{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.879 visninger | Oprettet:

Falsk drægtighed - hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Min ældste tæve er falsk drægtig - og jeg er ved at blive fuldstændig sindssyg !

Hun render rundt og piver 24 / 7 bortset fra når vi træner eller går tur. Hun kan slet ikke finde ro.

Hun bygger rede ALLE steder, og render forstørret rundt i hele huset mens hun piver.

Er der noget som helst jeg kan gøre for at afhjælpe det bare lidt?

Det har foregået i ca. to uger nu - hvor længe fortsætter det?

Må jeg irettesætte hende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk drægtighed - hvad skal jeg gøre?
  • #1   5. jan 2012 jeg er i samme båd pt..
    Jeg ignorere det bare og har gemt legetøjet væk. Min har også dannet mælk smiley Ved ikke hvor længe det vare ved men synes du skal få hende neutraliseret...

• #2   5. jan 2012 og synes bestemt ikke du skal irettesætte hende!! Hun er snot forvirret jo. det er hormoner......

• #3   5. jan 2012 jeg er også ved at blive sindsyg men når man får hun må man tage hele pakken og ikke kun den sjove del.

• #4   5. jan 2012 Jeg har heller ikke irrettesat hende, netop fordi jeg synes det ville være synd - men på den anden side AAARG !

Hun skal neutraliseres snart smiley

• #5   5. jan 2012 min hund gør det samme så vores hus er bamse fri zone da de de kun gør det hele være fordi hun tror at det er hindes hvalpe, og hvis det bliver for slemt med hinde sender jeg hinde hjem til mine forældre i 2-3 dage og så er hun over det når hun kommer hjem så det hjælper åbenbart at de ikke er hjemme men der er også hårdt at undvære hinde, men det er det værd

• #6   5. jan 2012 er der ikke tidligere herinde nogen der har nævnt noget der hedder Galastop ... ... ved ikke om det kun er til at få mælken væk, eller om det bruges til at afhjælpe hele situationen....

Har hørt at det er en ret belastende psykisk tilstand for tæven, så ville da overveje at få hende steriliseret hvis hun ikke skal have hvalpe .... der er så de fordele at man undgår blødningen samt nogle helbredsmæssige gevinster

• #8   5. jan 2012 Altså da jeg var inde og læse om det, forstod jeg at galastop var til at stoppe mælkeproduktionen - og så vidt jeg ved (så vidt), så har hun ikke produceret mælk - det tjekker jeg lige om lidt.

Jeg læste også de kunne få noget beroligende, men at det kun var for ejerens skyld.

Og hun skal snart steriliseres. :))

Og hun har ingen bamser eller lignende som hun humper.

• #9   5. jan 2012 Galastop ! Got it !

Det bliver hentet i morgen !

Og du kan tro hun bliver aktiveret - alt for at hun holder kæft ! smiley

• #10   5. jan 2012 de humper jo ikke bamserne.. de passer dem som var det deres hvalpe smiley

• #12   5. jan 2012 bare husk der kan være slemme bivirkninger ved galastop..

• #13   5. jan 2012 Vi fjernede alle bamser og pivedyr allerede i sidste uge.

Men det virker som om det er mig der er hendes baby. Hun følger mig overalt, og prøver at humpe mig.

Samtidig slikker hun hele tiden på mig.

Anita

Hvilke bivirkninger? smiley

• #14   5. jan 2012 Åhh ja jeg går bare og venter på Fluffy går igang smiley Det skal lige overståes inden hun skal neutraliseres, men sidst var det også slemt for hende og dyrlægen bad mig gemme legetøj væk, men problemet var bare at hendes såkaldte hvalp var min ene hankat og ham kunne jeg jo ligesom ikke gemme væk *LOL*

• #15   5. jan 2012 vil også godt høre om bivirkningerne ved Galastop

• #18   5. jan 2012 prøv med nogle nevet piller fra vetcur det er urter til hunde med humør syge

• #20   5. jan 2012 kvalme og har læst om nogle hvor hunden blev rigtig sløv og begyndte at sitre.. Alba fik det første gang hun var det, men vi prøver og undgå det denne gang. og hun bliver så steriliseret til sommer..

• #22   6. jan 2012 Mine forældres tæve har fået galastop igennem nogle år. Der har ikke været en eneste bivirkning. Og dog... Var til foredrag i reproduktion hos Birgitte Schjöth og hun fortalte at galastop kan fremskynde den næste løbetid. Efter stop gik hun fra løb hver 4. til hver 5. måned. Hun er på p-sprøjte nu men skal steriliseres. Men det hjælper i løbet af få dage så hvis du kan levet med at løbetiden evt bliver fremrykket så til dyrlægen med med samme!

• #23   6. jan 2012 Hun virker også stresset på mig, men hun har alle tegnene på falsk drægtighed.

Og inden vi fjernede pivedyr og legetøj, så rendte hun rundt med et bestemt pivedyr i munden hele tiden, og "passede" på det.

Hun vil hele tiden under sengen og ligge.

• #24   8. jan 2012 Bonnie kom også i falsk drægtighed da efter første løb.
    Hun fik Galastop hele 2 gange i træk uden det hjalp smiley

Enden blev sterilisation og det var det eneste rigtige sagde dyrlægen, da livmoderen var forstørret (ikke pga. graviditet) og begge æggestokke var dobbelt så store som normalt.

Da jeg har hundesygeforsikring på begge mine, så betalte den for operationen og dyrlægebesøgene. Der skulle så ikke så på regningen at det var pga. falsk drægtighed, da dette ikke dækkes. Dyrlægen skrev et eller andet vældig fint ord som dækkede det at livmoderen og æggestokkene var forstørret. Det kunne hun nemlig godt stå inde for.
    Jeg vil ikke snyde forsikringen, men på den anden side så var Bonnie jo syg og det var ikke ikke med min gode vilje at hun absolut skulle under kniven, så derfor fik jeg dr.dyr til at omformulere årsagen.

Så tænk på det hvis i har en sygeforsikring smiley

Men jeg vil tage til dyrlægen, når tæven er så generet af det smiley

• #25   9. jan 2012 Lone

Vi fik galastop i fredags, og det har gudskelov hjulpet meget!

• #26   9. jan 2012 Dejligt smiley

Kommentér på:
Falsk drægtighed - hvad skal jeg gøre?

Annonce