{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.553 visninger | Oprettet:

Hjælper hund nr 2 på ensomhed hos hund nr 1 ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid syntes det var synd når vores gamle hund mille traskede rundt alene i 6 timer hver dag! Har hund nr 2 nogen som helst gavn? Hunden føler sig vel ikke ensom når der er en hund mere ???

I korte træk. Er det mindre synd at lade hundene være alene når de er 2?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælper hund nr 2 på ensomhed hos hund nr 1 ?
  • #1   29. dec 2011 At man får en hund mere er ikke ensbetydende med at de bliver bedste venner.
    Man skal ikke få en hund mere for hundens skyld.
    man skal få hund for sin egen skyld.

• #2   29. dec 2011 Altså det hjalp meget på kaya da vi fik mika, men jeg ved ikke om det er alles overbevisning, men det er hvertfald min smiley mine piger keder sig aldrig, gider jeg ikke lige lege, jamen så har de altid en legekammertat smiley

• #3   29. dec 2011 hov nej, altså det virkede bare hjemme hos os, de går gennem ild og vand for hinanden. men det var ikke for kayas skyld at vi fik mika, det var bare en bonus kan man sige smiley

• #4   29. dec 2011 Mette K: Hvis ens hund har haft en god alene-hjemme-træning, ser jeg ingen grund til at få en hund nummer to grundet at hunden skulle føle sig ensom.
    Langt de fleste hunde sover og/ellers slapper af når de er alene i huset og derved ser jeg ingen grund til at have 2 hunde hvis dette er den eneste grund til at få hund nummer 2.

• #5   29. dec 2011 Lilly blev super glad da jeg fik Silas - hun livede helt op, begyndte at lege igen. Jeg tror hun er glad for at hun har ham. De putter ofte sammen smiley

Lilly gider kun en hund i denne verden og det er Silas, så for hende var det godt at få en hund nr 2 smiley

• #6   29. dec 2011 Jamen rent instinktivt er hunden jo et flok dyr, det må da virke mest naturligt for hunden hele tiden at have en fra flokken i nærheden. Vi har så godt nok 2 hunde, og vil mene den ene nyder den andens selvskab mere end den anden...

• #7   29. dec 2011 Mette K:
    Ja, hunde er et flokdyr. Men det er ikke alle der kan eller vil have 2 hunde grundet deres flokinstinkt. Der er mange ting som vi mennesker kan lære vores hunde at acceptere og tolerer grundet træning. F.eks. at de kan være alene hjemme, at de vil spise af en skål, istedet for at jagt osv.
    I langt de fleste hundes hverdag er vi mennesker deres "flok" og vi kommer og går grundet arbejde og andet.
    Heldigvis er hunde super gode til at indrette sig efter os. Heldigvis for det.

• #9   29. dec 2011 Hvad med for begges skyld? ;-D

• #12   29. dec 2011 Vi fik hund nr. 2, fordi han skulle bruges til jagt! Og det har aldrig været bedre! de er de bedste venner og gør alt sammen :o) Hjemme hos os, har det kun været lykke at få hund nr. 2 :o)

• #13   29. dec 2011 Vil give Ulla ret i at man kun skal få hund nr. 2 for ens egen skyld.
    Min kæreste vil også gerne have to hunde, men lige nu bruger jeg 100 % energi og tid på Ifur og jeg vil ikke have at hundene kun får 50 % hver. De skal have 100% begge to, og så længe jeg ikke har tid til det så skal vi ikke have to hunde.
    Samtidig skal man huske at det ikke kun behøver at være fryd og gammen når man har to hunde. De kan bliver uvenner, komme op at slås, dele adfærdsproblemer, hidse hinanden unødigt op. Der er dobbelt så meget træning, arbejde og udgifter ved to hunde som ved en.
    Men der er sikkert også dobbelt så mange glæder - oftest..

• #14   29. dec 2011 Er enig med de andre i at man skal få hunde for sin egen skyld
    Link og magoo er rigtig glade for hinanden, men jeg har bestemt ikke indtryk af at link var ked af at være alene før

• #15   29. dec 2011 Det kommer nok an på situationen. Da Puk var 2 år (hun er 9 nu), fik vi Pingo, der var 4 år - han døde for et år siden, og siden da var Puk ikke sig selv. Hun ville ikke gå tur mere, lå og sov hele dagen og virkede i det hele taget trist. Nu, hvor det nyeste skud på stammen, Emma på 6 måneder, er blevet stor nok, tumler og leger de to pølser den halve dag. Det skal så siges, at de næsten aldrig er alene og aldrig har været det, da min mor er pensionist, men de to hunde har SÅ stor glæde af hinanden - Puk har fået livsglæden tilbage og er igen en harmonisk hund, som før Pingo døde.

• #16   29. dec 2011 en voksen hund der ikke har problemer med at være alene hjemme vil helt sikkert bare hvile og sove, så det er ikke derfor man skal anskaffe hund nr 2, dobbelte udgifter mm... Og der er mange lykkelige historier om hunde der bare går godt sammen herinde, men der er også det modsatte om hunde der aldrig lærer at trives sammen, historier om at den hund der er der først bliver ked af det og ændrer adfærd til det negative osv, det er der en tråd om lige idag, så er det kun for at man TROR hunden keder sig, så er det ikke en god grund til hund nr 2...

Kommentér på:
Hjælper hund nr 2 på ensomhed hos hund nr 1 ?

Annonce