Hund og katte sammen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle skønne hundemennesker !
Jeg ønsker mig så inderligt en hund, og jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål til jer.
Jeg er forholdsvis ny i hundeverden, men jeg prøver at læse mig frem til alt. Men nu har jeg altså lige brug for nogle svar.
Jeg er i forvejen en heldig ejer af to dejlige bengal kastrater, de er hhv. et og halvandet år. De kommer godt ud af det med hinanden og er udelukkende indekatte.
Mit spørgsmål er så, om det overhovedet er muligt at holde to indekatte og hund sammen?
Selvom jeg virkelig ønsker en hund, føler jeg samtidig ikke, at jeg kan være bekendt overfor kattene at skille mig af med dem til fordel for noget andet. De er jo mit ansvar.
Jeg har forelsket mig i dværgpinscheren, og jeg har selvfølgelig læst alt hvad jeg kan om dem og deres væremåde, og den passer lige ind i min hverdag. Men jeg har ikke kunne læse mig til hvordan de er med katte?
Tror i de vil kunne sammen, eller er det bare udelukket at holde katte og hund sammen?
Det skal lige siges, at jeg bor i en lejlighed på 85 m2, med meget lille have.
Jo flere råd jeg bedre. På forhånd tak
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.815
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 79 Svar: 3.375
Skovkatteblandingen hentede vi sidste forsommer, hun var da 3 år gammel. Bengaleren fik vi i oktober, hun var da 6 år gammel.
Nu har jeg så den fordel, at en malteser er meget "katteagtig", og det gør måske også tingne nemmere i hverdagen.
Du skal dog forvente, at der går lidt tid, inden kattene accepterer en hund, og hvis du anskaffer dig en hvalp, så skal du virkelig være vågen, da den sikkert vil leget med kattene hele tiden. Nu er bengaleren jo en ret speciel kat, og der er ikke nogen der kan garantere, hvordan kattene vil reagere på hunden, men langt de fleste gange ender det rigtig godt.
Du kunne måske teste kattenes reaktion på hunde, hvis du kender nogen med en rolig og kattevant hund, som måske kunne komme på besøg, du skal dog ikke forvente, at det bliver den store kærlighed ved første øjekast.
En anden ting er, at det kan give lidt ulækre problemer med en hvalp (også med en voksen hund) og 2 indekatte, nemlig de fleste hundes forkærlighed for at tømme kattebakken. Der vil du så være nødt til at placere kattebakken, så hunden ikke kan komme til den, fx i et rum, som er aflukket med et børnegitter.
Der er sikkert mange andre ting at sige om det, men det var dem jeg lige kom til at tænke på.
Held og lykke med det.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 6 Svar: 280
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Tanken er jo at anskaffe en hvalp til sommer hvor jeg har sommerferien til at sætte dem ordentligt sammen.
vil i mene, at dværgpinscheres er en af de racer der kan bedre med katten, eller hvilke er "bedst" ?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Men ja jeg må gi´ den gas!
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.336
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 595
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.375
Og ikke alle katte lader sig kyse, når en lalleglad hvalp vil lege med dem, eller de føler sig trængt op i en krog.
Så får de søm i vanterne og det er ikke godt for hundeøjne.
Hund og katte sammen?