{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.132 visninger | Oprettet:

Godbidder til allergi hund {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil høre efter om der er nogen af jer som har fundet nogle gode godbidder til hunde med allergi, min hund har lige fået konstateret allergi så er ved at prøve at finde nogle godbidder til hende som hun gerne må få. Jeg ved dog ikk endnu hvad hun er allergisk for endnu, skal have lavet prøver på hende senere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbidder til allergi hund
  • #1   31. dec 2011 Det er jo lidt svært at finde godbidder, foder osv., hvis du ikke ved hvad din vovse er allergisk overfor... Er hun røget på noget allergifoder til at starte med eller hvad? For så kan du vel bruge noget af det indtil videre.

• #2   31. dec 2011 det kommer jo an på hvilken allergi det drejer sig om.

• #3   31. dec 2011 Nej hun er ikk på allergi foder da det indtil videre ikk er nødvendigt. Kan godt se det er svært når man ikke ved hvad hun er allergisk overfor. Men dyrlægen sagde at det ikk er nødvendigt og lave prøve på hende endnu, det vigtigste var at få hende under behandling da hun har svamp flere steder på kroppen.

• #4   31. dec 2011 Nej men hvis det er en foderallergi, så er det jo temmelig vigtigt at finde noget andet foder/godbidder osv. - lidt lige meget at behandle, hvis man fortsætter med at eksponere hunden for det hun er allergisk overfor jo smiley

• #5   31. dec 2011 er den kke på alergifoder, er det måske husstøv mider den ikke kan tøle. så er det bare ud med alle tæpper og købe en robotstøvsuger.

• #7   31. dec 2011 Fordi hun ikk er på allergi foder er fordi vi næsten lige har købt nyt foder til hende med indre protein og da hun reagerer godt på det indtil videre så er det ikk nødvendigt og skifte. Jamen hun ved jo godt hvad den skal behandles for, hun skal behandles for svamp da det er det som hun har i både øre, poter og på læberne. Jeg aner ikk om det er foderallergi hun har. Men hun bliver behandlet først da jeg ellers snart får en hund med meget store sår på hendes poter og læber pga hun bider og klør i dem hele tiden fordi det klør pga svampen.

• #9   31. dec 2011 Vi er gået over til at fodre med Olivers fish selected, og har i den forbindelse også bestilt små tørrede fisk til godbidder.

Dyrlægen sagde til mig at hvis hun skulle have godbidder, skulle det være det samme som der er i hundemaden, så det holder jeg mig til smiley

• #10   31. dec 2011 Min svoger og svigerinde er ved at finde ud af hvad deres hund er allergisk overfor. Den må kun få tørret and(sådan nogle købte strimler) som godbidder. Dyrlægen siger at hvis den aldrig har fået and før, så kan det jo ikke være det som den er allergisk over for:)

• #13   31. dec 2011 Hun har fået Olivers hele hendes liv, men det er det som hun ikk kan trvies på mere, derfor jeg skiftede over til noget andet, det hun får nu i foderet er lam og ris fra nutra gold, og det køre hun fint på nu, hun fik også den med lam fra olivers af, men den kan hun heller ikk på, har prøvet alle tre fra olivers, men tror simpelthen det er fordi der er for meget protein at det er det som reagerer på, for det nye foder har kun 21 % protein, og det er næsten 10 % mindre end det hun fik før, og det nye foder har hjulpet godt indtil videre, hendes øre ser meget bedre ud, før var hun næsten helt sort i ørerne hver dag og kunne rense hver dag, og nu er de næsten helt rene, har også fået øredråber til hende så håber at når hun er færdig med dem at de så er helt pæne igen.
    Men jeg får lavet prøve på hende til maj hvis ikk før, kommer an på hvordan det ser ud om en måned når hun har kørt på de piller som hun skal begynde på om en uge, må ikk begynde på dem før da hun lige er blevet vaccineret, så hvis jeg giver hende dem nu så slår vaccinen dem ned også ender det med at hun ikke reagerer på dem.
    Men vil måske prøve og se om jeg kan finde noget tørret lammekød også se om hun kan trives på det som godbidder.

• #14   31. dec 2011 Dyrlægen sagde at jeg skulle tænke over hvad godbidder jeg gav hende og finde nogle som var egnet til allergi hunde. Men jeg vil kigge mere på det hele når hun har fået lavet hendes prøve så jeg ved hvad allergi hun har.

• #16   31. dec 2011 Ja det er rigtigt. Men jeg vil prøve og kigge på de forskellige. Men tror måske at det er pga forhøj protein at hun reagerer på det, så er måske det som jeg skal kigge på.

• #18   31. dec 2011 for meget protein kan også give kløe.
    lyder som den slet ikke er udredt.

• #19   31. dec 2011 Vi bruger hundens mad som godbidder, dem kender vi indholdet på og dem kan han fint tåle (han har tendends til sart mave).

• #21   31. dec 2011 Jeg bruger Vivet fra Vetcur, BARF Bites fra Natures Menu og tørret guf til min allergihund.

Han er kommet på BARF for 1½ måneds tid siden, og det er det som han har fungeret bedst på indtil videre.

• #22   31. dec 2011 Mit problem ligger i at jeg ikk kan bruge hendes foder til godbidder da hun ikk vil spise dem altid, hun spiser kun når hun er sulten, og giver jeg hende dem som godbidder så spytter hun dem bare ud igen. selvom hun er lab så har hun ikk det der madglade sind som de ellers er berygtet for, og det er derfor svært for mig at finde noget og bruge, men overvejer at blive på de godbidder jeg bruger lige nu, der er ikk så meget protein i og dem har hun også altid fået og har også fået dem efter det nye foder, og der syns ikk at være noget.

• #23   31. dec 2011 Mange hunde er allergiske overfor lagermider. Lagermider findes i ALT tørfoder, hvor der er korn og ris i. Så jeg ville starte med at finde et godt foder, hvor der ikke er disse ting i. F.eks. Kingsmoor Pure, Acana, Orijen, Wolfsblut eller Gourmix.

Godbidderne skal selvfølgelig også være uden korn og ris.

• #24   31. dec 2011 specifik har godbidder lavet som Hypo-allergenic foderet er. Altså med spaltede proteiner.

• #25   31. dec 2011 (link fjernet)

• #26   31. dec 2011 Mange tak, det var lige præcis det jeg søgte.

• #27   5. jan 2012 Min gravhund er også allergisk overfor lagermider, og jeg bruger godbidderne hypo-allergenic fra Specific, som du kan købe hos de fleste større dyrlæger.

Jeg foderede også med Olivers i flere år uden problemer, men pludselig kunne han ikke tåle foderet mere. Idag får han Kingsmoor Pure, og alle hans symptomer er forsvundet.

• #29   8. sep 2013 Jeg køber nogengange en kalvelever, koger den, derefter bruger jeg en kniv, som jeg skære leveren ud i tern og i oven med den, til den er knasende tør, så er det nemt at brække i små tern over. Det er guf

Kommentér på:
Godbidder til allergi hund

Annonce