{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Spøgsmål vedrørende chihuahua :) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg er en ung tøs der utrolig godt kunne tænke mig en chihuahua.
Jeg har nogle spørgsmål da jeg ikke ved så meget om racen smiley

Hvor meget motion kræver en chihuahua?

Kan den godt gå med andre hunde og evt katte, eller er den bedst som alene hund?

Er der noget bestemt jeg skal kigge efter når jeg skal finde mig en hvalp?

Er der stor forskel på og man vælger en han eller hun?

Håber meget i kan hjælpe mig, og gøre mig lidt klogere på chihuahuaen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spøgsmål vedrørende chihuahua :)
  • #3   11. jan 2012 Okay (:
    Mange tak for jeres svar smiley

Det med dyrene er fordi at vi har en stor golden retriver på 10 år, han er en meget rolig hund, og har ikke noget imod vores to katte vi også har.
    Derfor er jeg meget nysgerrig på om det ville kunne gå med en stor og lille hund.
    Men hvis hvalpen møder den store hund fra første dag burde der vel ikke være problemer med det? smiley

• #4   11. jan 2012 Jrg ville frygte en pote over ryggen på chihuahuaen fra den store. Så stor forskel i størrelse kan ende galt. En enkelt forkert bid i leg, kan også ende galt med så lille en hund. Også selvom det kun er leg.

• #5   11. jan 2012 jeg ved ik om mine kræver meget motion på den måde, men de kræver meget aktivering hvis jeg ik vil have de laver ballade :o)

det kan selvfølgelig godt være igennem motion :o) vi går tit lange ture med vores, køre gerne nye steder hen så de oplever nye ting så tit som muligt

• #6   11. jan 2012 Ja okay (:

• #8   11. jan 2012 Malene P
    Bor du hjemme og det er døgnets 24 timer de er sammen? Jeg selv ville ikke turde. Men det er jo op til hver enkelt hvad man har af mod på sådan noget.

• #9   11. jan 2012 jeg har 6 chihuahuaer og en jagthund som pt er 7 måneder. Der er ingenn problemer til trods for at jagthunden er lidt livlig. Så en lab på 10 der er stille og rolig ville jeg ikke have nogle skrupler over.

Du skal ihvertfald se dig rigtig godt for. chihuahuaen er en populær race, og desværre er der rigtig mange som avler på alt hvad der kan gå og ligner en chihuahua.. Forhold dig kritisk, også i forhold til prisen for den hvalp du nu finder. Kan det passe den er såå billig og alligevel okay og i orden i sundhed, sind osv.

Selvom du måske kun vil have en hyggehund vil jeg helt klart anbefale at du kigger efter en med stamtavle. og en god og seriøs opdrætter der udstiller sine hunde, tester dem for patella og har gode og søde familie hunde. Så kommer du altså længst med din kommende hvalp..

Hvis du vil bruge den til udstilling og videre avl skal du selvfølgelig også kigge på dens linjer, tænder, størrelse, pl, og ikke mindst sindet.

Hvis du KUN vil have en hyggehund og aldrig lave hvalpe eller udstille kan du sagtens få en hvalp fra en seriøs opdrætter som måske mangler et par tænder eller har over/underbid eller evt. for lille/stor til avl. Men igen, Man får hvad man betaler for...

Han eller tæve: Det kommer an på hvad man er til. igen, hvis man kun vil have én, kun til hygge og ikke noget andet ville jeg vælge en han..

Men har man derimod tanker om at få flere end én (og tro mig en chihuahua bliver hurtigt til flere) Så ville jeg vælge tæver...

• #10   11. jan 2012 Manzanas: Mange tak for dine svar smiley

Jeg bliver klogere og klogere på racen.

• #11   11. jan 2012 Kender nogle evt. nogle klubber for chihuahua?
    Tænker mere så man kunne finde nogle opdrættere osv smiley

• #12   11. jan 2012 Carina: Der er DKK, DRU, DDH, DHL som er stambogsførende klubber. Alt efter hvilket temperament man har, hvad man går ind for osv.

Jeg er selv i DRU hvilket jeg er super glad for..
    Kender til en hel masse opdrættere hvis du vil have navnene på nogle af dem..

• #13   11. jan 2012 Anita: DRU har en chihuahuaklub..
    Det er DDH der har klubben for små selskabshunde..

• #14   11. jan 2012 Lyder godt smiley
    Hvis du kender nogle i jylland eller fyn, vil jeg gerne have nogle navne.
    Du kan bare sende en besked hvis det er smiley

Kommentér på:
Spøgsmål vedrørende chihuahua :)

Annonce