{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Gode råd {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre, hvordan I andre har det med følgende spørgsmål:

Forestil dig en hundeejer med en voksen stor hund, som hxn ikke har ordentligt styr på, - og slet ikke, når den er løs.

Forestil dig så, at denne hundeejer får et råd om bare at slippe hunden løs i offentligheden og så prøve at kalde den til sig 1) af en anden hundeejer og 2) af en professionel adfærdsbehandler.

Tror du, at det gør det en forskel, om rådet kommer fra en anden alm. hundeejer eller en professionel adfærdsbehandler?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd
  • #1   30. dec 2011 Ja for hvis det kommer fra en adfærdsbehandler må det jo være et godt råd......

Tror bare nogle gange man bliver nød til lige at vende rådene med andre end kun en bestemt type uddannet hundeekspert...

Håber mit svar gav mening

• #2   30. dec 2011 Nanna- ja se du skrev jo lige det jeg ikke kunne finde ud af at formulere smiley

• #3   30. dec 2011 Enhver spade kan kalde sig adfærdsbehandler, så jeg ville ikke stole på alle deres råd. Man må godt selv bruge sin sunde fornuft. Hvis man vil gå efter professionel uddannet adfærdshjælp, så skal man gå efter En hundepsykolog eller hundelytter.

• #4   30. dec 2011 Mosekonen

Ved ikke lige, hvordan jeg helt skal forstå dit svar.

Hvis nu hundeejeren tager rådet fra den professionelle adfærdsbehandler og hunden løber væk og er uden for synsvidde i lang tid, - mener du så, at det er bedre, end hvis hundeejeren tager det samme råd fra en alm. hundeejer og det samme sker?

• #5   30. dec 2011 Nanna

Tror du så, at hvis rådet kommer fra en professionel adfærdsbehandler og hunden løber væk udenfor synsvidde og er væk i længere tid, at det så er mindre skadeligt end hvis rådet var kommet fra en alm. hundeejer?

• #6   30. dec 2011 Nicolai

Ok, - hvis du mener det, du der skriver, at anerkender du ikke folk der er uddannet fra:

Etologisk institut / DDI
    Turid Rugaas
    Canis
    Anette Røpke
    Merethe Børgarth
    Alpha Dyreadfærdscenter
    PAFF

Men du anerkender......

- én, som har en uddannelse i menneskepsykologi ( og som ikke nødvendigvis har nogle hundemæssige meriter )

og

- uddannede fra Jan Fennell ( 2 weekendkurser)

Hvorfor egentlig det? Hvad er logikken her? Og hvad har det med mit spørgsmål at gøre?

interessant

• #7   30. dec 2011 Nanna

Ok. Så du ville ikke forvente, at hvis du slap en hund i offentligheden, som havde tendens til at løbe ad H til, at der så ville gøre det, hvis bare adfærdsbehandleren havde sagt det og stod ved siden af?

• #9   30. dec 2011 Linda

Jeg er fuldstændig enig med dig.

• #10   30. dec 2011 Nanna

Det synes jeg er ganske interessant, men jeg skal lige have det slået fast med 7-tommer søm.

Du vil altså slippe en ustyrlig hund løs i offentligheden, hvis bare der står en professionel adfærdsbehandler ved siden af dig og siger det. Så vil du have en ubændig tro på, at den hund, som ellers har for vane at stikke af, ikke vil gøre det.

Hvad tror du en adfærdsbehandler kan i den situation, hvis/når hunden så alligevel stikker af?

Eller tror du ikke, at den vil stikke af, bare fordi der står en adfærdsbehandler ved siden af?

• #11   30. dec 2011 Jeg kender min hund bedst og
    lige meget om en adfærdsdims eller privat
    vejledte mig til at slippe hende fri feks. oppe i
    byen fordi de mener det vil fungere eller andet,
    så ville jeg til enhver tid sige at jeg kender min
    hund og ved det vil gå galt, da der først skulle
    trænes indkald GODT i områder hvor der ikke
    kommer en masse andre forbi...

Jeg vil ikke uforbeholdent bare lytte til andre
    fagperson eller ej.. De kender ikke ens hund
    som en selv..

• #12   30. dec 2011 Poul Erik

Jo - det kan godt virke lidt molbo-agtigt. Det medgiver jeg, - og undskylder, men problematikken er desværre ikke så "tænkt#, som den virker til.

Den bygger på "virkelige hændelser" so to speak. *s*

Og jeg forsøger at finde ud af, hvor normalt det er, at folk sådan uden videre tilsidesætter deres sunde fornuft og dømmekraft, hvis de står overfor en "autoritet".

• #13   30. dec 2011 Lise- nej mente faktisk det samme som Nanna, men kunne ikke formulere det ordentligt......

• #14   30. dec 2011 Nanna- alle kan jo blive adfærds dimser- det gør jo ikke at de alle
    er lige gode...
    Så hvis du stod med CM som mange er imod, så ville du også
    stole på dethan sagde bare fordi han er adfærds dims...

Man skal sgu stole lidt mere på sin egen dømme kraft..
    Hunden er ALTID EJERS ansvar..
    Ikke en fremmeds, adfærds dims eller andres ansvar..

Kommentér på:
Gode råd

Annonce