{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Bedømmelse - Middel {{forumTopicSubject}}

Hvorfor har nogle det med at blive rigtig godt og gamle kællinge sure når deres hunde får middel?

Jeg har set flere eksempler på dette, fx at jeg har givet en middel , og fået 3 x middel tilbage smiley
- som tegn på, når du giver mig middel , jamen så får du da lige 3 tilbage lige i hovedet. og uden tekst til mine piger?

en anden har givet en middel, hvor ejer af denne hund straks skriver tilbage, Øhhh må jeg få en forklaring på hvorfor min hund har fået middel, tak!

hvorfor kan folk ikke acceptere at folk kan finde på at give middel uden at få ondt i røven?

oplever i det samme som mig??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedømmelse - Middel
  • #1   29. jan 2012 helt sikkert, men man kan jo ikke altid synes at folks hunde er søde, smukke og perfekte smiley

jeg kan da godt smide en middel hvis jeg simpelthen ikke synes hunden er køn eller lignene.

altså en bedømmelses rundte er vel for, så folk kan være ærlige. og det er da ærligt nok at sige at man ikke kan lide racen smiley

• #2   29. jan 2012 det jeg mente med køn er, at uanset hvor gode billederne er osv, hvis jeg så bare ikke synes om hunden så skal man da ikke give en stemme man ikke mener?

eller kan folk godt finde på bare at give høj, fordi man ikke vil være på tværs?

• #3   29. jan 2012 jeg giver aldrig middel, kun høj eller ekstra høj, og syntes jeg ikke at hunden fortjener en høj, lader jeg helt være med at stemme.
    Det er jo folks pride and joy og som du selv siger kan kun meget få mennesker tackle at deres elskede små bliver set som middel af andre mennesker

• #4   29. jan 2012 Jeg går ikke så højt op i karakterer. Giver og modtager, men spørger aldrig ind til hvorfor de har fået som de har. smiley Middel er da i min verden ikke dårligt. De fleste hunde er da i mit syn middel, og så er der nogle jeg syntes er flotte = høj, og nogle hvor jeg siger waouu = ekstrahøj ( hvis jeg har nogle ekstrahøje, ellers er det en stor høj)

• #5   29. jan 2012 Jeg har det præcis som Nu mor til 3 fantastiske blandinger!

• #6   29. jan 2012 Middel er vel hvis billedprofilen ikke er god
    Altså få og/eller uskarpe billeder
    Jeg kunne aldrig finde på at give middel fordi jeg syntes hunden i sig selv ikke var pæn

Link har en gang fået lav med begrundelsen at han ikke havde tavle ????? (det har han så) men det var af en der var utilfreds med mig i anden sammenhæng så jeg kviterede med en høj til hans søde hund (den kan jo ikke gøre for at ejeren er en hat)

• #7   29. jan 2012 nu mor til 3

altså hunden bliver jo ikke ked af det, fordi den får en middel, og som sagt er middel da ikke dårligt, men måske ikke lige en hund efter den som stemmers smag.

jeg synes bare det virker lidt som om, at det er kun høj der er okay, og så er x-høj jo fantastisk.

• #8   29. jan 2012 Hvorfor brokke sig over man får middel. Vedkommende bryder sig vel bare heller ikke om dine hunde.

• #9   29. jan 2012 nej men i mine øjne, og med jeres udtalelser, lyder det for mig til at det går hen og bliver personligt, når hunden ikke får en høj.
    ¨
    hvis hunden får høj, jamen nå så er der jo bare en mere til samlingen, men får den under høj jamen så skal der straks forklaring og osv til før folk acceptere. synes personligt det er lidt lavt at man ikke kan acceptere at ikke alle skal synes at alle hunde er perfekte..

der er jo en grund til at man kan stemme middel og lav.

