{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Camilla H
Camilla H
Tilmeldt:
11. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Nyt lille familie medlem {{forumTopicSubject}}

Min forlovede og mig har nu haft en staff pige i 4 år og en amstaff dreng i 3 år, og mit spørgsmål er nu hvor mine forældre rent faktisk har købt en chihuahua til mig har jeg nogen spørgsmål ?


Vores staff tæve man med andre hunde/katte.
Og vores amstaff kan os med andre hunde men kan bare ikke med katte?


VIL GERNE LIGE SIGE AT FOLK DER IKKE BRYDER SIG OM AMSTAFF OG LISTE HUNDENE, IKKE ER VELKOMMENE TIL AT BESVARE DETTE INDLÆG, FOR DETTE ER BARE ET GENERELT SPØRGSMÅL OG IKKE EN DISKUTATION ???

Og eftersom jeg har set hans adfærd overfor min mors katte, er jeg lidt usikker omkring hans adfærd til en chihuahua pga hvis han samligner den med en kat?


Men han kan sagtens med hanner og andre tæver af alle størrelser og alder, har dog aldrig fået lov at vise ham en chihuahua men dansk svensk gård hund, pomeran, pekingeser, rottweiler, andre amstaff's osv

Chihuahua'en er dog en tæve, og flere bekendte og deres bekendte siger det ikke bliver noget problem selvom han ikke kan med katte fordi hunde kan lukke at de er hunde, og når det er en tæve, vil der bestemt ikke være noget problem med at have ham og to tæver ..

Mit spørgsmål er nu hvor de gamle har købt en chihuahua til mig..

Er simpelhent, kan min dreng med en chihuahua nu når han ikke kan med katte?
Han er den rolige og afslappende hund. Og elsker alle mennesker og hunde?


/Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt lille familie medlem
  • #1   11. jan 2012 du kan da ikke oprette en tråd i et offentlig forum og sige at nogen ikke må svare

    Jeg elsker muskelhunde har selv mastiff,,men jeg ville aldrig have disse to hunde som dig og så købe en chi,,det ville jeg ikk turde

    Ikke pg faren fpr de æder hende men pga størrelsen og deres kræfter


  • Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   11. jan 2012 Der står man gerne må besvarer det uden negative kommentarer omkring min drengs race..

    Ja det har jeg også selv tænkt på ang. leg men har en kammerat der har en amstaff og en bulldog og hans kone har en chihuahua som hun bare sidder med når de to store leger? kender os mange der har en større hund og så en chihuahua som leger godt sammen?


  • #4   11. jan 2012 der er rigtig mange hunde der leger godt sammen på trods af størrelse forskel men der kan bare hurtigt ske uheld,,
    Og er der det mindste og de 2 tæver lige skal markeere kan selv den blideste markering gå galt!!


  • Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   11. jan 2012 Så det faktisk mere min tæve på 4 år jeg skal være obs på end min dreng?

  • #6   11. jan 2012 Hunden burde kunne se og lugte forskel på en hund og kat.
    Pas på ved leg, hold da den lille væk fra de store.
    Vedr. din tæve. Kan den med andre tæver? Hvis ikke, ville jeg ikke anskaffe en tæve.


  • Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   11. jan 2012 Ja det råd ang. leg har jeg også fået fortalt at chi pigen ikke skal være med i hvis de to store leger..

    ang. min ældste tæve så kan hun med alle tæver, dengang jeg anskaffe min han var hun lidt dominerene overfor ham ang. hvem der bestemmer osv


  • #8   11. jan 2012 Jeg havde 2 amstaffåer da jeg fik Minnie... Jeg holdte øje med dem alle sammen hele tiden.....

    Men der har så heller ikek været de store problem mellem de 3... Måske jeg bare har været heldig....


  • Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   11. jan 2012 Mosekonen :

    så det kan sagtens lade sig gøre hvis man bare holder øje med dem hele tiden? og hvordan gjorder du da du fik din chihuahua ind i familien smiley


  • #10   11. jan 2012 Jeg ville bestemt ikke turde.
    Din hund kan sagtens se forskel på en hund og en kat.
    Men en staff er en voldsom hund, den er alt for voldsom for en bette chi - så jeg ville ikke turde at ha' de to racer sammen


  • #11   11. jan 2012 Jeg ville ikke turde....

