opdate Baileys pote :( opdate Baileys pote :(
Her er lige en lille opdate på Baileys pote.
Da vi var i hundeskoven for ca 14 dage siden så jeg da vi kom tilbage til bilen at hun blødte fra poten, jeg kunne ikke få lov til at se hvor slemt det var men skyllede det med resten af deres drikke vand.
Da vi kom hjem skyllede jeg det lidt mere men måtte stadigt ikke se rigtigt på den, jeg købte så noget klorhexodin salve og skyllede og smurte så poten hvergang hun havde været ude. Det gik fint men efter et par dage hævede poten og hun ville slet ikke støtte på den. Afsted til dr. dyr, der gav penezilin indsprøjtning og en smertestillende.
Kom hjem med besked på at hun skulle holde sig i ro indtil hun havde fået alle de penexilin piller vi havde fået hjem og en besked på at hendes negl var løs, samt at da det var højre forpotes skulle hun holdes i ro....
Ja tak hold lige en 10 md damp hvalp der er vand til daglig motion og leg i ro....Mandens foreslag gik på at tape hende fast til gulvet eller at binde en stor mursten fast til hendes mave.....Ha ha.
Det er ellers gået godt siden og neglen har ikke blødt, før idag, igen halter hun og neglen har blødt lidt og tåen er varm så i morgen skal hun ind til dr. dyr igen, hvor hun skal bedøves og have hevet neglen af, øv øv altså hun er godt nok uheldig den lille stakkel.
Jeg kan mærke at jeg er en lille pylremor, jeg har det slet ikke godt med at skulle aflevere hende hos Dr. dyr og så køre fra det lille pus.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Det var Rico's negl på 3. tå på forpoten. Nej, det er ikke nemt at holde dem i ro. Rico ville heller ikke støtte på poten de første mange dage.
Efter dr dyr har revet neglen af kan hun godt være meget øm en uges tid, da nerven er blottet.
Rico's negl er nu helt udvokset igen
De kommer sig dog hurtigt igen og inden længe har du igen en frisk hund
Jeg vaskede det dagligt i en decificerende sæbe, som jeg købte på apoteket (medi-scrub).
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
jan 2009
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Vi hjerneaktivere og hjerneaktivere, men han vil bare så gerne fjolle rundt og lege og springe.
Og man føler sig så ond, fordi de ikke får lov! Øv!
God bedring til din Bailey =)
jan 2009
JEg har virkeligt prøvet at lave hjerne arbejde, men hun er helt umulig, hun kan bare ikke koncentrere sig om at træne nye triks, hun er helt vildt obs, på alle bevægelser der er omkring hende i håb om at det er et eller andet man kan angribe, lege, fange, tygge i eller noget andet. Stakkels lille pige og når Akita får sele på og vi skal afsted er hun bare så ulykkelig over at hun ikke må komme med.
jan 2009
Så vi kom hjem med en ny penecilin kur da der stadigt er betændelse i neglen. Det var en ny dyrlæge som jeg ikke har set før men hun sendte os hjem med beskeden at nu skulle hun have lov til at drøne rundt og meget gerne komme ud og lege med andre hunde så neglen kan løsne sig.
Det er da ikke til at finde ud af, altså.
opdate Baileys pote :(