• #10   29. jan 2012 Brug hjernen

jeg brugte det bare som et eksempel, jeg får absolut ikke ondt i røven over det, jeg synes bare det var ret sjovt at se hvordan folk reagere.

vedkommne jeg stemte på har 2 hunde, jeg har ikke stemt på den ene og givet den anden middel, med en flot tekst smiley

og tilbage får jeg 3 x middel uden tekst , det er da det samme som at blive fornærmet i min verden smiley

• #11   29. jan 2012 Jeg synes det er lidt lavt at man vil bedømme andres hunde dårligt fordi det ikke lige er en race/type man kan lide
    Jeg sender en høj/x-høj til de hunde jeg kan lide, de andre går jeg uden om, sådan er vi så forskellige

• #12   29. jan 2012 Jeg giver for det meste høj, og hvis jeg giver middel/lav så er det fordi billederne er dårlige. Men jeg vil da gerne vide hvorfor jeg får lav/middel. Så jeg kan ændre på det smiley

• #13   29. jan 2012 Det kan være vedkommende blev fornærmet
    Det kan også være han/hun ikke bryder sig om chihuahuaer og ikke er sådan en der skriver beskeder når vedkommende stemmer smiley

• #14   29. jan 2012 Giver høj - x høj . Og de hunde som er middel eller lav stemmer jeg ikke på.. Jeg ved da godt at andre måske ikke synes at min hund er sød men vil da måske blive sådan lidt. ... øv... Men jeg vil ikke gå ind og gi tilbage af samme skuffe for vil ikke gøre andre ked af det for de elsker jo sin hund og synes den er sødest såvel som jeg synes at Selina er verdens-sødeste-hund-og-der-findes-ikke-nogen-sødere smiley

• #15   29. jan 2012 Altså min hund Selina - ikke TS Selina smiley Hihi smiley

• #16   29. jan 2012 så det vil sige det er faktisk sån lidt tabu belagt at give under høj ?

• #17   29. jan 2012 Marina

haha, for det ikke skal være løgn, bliver altid super forvirret hver gang jeg læser en tråd hvor du nævner din hund smiley tror altid du snakker om mig haha smiley

• #18   29. jan 2012 Hehe!! Det kunne jeg godt forestille mig at det driller dig lidt. smiley

Men jeg ved ikke hvorvidt det er tabu belagt - nu har jeg været inde og kigge på de højt bedømte hunde herinde og de har også fået lav maaange gange. Men jeg har også før været inde på en hund hvor jeg egentlig ikke kunne stemme høj på hunden pga billederne var dårlige - men må da indrømme jeg turde ikke . For det er ligepræcis det med at folk kan finde på at blive fornærmet..

• #19   29. jan 2012 Jeg synes det virker lidt barnligt at stemme ud fra . om man kan lide hunden / racen............ Jeg bryder mig F.eks ikke om Rottweiler eller Dobermann IRL....... men kan da godt se , det er en smuk hund... :o)

• #20   29. jan 2012 NITTIB

jeg kunne ikke finde på at stemme ud fra om jeg kunne lide racen, men alle folk er jo ikke ens smiley

Marina

det er det jeg mener, jeg synes det er blevet lidt til, endten stemmer man høj eller derover eller også så stemmer man ikke. for man vil ikke gøre folk kede af det.

og her mener jeg, helt ærligt, hvis man ikke kan tage at folk stemmer middel, så må man da skrive at man ikke vil have bedømt sin hund!

det er jo ikke en børnehave , det er et frit forum.

• #21   29. jan 2012 Jeg giver også kun høj eller x-tra høj. Ser ingen grund til at give middel eller dårlig, for det kan netop gøre folk kede af det. Er billederne slørede eller er der andet som åbenlyst trækker ned i noget der ellers ville være et flot galleri, så skriver jeg det nogle gange i kommentarerne, hvor jeg også husker at nævne alt det jeg synes godt om. smiley

Kunne heller aldrig finde på at dømme ned pga. hundens udseenede eller race.

• #22   29. jan 2012 NITTIB : Du har helt ret, Vi har jo alle de racer vi holder af så kunne alle jo heletiden give lav fordi der er så mange forskellige hunde her.. Man burde stemme ud fra kvali af billeder: Skarphed, Om der er lidt forskellige vinkler på hunden, mørk/lys osv. For Det ger er et galleri smiley

• #23   29. jan 2012 ENIG NITTIB!!! jeg ville aldrig være mig selv bekendt at en lav/middel fordi jeg personligt ik kan lide racen. det er da ik fair for ejer hvis de har en udmærkede profil på hunden og man kan se de virkelig dyrker racen. så skal jeg da ik være bedreviden...ja sorry men det er hvad jeg vil kalde det. man er ik bedre end andre pga. af sit racevalg.