  • #12   11. jan 2012 Først vil jeg sige: du må gøre op med dig selv om du tør, og det kan være pga. mange ting. Men du kender dine hunde bedst.

    Og for det andet så er der jo desværre ingen der kan svare på spørgsmålet, da det i sidste ende er din hund(e) der afgør om den kan med en chihuahua.

    Men kan du ikke prøve at lade din hund møde en af de chihuahua'er du kender? fx den der er vant til din "type" hunde, da en del chihuahua'er er lidt "racistiske".


  • #13   11. jan 2012 Jeg har en eb og en chi sammen
    Og de ELSKER hinanden, men nu er en eb jo også en meget rolig hund og der er ikke de vilde lege
    Deres lege går primært ud på at chi'en render rundt og gør af
    Den store og så putter de sammen
    Der er især staffen jo noget mere aktiv og jeg ville også være bekymret for tæve/tæve problematikken
    Det er en god idé at lade dine hunde hilse på en chi, hvis du kender nogen der vil lade deres hund være "prøvekanin", men selv om det gør fint er der jo ingen garanti for at de vil have samme kemi med den du får, og selv om dine nuværende hunde klare det fint er det ikke sikkert den du får kan lide dine

    Min chi bryder sig ikke synderligt om andre hunde en Link (min eb) og så til nød min fars to hunde, men da vi fik ham hjem var det helt klart chi'en der var problemet og gøede vildt af Link


  • #14   12. jan 2012 Ditte er det seriøst? At du skriver en eb er en rolig hund?
    Dem jeg har mødt har været totalt fjolle glade!!


  • Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   12. jan 2012 Pia :

    1. jeg vil aldrig komme hjem til en sønder flået chi lig, uanset hvad din holdning er da mine to hunde har deres lille part af huset incl lukket hundegård hvor chi vil være indenfor..

    2. min ældste tæve er steriliseret

    3. vores to hunde er skøde hunde i forvejen

    4. jeg kan have mange rolige timer uden bevogtelse af chi og mine to store

    5. som sagt chi er ikke steriliseret, det min staff og min han vil nok ikke brokke sig omkring endnu en dame i huset.


    Desuden går det skide godt hvad angår chihuahua' bella og vores to andre hunde.

    Lige nu ligger både min staff tæve og bella og putter i sofaen og min han ligger ved brændeovnen. alt tegner på godt


    Desuden bare pga. racerne og str. betyder det ikke man får en Skam flået chi, alt kommer an på mine store hundes opdragelse igennem deres mange år .


    Men tak for jeres besvarelser, det viste sig dog til at nogen havde ret og andre ikke havde smiley


  • #18   12. jan 2012 Jeg vil give Pia helt ret,,jeg ville heller aldrig sælge en af mine hvalpe til en med 2 store hunde!

    Og alt forladt ts,,men du kan jo ikke allerede sige nogen havde ret og andre ikke efter så kort tid,,,de kan være venner i lang lang tid for så pludselig at blive uvenner over en bagatel og så er det altså chien der betaler,,det behøver slet slet ikke være fordi din store hund vil noget ondt!
    Og pt går jeg ud fra det er en hvalp,,tævekampe kommer som regel ikke der men først senrer ,,så vent med at smile,,der der ler sidste ler bedst for det kan du ,,desværre,,ikke endnu

    Jeg har selv prøvet at stå med en flået poms,,glemmer det aldrig nogen sinde,,,heller ikke at han skulle lade livet i en alder af 9 mdr,,fordi jeg var så ubetænksom at lade ham gå sammen med min franske bulldog som aldrig havde gjort nogen eller noget noget,,,det gik galt..og jeg glemmer det aldrig nogensinde
    Håber ikke du oplever det endag!!


  • #19   12. jan 2012 Jeanette
    Ja det er skam helt seriøst
    Men er også fjolle glad, men aktivitetsmæssigt er det en enormt rolig hund, det er ikke en hund der tonser rundt og leger 24/7


  • #21   13. jan 2012 Tak Pia...jeg har betalt den allerværste pris og håber det ikke for nogen anden!!

    Kan kun være bagklog men får aldrig Jojo tilbage..desværre!


Kommentér på:
Nyt lille familie medlem

Annonce