{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Jeg forstår ikke hvorfor sælgere lyver om hunden? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt den dejligste hund bailey, hun er oprettet herinde smiley

Vi fik afvide hun havde alle de vacc hun skulle have, men hun havde kun hvalpe vacc smiley øv bøv

Og hun skulle være sterilliseret, men den 24 dec kom hun i løbetid så vi skyndte jo os at tage til dyrlægen men det var hun ikke øv bøv smiley

Han sagde også hun kun var labrador og golden retriver men den hoppede vi ikke på smiley

Det er utroligt hvad sælgere kan finde på.

har i oplevet det samme smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår ikke hvorfor sælgere lyver om hunden?
  • #1   28. jan 2012 Nej, det har jeg ikke. Af indlysende grunde.

Jeg forstår heller ikke at man lyver overfor en køber. Jeg synes at det er noget svineri!!

• #2   28. jan 2012 Nej det har jeg heller ikke oplevet, men jeg køber så også med tavle.

• #3   28. jan 2012 Næh, for når jeg har købt hund, har den altid haft stamtavle med alle ID oplysninger i, samt pas med vaccinationer og en sundhedsbog hvori øvrige sundhedsoplysninger var angivet.

• #4   28. jan 2012 det er bare træls men ssådan er det jo dsv smiley

• #5   28. jan 2012 ja det ved vi til næste gang vi skal smiley

• #6   28. jan 2012 Ja, det har jeg prøvet =)

Alle fremtidige hunde kommer til at være fra det internat Bailey kommer fra, tror jeg. De er virkelig ærlige og søde. Og hjælpsomme!!
    Godt nok har jeg fået en handicappet hund, og det vides ikke om han nogensinde kommer til at være helt normaltfungerende igen, men det vidste jeg jo =) (Typisk mig at vælge den eneste handicappede hund på hele internattet :b )

Hvorfor sælgere lyver? For nemmere at kunne sælge.

• #7   28. jan 2012 vi fandt ud af han har haft 5 andre hunde på 3 mdr så lidt sælger er der vidst dsv i ham smiley

bare hunde er søde så er det en fantastisk hund smiley

• #8   28. jan 2012 Ja, det har jeg prøvet, men med nogle helt andre ting end de eksempler du nævner...

• #9   28. jan 2012 nu kan man altså sagtens lyve om en hund selvom den har astamtavle det sgit ingen forsikring
    Jeg forstår så heller ikke man lyver man er vel intresert i at finde dte rette hjem til hunden,,,isteden for den evt bliver kastebold

• #10   28. jan 2012 Jeanette

Ja... Min har da stamtavle...

• #11   28. jan 2012 Lige det med racen smiley min veninde har en lab golden blanding der ligner meget din. Med black and tan (dog meget lyse) aftegninger. smiley

• #12   28. jan 2012 Folk lyver stort som om alt idag når det handler om salg.

• #13   28. jan 2012 Reject - det var da noget af en påstand!!!!
    Jeg vil nødig beskyldes for at lyve.

• #14   28. jan 2012 Kennelmor !

Jeg burde nok have skrevet de fleste, jeg siger ikke du lyver, men når man handler med brugte ting så bliver man overrasket over hvor mange idioter der er derude der forsøger at binde køber en historie på ærmet.

• #15   28. jan 2012 årh jeg blev også snydt da jeg købte Suki. men de har været gode til at snyde.
    stamtavlen var falsk, alle vac stempler var falske den dyrelæge fandtes slet ikke, chip papirene var også falske for hun havde slet ikke nogen chip, rettere sagt var alle papiere falske men lignede ægte på en prik.

når man så konfronterede dem med det fik man trusler på livet hvor man så fandt ud af at manden er tidligere rocker selvom han ikke ligner en. ¨/
    man skal virkelig se sig om når man køber en lille vov og især som første gangs køber smiley

• #16   28. jan 2012 Det lyder da vildt - hvilken tavle troede du at hunden havde?
    Har du ikke meldt dem til politiet?

• #17   28. jan 2012 dkk.
    Jo jo det er skam meldt til politiet og dem jeg købte hende af har også været i deres søgelys før men problemet er at de hele tiden flytter osv.

• #18   28. jan 2012 Det er da for vildt, det har jeg aldrig hørt om før.

• #19   29. jan 2012 Debbie Chritina J

Det har vi heldigvis ikke prøvet..
    vi købet 2 blandinger af nogle virkelig søde mennesker. det vil sige det var ejer af faren.. dem der havde moderen var dumme og pisse ligeglade, de ville bare have penge...
    men med dem der havde faren har der været ærlighed hele vejen igennem og vi har stadig kontakt med dem..
    Når det drejer sig om blandinger er det tit svært at se hvad der er i.. ingen vil tro vores er brødre endda fra samme kuld hvis vi ikke fortæller det... ingen af de 4 søskende ligner hinanden...
    Og hvis man ser på billederne af din dejlige vaps så ligner den lidt min Balder

• #21   29. jan 2012 Mikael jeg vil give dig ret i at der helt sikkert er noget schæfer i hende, vi har en blanding af hvid schæfer og lab, og ørene sidder præcis sådan. Derudover er hendes snude mere spidst end lab og golden normalt er.
    -men kun skønt med schæfer indblandet;)

• #23   29. jan 2012 Nu bliver vi faktisk spurgt om vi har oplevet det samme - det svarer vi så på ;-))))

• #25   29. jan 2012 Anita og Teis : læs da lige svarende igennem? Hvor står der at alt kan løses med tavle?!
    Tá da li og hop op og fald ned igen...
    Ts spørger om andre har oplevet lignende, og det fortæller folk..

