611 visninger
|
Oprettet:
Kkald mig bare naiv... {{forumTopicSubject}}
Men må man ikke gå ud fra at enhver anerkendt opdrætter gør sit bedste for racen??
Jeg syns ofte jeg støder på ordsproget " se dig godt for" Men hvad skal man se efter??
Jeg checker selvfølgelig sundhedsstatus på hundene der indgår i avl, men hvordan "sikrer" man sig ellers, bedst mulig?
Jeg har selvfølgelig mine måder at finde en god kennel på, men lad mig lige høre hvad det er man skal "passe" på??
Jeg har altid været fuldt ud tilfredse med "mine" opdrættere, så kender ikke til det "dårlige"
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
hun avler under en anden klub.
men også indenfor DKK skal man se sig for, ikke alle har deres hunde under de rigtige betingelser
ud over sundhed og det racetypiske, så betyder det også meget hvordan hvalpen er blevet passet de første 8 uger af dens liv
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Skal nemlig selv finde en kanon god DKK Lab opdrætter..
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Men hvis du vil prøve at helgardere dig, så må man jo prøve at eftertjekke alle oplysninger opdrætteren kommer med. Havde jeg gjort det, havde jeg nok fundet nogle uoverstemmelser.
Men på den anden side så synes jeg også, det er trist, hvis man skal møde op hos en opdrætter fyldt med mistro til alt, hvad der bliver sagt. Så synes jeg måske egentlig, det er bedre bare at komme videre og så måske møde en anden opdrætter/hunde mange gange i forskellige sammenhæng inden man overvejer at købe/blive skrevet op til en hvalp.
Og ja, så nok ikke flere omplaceringshunde til mig
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
Det er lige netop det jeg mener... Det hele kan jo se og lyde rigtig godt, og så får man vel automatisk den der gode fornemmelse i maven og tillid, men hvis virkeligheden er en anden, så kan det være rigtig svært at gennemskue.
Tillig er meget vigtig for mig, men man kan selvfølgelig blive snydt..
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
Jeg personligt, ser helst at jeg har set og talt med hvalpekøberne, inden jeg skriver dem op til en hvalp. For mavefornemmelse for mig er lige så vigtigt som det er den anden vej rundt
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Med min springer købte jeg uden andet end at have set et billede af hende, men jeg kendte faren og viste de villle vælge den hvalp der var bedst til mig. Kommer stadig sammen med dem, men min hunds far er død
sep 2008
Men vil lige skrive det bag øret..
sep 2008
Syntes at med Labben så skal man være meget krævende.
Men ja, jeg vil 100% kontakte hende så jeg kan få de bedste råd med i min søgen efter den helt perfekte opdrætter, de perfekte forældredyr og selvfølgelig den perfekte hvalp.
Kkald mig bare naiv...