1.404 visninger
|
Oprettet:
Jeg forstår ikke hvorfor sælgere lyver om hunden? {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt den dejligste hund bailey, hun er oprettet herinde
Vi fik afvide hun havde alle de vacc hun skulle have, men hun havde kun hvalpe vacc øv bøv
Og hun skulle være sterilliseret, men den 24 dec kom hun i løbetid så vi skyndte jo os at tage til dyrlægen men det var hun ikke øv bøv
Han sagde også hun kun var labrador og golden retriver men den hoppede vi ikke på
Det er utroligt hvad sælgere kan finde på.
har i oplevet det samme
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.530
Jeg forstår heller ikke at man lyver overfor en køber. Jeg synes at det er noget svineri!!
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.257
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
okt 2011
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.061
Alle fremtidige hunde kommer til at være fra det internat Bailey kommer fra, tror jeg. De er virkelig ærlige og søde. Og hjælpsomme!!
Godt nok har jeg fået en handicappet hund, og det vides ikke om han nogensinde kommer til at være helt normaltfungerende igen, men det vidste jeg jo =) (Typisk mig at vælge den eneste handicappede hund på hele internattet :b )
Hvorfor sælgere lyver? For nemmere at kunne sælge.
okt 2011
bare hunde er søde så er det en fantastisk hund
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Jeg forstår så heller ikke man lyver man er vel intresert i at finde dte rette hjem til hunden,,,isteden for den evt bliver kastebold
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
Ja... Min har da stamtavle...
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.052
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 256
apr 2011
Jeg vil nødig beskyldes for at lyve.
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 256
Jeg burde nok have skrevet de fleste, jeg siger ikke du lyver, men når man handler med brugte ting så bliver man overrasket over hvor mange idioter der er derude der forsøger at binde køber en historie på ærmet.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 477
stamtavlen var falsk, alle vac stempler var falske den dyrelæge fandtes slet ikke, chip papirene var også falske for hun havde slet ikke nogen chip, rettere sagt var alle papiere falske men lignede ægte på en prik.
når man så konfronterede dem med det fik man trusler på livet hvor man så fandt ud af at manden er tidligere rocker selvom han ikke ligner en. ¨/
man skal virkelig se sig om når man køber en lille vov og især som første gangs køber
apr 2011
Har du ikke meldt dem til politiet?
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 477
Jo jo det er skam meldt til politiet og dem jeg købte hende af har også været i deres søgelys før men problemet er at de hele tiden flytter osv.
apr 2011
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
Det har vi heldigvis ikke prøvet..
vi købet 2 blandinger af nogle virkelig søde mennesker. det vil sige det var ejer af faren.. dem der havde moderen var dumme og pisse ligeglade, de ville bare have penge...
men med dem der havde faren har der været ærlighed hele vejen igennem og vi har stadig kontakt med dem..
Når det drejer sig om blandinger er det tit svært at se hvad der er i.. ingen vil tro vores er brødre endda fra samme kuld hvis vi ikke fortæller det... ingen af de 4 søskende ligner hinanden...
Og hvis man ser på billederne af din dejlige vaps så ligner den lidt min Balder
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
-men kun skønt med schæfer indblandet;)
apr 2011
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 962
Tá da li og hop op og fald ned igen...
Ts spørger om andre har oplevet lignende, og det fortæller folk..
apr 2011
Vi svarer p ådet vi blvier spurgt om, trådstarter beder os ike ktage stilling til hendes frustration, som du mener vi bør gøre!!
Men OK, nu går du til angreb på tavlerne, og dertil vil jeg sige - nej en tavle fra DKK er ikek en garanti for noget som helst, men den er trods alt et godt redskab for både opdrætter og køber, så man kan prøve at styre udenom de værste faldgruber.
Begynder en DKK opdrætter at lyve for meget eller direkte at snyde om sterilisation osv, så er opdrætterens dage hurtigt talte. Opdærtteren har et navn der gerne skulle være et godt varemærke, så derfor kan det ikek betale sig at snyde.
Gør vedkommende alligevel det, så kan man som smydt kunde henvende sig til organisationen bag nemlig DKK, så man står ike kalene som f.eks TS gør her.
... og ja det var jo ikek dette her tråden skulle handle om, men jeg synes bare jeg bliver nødt til at forklare mig, når du komemr med de spydigheder der.
maj 2007
apr 2011
Vis mig en tråd, hvor en DKK´er påstår at en tavle kan afhhjælpe hvad som helst - jeg har ikke set at nogen har skrevet det.
Tavlen er et uvirderligt redskab for mange af os, men ingen påstår at man ikek kan få en syg DKK hund eller at der ikek også er brodne kar blandt DKK´ere - MEN man har en større sikkerhed og en større sansynlighed for, at man får det man søger.
maj 2007
Gæt........*G*
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.392
og JEG skal have frisk luft idag
okt 2011
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
sælger sagde det var med tavle, med fine papire, med fin sundhedsbog med en masse klistermærker i ...... fin salgskontrakt.. fin opdrætter hjemmeside.... hmm ... det hele var bare iorden vaccinationer, pas, kontrakt, sundhedsbog, stamtavle.... problemet lå bare i det hele var fake. fake fake fake... EN hvalp til 5000..
ham der solgte den havde hentet hunde i udlandet og skaffet billig vaccinationer hjem fra kina, fået stjålet sig til klistermærker og dit og dat fake fake fake... man skal dælme ikke tro på sælgere... de skal tjekkes i hovede og r'v..... min hund døde 3 dage efter jeg havde fået hende, i hænderne på dyrelægen hun havde parvo virus.. sukker dybt...
De andre gange er alt blevet tjekket, lærte af min fejl.. det gjorde dælme ondt... græd i flere uger.. min første hund i min egen lejlighed. troede på hvad sælger sagde, det hele var så fint..
han var det rareste menneske ! var hans kone og børn også.. suk..
sælgere skal tjekkes, især hunde sælgere. tjek op med andre der har købt derfra, tjek navnet på google, tjek om man kan finde noget som helst på dem...
apr 2011
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Din version af sandheden har vist et par modifikationer.
HD er ikke noget man selv kan vælge at oplyse. man bestiller rekvisitionen så snart man har en tid hos dyrlægen, og dyrlægen sender billederne direkte til DKK.
Dyrlægen må ikke oplyse ejer om status, da det er alene op til DKK's hoftepanel at vurdere dem.
Men du må meget gerne undlade at dreje tråden over på en tavle/ej debat. Hvis du har noget på hjerte som du vil tage op omkring tavler, så er du velkommen til at oprette en ny tråd om det. Bare du gør det med en ordenlig tone.
Så, for at svare på TS' spørgsmål, så har jeg hellere ikke oplevet at der er løjet i så voldsom grad. Jeg har været skuffet over hvad jeg har fået i forhold til hvad jeg forventede, men det er så også derfor jeg er endt i den klub jeg er i nu. Jeg har haft blandingshund (aggressiv over for børn), golden retriever (den ene død af hjertefejl inden den blev 6 mdr) og hovawart (ja, fra den kennel).
Først nu føler jeg mig sikker på at jeg har købt en hund der kommer fra et ordenligt sted, og den sjælefred er enormt meget værd for mig.
Absolut ikke dermed sagt at alle DKK opdrættere er gennemført fantastiske, eller at alle andre ikke er det, men den beslutning har ført mig til en opdrætter der har solgt mig en hund som er nøjagtigt det hun sagde den ville være - og mere, for jeg regnede alligevel ikke med at den ville være SÅ arbejdsivrig.
Jeg forstår ikke hvorfor sælgere lyver om hunden?