• #24   29. jan 2012 hold nu op med det klynkeri og ta en tude kiks,
    fatter ikke hvorfor man går op i om man får lav eller høj, på en side som denne. burde efterhånden være klart at man skal kunne tåle lidt af hvert herinde

• #25   29. jan 2012 http://www.hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=4656

^De aktive bedømmere - her er en gruppe hvor folk bedømmer hinanden både hunde og udfordringer. Hvis nogle skulle få lyst smiley

• #26   29. jan 2012 Jeg forstår slet ikke rigtigt hvorfor det stemme halløj overhovedet er der, når de fleste kun stemmer høj eller ekstra høj og ellers undlader at stemme.. Jeg er slem til at gøre det samme, men kan ikke rigtig se meningen i hvorfor man overhovedet kan stemme når det alligevel køre på den måde smiley Så ku der lige så godt bare ha været en der hed "flot" (høj) og "ekstrem flot" (ekstra høj) smiley Men er nu ikke noget jeg tænker over eller går op i smiley Og fik en af mine en lav eller middel tror jeg heller ikke jeg ville bruge tid på at finde ud af hvorfor smiley

• #27   29. jan 2012 jeg synes altså det er lidt øv at alle folk har den mening, det er jo ikke derfor man kan stemme, fordi folk går til udstilling 10 gange om dagen eller har et mega dårligt kamera.

det her handler ikke om hvad folk gør for deres hund, for alle føler vel selv at de gør det bedste.

det handler vel i bund og grund om hvad vi synes om HUNDEN, det er jo et HUNDEGALLERI, her bedømmer vi hunden og ikke hvad vi som mennesker gør for hunden.

og det er jo tydeligt at folk ikke kan klare at få under høj, med mindre at der er slørede billeder som man lige kan dække sin ærlige mening ind under, og sp bare skrive, slørede billeder.

synes det er øv at folk ikke siger deres ærlige mening, når det nu er det denne stemme mulighed er til stede for.

husk vi er voksne mennesker, jeg tror ikke der er nogen som kunne finde på at sætte sig ned og tude over at de har fået en middel.

• #28   29. jan 2012 Anni gram

præcis, jeg synes virkelig også at dette stemme system fuldstændig mister sin værdi eller meningen omkring dette.

for folk er alligevel for bange for at stemme deres ærlige mening. jeg synes lidt det er blevet til, at man sender en høj, fordi det gør man jo.

• #29   29. jan 2012 Omvendt kan man jo så sige, at bryder man sig ikke om hundens race eller udseende er der så nogen grund til at gøre opmærksom på det?

• #30   29. jan 2012 M.I jamen middel behøver da ikke at være , at hunden er grim?

du føler dig stødt over at give/modtage middel eller derunder?

forventer du at alle elsker din hund?

• #31   29. jan 2012 M. I : Nej det er der bestemt ikke, men det burde da være okay at give en lav eller middel hvis man evt synes at billeder er sløret, for lidt tekst osv smiley Men som sagt er jeg nu også slem til bare at give høj smiley Men det er meningen med at man kan stemme jeg ikke helt forstår

• #32   29. jan 2012 Selina P: Jeg er personlig ligeglad hvis jeg får lav eller middel, men jeg ville måske undre mig over hvorfor nogen fandt det nødvendigt at give mig en lav eller en middel uden at begrunde det.

Forventer bestemt ikke at alle elsker min hund, men ser heller ikke nogen grund til at folk skal gøre opmærksom på det hvis de ikke bryder sig om hende, hvis det er af ren subjektive grunde.

Men vi ser det nok fra to vidt forskellige indfaldsvinkler. Jeg ser ikke hundegalleri som et kunstgalleri hvor værkerne (hundene) skal bedømmes, men mere som et hyggested hvor folk kan vise deres hunde frem og hvor man så kan give karakterer efter galleriet udførelse (billedkvalitet, tekst osv.). Men...der er jo ingen der siger at den måde jeg opfatter HG på er den rigtige. smiley

anni gram O: Jeg gør det ikke selv, men jeg synes ikke der er noget galt i at give en lav eller en middel hvis man synes at kvaliteten på tekst eller billeder mangler, men så synes jeg til gengæld at man bør skrive begrundelsen til at man har givet den karakter, sådan at det bliver konstruktivt istedet for negativt.

