{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

ØV altså!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft Rex i en uge nu og vi er lige så stille ved at lære hinanden at kende. Han er en smulle reserveret og synes godt nok at der er mange mennekser, hunde, biler, cykler og fugle her i byen! Så vi går nogle gode ture hvor han langsomt bliver mere og mere eksponeret for alle de ting så turene er positive og fremskridtene kan mærkes næsten gang for gang,
MEN så i dag da vi skal ud af døren, kommer der en sort labbertæve som bor længere oppe ad gaden, og hun kan ikke lide andre end sig selv. Det kan Rex åbenbart mærke for han flyver op og gør og rejser hele ryggen. Normalt kan han lokkes til at koncentrere sig om andre ting end de andre hunde og så hopper han bare lidt rundt og piver efter dem. Men ikke denne gang. Han er helt oppe at ringe og det tager mig en rum tid at få ham sat af og tie stille. Havde ellers godt fat i ham, men det eneste han vil er at kigge og gø efter den anden hund (som så var gået rundt om hjørnet)..

Det ender da med at vuffen giver sig og hører efter så vi kan komme videre. Desværre lader det til at oplevelsen stadig sidder ham, for da vi så møder en mand begynder han igen at rejse børster og kigge MEGET på manden. Jeg lokker ham bare videre som intet er hændt, men det er tydeligt at mærke at Rex er på dupperne.

Det ender med at jeg korter turen af og går hjem. Ingen grund til at fortsætte en dårlig tur, så vi venter lige et par timer og så prøver vi igen.. ØV ALTSÅ! Hader sådanne oplevelser når man prøver at lære hunden at stole på mig og "snakke pænt" til andre hunde..

Ahh.. skulle bare lige ud med det.

God dag til Jer alle, ud og nyd solen :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV altså!!
  • #1   20. jan 2012 Kan kun sige held og lykke med træningen. smiley

• #2   20. jan 2012 Øv hvor træls smiley men prøv at mødes med en sød og rar hun, evt en du kender, og så lær ham stille og roligt at der ikke sker noget, giv ham gode oplevelser med andre hunde smiley

• #3   20. jan 2012 Lærke>>Han har allerede en legekammerat, men han er jo stor og ung, så han skal lige lære at snakke ordentligt til de voksne hunde som ikke synes det er sjovt han flyver i hovedet på dem.

Susanne>> SOL, den der skinner mig i øjnene lige nu (Bor på sydhavsøerne). Og ja, han skal nok lære det. Han skal jo også lære mig at kende og stole på at jeg nok skal lede og hjælpe.

Det var bare ærgeligt at starte dagen sådan.. Tror jeg skal forsøge at undgå at rende ind i dem som det første.

Kommentér på:
ØV altså!!

Annonce