så bare jeg kan se det mindste "unormale" bliver jeg nervøs.
Men det er som sagt tidligere mat - sort/grå ligt - og som chiko sagde kan det godt ligne der er en blålig hinde - men øjet er bestemt ikke blåt.
Mig = pyllermor
maj 2004
Det skal nok blive fint. For 10 år siden havde jeg en med stort hul på hornhinden. Hun blev opereret, og hun holdt synet. Så en rift, er småting, i forhold til et gennemgående hul. ;;-)
okt 2009
okt 2009
"Man skal holde med noget, men hvornår det noget man skal reagere på?,,
Jeg har også selv forsøgt at Google mig frem men godt nok kun på dansk. Havde ikke lige overvejet at gøre det på engelsk. Tak for input
okt 2009
okt 2009
Han blev lokalbedøvet og fik præcis den samme undersøgelse igen - dog uden en ny trykmåling.
Håber dog at der sidder en af jer kloge hoveder herinde der ved det, så jeg ikke behøver ringe
Rift på hornhinden :(