• #33   29. jan 2012 Jeg giver kun høj og ekstra høj. Ellers lader jeg helt være. Hvorfor skal man give middel eller lav? Hvorfor ikke bare gå videre og undgå profilen?

• #34   29. jan 2012 M. I : Helt enig smiley Sys i det hele taget en kommentar er en dejlig ting uanset hvilken bedømmelse der er givet smiley

• #35   29. jan 2012 Mor til Puttehunden Prinsesse Silje! : Gør jeg for det meste oss selv, men hvorfor så overhovedet have et stemme system? smiley

• #36   29. jan 2012 anni gram O: Jamen hvorfor stemme middel/lav, og ikke bare lade være? smiley

• #37   29. jan 2012 Det er jo også det jeg gør smiley Tror aldrig jeg har givet en lav eller middel.. smiley Men derfor kan jeg bare stadig ikke se meningen i at der overhovedet kan stemmes smiley Hvorfor så ikke bare skrive en kommentar til dem man sys om og springe over resten.. smiley Hvorfor overhovedet ha det stemme system?? smiley

• #38   29. jan 2012 Jeg stemmer kun høj eller ekstra høj. Også til til de mindre kønne hunde. Er der noget jeg ikke bryder mig om undlader jeg at stemme. At give bestemte racer lav eller middel, fordi man ikke kan lide dem er lidt fesent synes jeg. Spring dog over, hvis det er så slemt.
    Kom ved et uheld til at give lav til en hund engang og brugeren skrev efterfølgende til mig og spurgte hvorfor. Det blev jeg glad for, for hendes hund var da sød og dejlig. Jeg kan godt forstå at nogle spørger ind til de mindre gode bedømmelser, hvordan skal man ellers forbedre hundens profil?

• #39   29. jan 2012 Jeg synes bare de der stemmer er en sjov ting, det skal være positivt- forstår du hvad jeg mener?. Fortjener vovsen ikke en høj eller ekstra høj- så gider jeg ikke stemme. Det er da helt hen i vejret at give folks kæreste ven et MIDDEL stamp lige i panden. Ja min hund er ikke en af de kønneste, men hun er gudeskøn i mine øjne og jeg kan godt blive lidt øv når andre folk har brug for at ophøje sig ved at give hende middel. :S Hvorfor? Hun er ikke dårlig bare fordi hun ikke er køn?
    Der er også mange grimme mennesker- men man siger det ikk til dem smiley
    SMIL til verden, det kræver sgu så lidt. Sådan er jeg opdraget smiley

• #40   29. jan 2012 (ikke læst alt)

Med gør det samme som nu mor, og black beauty ^^

• #41   29. jan 2012 Med = men

Fuu ~ Kan ikke stave i dag, lol.

• #42   29. jan 2012 Har oplevet nogenlunde det samme.. Men skalaen er jo til for at blive brugt, og jeg synes bestemt der er langt fra høj til ekstra høj men knap så langt fra middel til høj. Har også givet middel et par gang eller tre, men det har både været pga. for få billeder, men også hvis jeg nu ikke synes hunden er smuk, ikke nødvendigvis racetypisk, men hvis den ikke lige har haft det der ekstra charme som jeg synes de skal have.. Det er jo ikke profilen man dømmer, det er hunden. Kan bestemt ikke se hvorfor man skal blive harm over at få en melding om at ens hund ikke lige er høj eller ekstra høj.
    Det er jo det samme med udfordringer. Så sletter folk udfordringen fordi de taber. Jamen altså så indse da bare, at ikke alle kan lide de samme hunde i stedet for at blive kællingesur (som jeg i øvrigt synes der er rigeligt af herinde i forvejen) smiley
    Jeg har da også haft folk der har sagt Fonzie ligner en rotte.. Men det er deres mening. Det ændre bestemt ikke på hvad jeg synes om ham.

• #43   29. jan 2012 Ja, dette er et Galleri, og jeg vurderer billeder! Og tildeler altså ikke "høj" eller "ekstra høj" til en samling ligegyldige snapshots af hunden i fugleperspektiv liggende på det ene eller andet underlag.

Det bedømmelser tildeles udelukkende, hvor man har gjort sig umage for at tage GODE BILLEDER. Billeder der er værd at kigge på. Hundens race og udseende er så ganske ligegyldigt.