• #28   29. jan 2012 Hold da op du virker til at være gal i skralden!!!

Vi svarer p ådet vi blvier spurgt om, trådstarter beder os ike ktage stilling til hendes frustration, som du mener vi bør gøre!!

Men OK, nu går du til angreb på tavlerne, og dertil vil jeg sige - nej en tavle fra DKK er ikek en garanti for noget som helst, men den er trods alt et godt redskab for både opdrætter og køber, så man kan prøve at styre udenom de værste faldgruber.

Begynder en DKK opdrætter at lyve for meget eller direkte at snyde om sterilisation osv, så er opdrætterens dage hurtigt talte. Opdærtteren har et navn der gerne skulle være et godt varemærke, så derfor kan det ikek betale sig at snyde.
    Gør vedkommende alligevel det, så kan man som smydt kunde henvende sig til organisationen bag nemlig DKK, så man står ike kalene som f.eks TS gør her.

... og ja det var jo ikek dette her tråden skulle handle om, men jeg synes bare jeg bliver nødt til at forklare mig, når du komemr med de spydigheder der.

• #31   29. jan 2012 Tak skæbne. Der er da vist en der skal ud og have noget frisk luft?

• #32   29. jan 2012 Anita - nu fyger påstandene da godt nok i luften.
    Vis mig en tråd, hvor en DKK´er påstår at en tavle kan afhhjælpe hvad som helst - jeg har ikke set at nogen har skrevet det.

Tavlen er et uvirderligt redskab for mange af os, men ingen påstår at man ikek kan få en syg DKK hund eller at der ikek også er brodne kar blandt DKK´ere - MEN man har en større sikkerhed og en større sansynlighed for, at man får det man søger.

• #33   29. jan 2012 Mikael:

Gæt........*G*

• #34   29. jan 2012 sikke en overreaktion - tror ikke ( håber jeg ikke for jeg ser ingen grund til det ) at TS føler sig "banket i hoved med en DKK Tavle" smiley

og JEG skal have frisk luft idag smiley

• #35   29. jan 2012 hvor er det dejligt med så meget respons smiley tak for alle svar smiley

• #36   29. jan 2012 åkrgh ja,, er blevet løjet lige op i hovedet..... smiley
    sælger sagde det var med tavle, med fine papire, med fin sundhedsbog med en masse klistermærker i ...... fin salgskontrakt.. fin opdrætter hjemmeside.... hmm ... det hele var bare iorden vaccinationer, pas, kontrakt, sundhedsbog, stamtavle.... problemet lå bare i det hele var fake. fake fake fake... EN hvalp til 5000.. smiley
    ham der solgte den havde hentet hunde i udlandet og skaffet billig vaccinationer hjem fra kina, fået stjålet sig til klistermærker og dit og dat smiley fake fake fake... man skal dælme ikke tro på sælgere... de skal tjekkes i hovede og r'v..... min hund døde 3 dage efter jeg havde fået hende, i hænderne på dyrelægen smiley hun havde parvo virus.. sukker dybt...
    De andre gange er alt blevet tjekket, lærte af min fejl.. det gjorde dælme ondt... græd i flere uger.. min første hund i min egen lejlighed. troede på hvad sælger sagde, det hele var så fint.. smiley
    han var det rareste menneske ! var hans kone og børn også.. suk..
    sælgere skal tjekkes, især hunde sælgere. tjek op med andre der har købt derfra, tjek navnet på google, tjek om man kan finde noget som helst på dem...

• #37   29. jan 2012 Det er godt nok nogle skrækkelige historier nogle af jer kan fortælle. Jeg fatter simpelthen ikke at folk har samvittighed til at snyde og bedrage andre mennesker på den måde - og når det så samtidig går ud over uskyldige dyr, jamen så er det da helt horibelt.

• #39   30. jan 2012 Anita

Din version af sandheden har vist et par modifikationer. smiley
    HD er ikke noget man selv kan vælge at oplyse. man bestiller rekvisitionen så snart man har en tid hos dyrlægen, og dyrlægen sender billederne direkte til DKK.

Dyrlægen må ikke oplyse ejer om status, da det er alene op til DKK's hoftepanel at vurdere dem.

Men du må meget gerne undlade at dreje tråden over på en tavle/ej debat. Hvis du har noget på hjerte som du vil tage op omkring tavler, så er du velkommen til at oprette en ny tråd om det. Bare du gør det med en ordenlig tone.

Så, for at svare på TS' spørgsmål, så har jeg hellere ikke oplevet at der er løjet i så voldsom grad. Jeg har været skuffet over hvad jeg har fået i forhold til hvad jeg forventede, men det er så også derfor jeg er endt i den klub jeg er i nu. Jeg har haft blandingshund (aggressiv over for børn), golden retriever (den ene død af hjertefejl inden den blev 6 mdr) og hovawart (ja, fra den kennel).

Først nu føler jeg mig sikker på at jeg har købt en hund der kommer fra et ordenligt sted, og den sjælefred er enormt meget værd for mig.

Absolut ikke dermed sagt at alle DKK opdrættere er gennemført fantastiske, eller at alle andre ikke er det, men den beslutning har ført mig til en opdrætter der har solgt mig en hund som er nøjagtigt det hun sagde den ville være - og mere, for jeg regnede alligevel ikke med at den ville være SÅ arbejdsivrig.

Kommentér på:
Jeg forstår ikke hvorfor sælgere lyver om hunden?

Annonce