• #44   29. jan 2012 Marietta F : Godt formuleret smiley

• #45   29. jan 2012 Jan N Og Kai.
    Nemlig. Og så er det jo altså kun en internetside. Bare vi hver især kan li vores egne hunde, så er jeg egenlig ret ligeglad med hvad andre giver dem af karakter. ;.))

• #46   29. jan 2012 Jeg giver selv kun Høj eller Ekstra Høj jeg ved det såre folk at få noget der er lavere og det synes jeg ikke der er nogen grund til alle hunde er jo delige på hver deres måde.

Men jeg skriver da også til personen hvis mine hunde får middel eller lav, for så vil jeg da godt vide hvad jeg skal ændre på, synes jo selv mine har gode billeder og gode profiler.

• #47   30. jan 2012 Fatter der ikke.
    Middel er her for at vi skal BRUGE den! Jeg kender folk på Gnavergalleri der blev smidt ud fordi de gav ca. 10 lav, 30 middel, 50 høj og 2 ekstra høje hver, og der blev klaget så meget over dem at de blev smidt ud for at bringe "negativ stemning" bogtaveligt talt!
    Synes det er latterligt! Hvorfor så ikke slette middel og lav hvis det nærmest er ulovligt at give dem? Det har de gjort på baby galleriet tror jeg nok.
    Nu er jeg ikke en "udstillings person", så er egentligt ligeglad med hvad folk synes om min hund, medmindre de direkte sviner den til. Jeg bliver derimod selvfølgelig glad når andre folk synes om den.
    Tjekker dog sjældent bedømmelser, kun kommentare.
    Man kan ikke forvente at alle synes om ens hund.

<i>Jeg selv giver ikke middel og lav pga. jeg ikke gider diskutere det med folk, og få en på nakken.</i>

<b>Pointe = Hvis man ikke kan tåle individuelle personer's ærlige karakter, så slå bedømmelserne fra - så simpelt er det.</b>

PS. Middel er IKKE en dårlig karakter.
    Lav = Jeg synes din hund er Kedelig.
    Middel = Jeg synes din hund er sød, men ikke over det normale.
    Høj = Jeg synes din hund er flottere end det normale.
    Ekstra-høj = Jeg synes din hund er helt fantastisk smuk.

• #49   30. jan 2012 Yasmin - my point excatly.. Kan ikke se hvorfor man skal gå med listesko fordi nogen ikke kan klare at høre andres mening.
    Kan godt se det med lav, at man ikke vil give det for at såre osv. Men som Yasmin siger, så er middel ingen dårlig karakter.. Folk på uddannelser giver da heller ikke kun 10 og 12 fordi de ikke vil såre folk eller skabe negativ stemning. De er nød til at bruge hele skalaen, det er derfor den er lavet. Ved godt det ikke er det samme, da de er uddannet bla bla bla osv. men håber i kan se pointen i det..

• #50   30. jan 2012 Jeg synes personligt at det skulle skiftes ud med "synes om", og det er så det. Så kan folk "synes om" eller lade være - så slipper vi for folk der bruger det til at hævne sig eller prøve at bestemme hvad andre skal med deres profiler. smiley

• #51   30. jan 2012 ¤ Søster McFluff ¤ : Ja det synes jeg bestemt lyder som en genial idé smiley

• #53   30. jan 2012 Jeg bedømmer såden men kun Hundens Profil ikke om hunden er sød eller race kun om jeg syntes at bruger kunne bruge lidt mere tid på hundens profil så den giver den info jeg syntes der skal være der.

LAV:
    kedelig useriøs hunde profil , 1-4 billeder der er slørede vender forkert hvor man ikke kan se hunden ordentligt, og ved meget lidt tekst/info eller fejl/mangler i info om hunden
    HØJ:
    Til profil med over 5 billeder, (minimum!!!) hvor man kan se billederne ordentligt og at de vender rigtigt og der skal være god info/tekst om hunden,
    En karakter jeg giver profiler som jeg synes godt om

• #55   30. jan 2012 Det er da set tit her inde har jeg set og nogen uden tekst

• #56   30. jan 2012 Profiler med teksten med foto og tekst kommer

• #58   30. jan 2012 Der er flere her inde med kun 2 foto og meget lidt tekst har lige sidet og set efter

• #59   30. jan 2012 allt det der stemme halløj er bare rygklapperi, intet andet.....

Kommentér på:
Bedømmelse - Middel

Annonce