{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

vil ikke tage på {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg håber at jeg her kan få lidt hjælp og råd om hvordan jeg skal få min papillon hanhund til og tage på, han var så tynd så tynd da jeg hentede ham, har tjækket om han har orm, men der er ikke nogle, han er 9 mrd, nu og har ikke haft ham så længe, han kan gå dage hvor han kun nipper til sin mad, om du så stiller vådt hundefoder frem til ham, han har altid adgang til vand og tørfodre, men han spiser ikke rigtig, og han er meget tynd,han får hvalpefoder og vådfodre og leverpostej med rugbrød en gang imellem bare så jeg ved han får lidt ned, han spiser kun når jeg er lige ved siden af ham, og han følger mig over alt, men jeg er sååå ked af han ikke spiser og tager på, er der nogen der har råd om hvad jeg kan gøre for ham så han kan tage på?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke tage på
  • #1   28. dec 2011 hvilke fodervarianter har du prøvet, af tørkost ???
    Jeg har en skotte tæve som jeg fik da hun var 19 måneder, hun er småtspisende, og kræsen.... Jeg har prøvet Eukanuba, Arion, Wolfsblut og nok 4-6 andre...

Her i efteråret prøvede jeg efter råd af en jeg købte wolfslut hos at give hende BARF, i form at frosset færdig blandet råt kød med grønysager og olie, det er frosset og man tager bare op til dagen i den mængde an skal bruge... Det gider hun spise, da jeg så synes hun skal have noget at tygge i får hun også Kingsmoor Pure tørkost, men der har jeg egentligt prøvet at finde et foder med mange kalorier så hun trods den lille mængde hun spiser dog får nogle kalorier, der findes fx en variant indenfor Acana...

BARF produktet hedder Natures Menu, mange hunde holder ikke vært på BARF men idet hun nu gider spise så går det bedre...

Så lige nu får hun en lille rugbrød med leverpostej og tørkost morgen, samt BARF til aften og så snacks

• #2   29. dec 2011 okey BRAF har jeg ikke prøvet inu men rigtig meget andet

• #3   29. dec 2011 Måske hun ikke skal have adgang til foder hele tiden! Personligt synes jeg, det er en dum måde at gøre det på! Det er ikke den rigtige natur for hunde! Mad 1-2 gange om dagen! Vores den store ville heller ikke spise ordenligt, da hun var hvalp, så vi gjorde det, at hu kun fik 1 gang om dagen, og nu spiser hun perfekt! Du kan også bruge lidt dåsefoder, hvis hun skal tage på! Eller bruge madolie, så tager hun også på! Held og lykke med det :o)

• #4   29. dec 2011 Hov undskyld, skriver hun i stedet for han. Kiggede lige forkert :o)

• #5   29. dec 2011 det kan ikke være dyrt at fodre en papillion med fx Natures Menu, en hvalp skal have ca 10 % af dens kropsvægt om dagen, en voksen ca 2%, nu ved jeg ikke hvad sådan en vejer, men min vejer mlm 8.3-8.7 kg så hun skal have ca 180 gr om dagen, dvs at på en måned skal hun ca have 5 poser, hvis det er nuggets, de koster 39 for en pose med 1 kg, så hun kan fuldfodres for under 200 kr om måneden.... en papillion vejer vel max det halve af min.... de pakker der er frosset i kvadrater er der vist 300 gr i, og de koster 12.50

• #6   5. jan 2012 nugges??? det har jeg nu aldrig prøvet lige nu får han mad 2 gange om dagen men han vil ikke rigtig spise heller ikke selv om det er dåsemad eller andre gode sager, men jeg må jo bare prøve mig frem

• #7   5. jan 2012 Nuggets er bare en betegnelse for at det er færdig BARF frosset ned i kugler (facon som fx macdonald kyllinge nuggets).... 1 pose med 1 kg koster 39 kr, tror der er 4-6 smagsvarianter....

Jeg gør det at jeg om aftenen tager den mængde op som hun skal have næste dag, og så står de i en lukket boks i køleskabet og tør op... så får hun nogen gange morgen og aften, andre gange kun aften... hvalpen her er også begyndt at få det sammen med tørkost, de er meget begejstrede...

Lægger et godt lag BARF i bunden af mad skålen og så får de tørkost ovenpå... Nova får mest BARF Ipsen får mest tørkost... tror på sigt de får halv af hver...

De får primært med okse, kyllinge/fisk og lam...

Du kan prøve at købe en lille smule hakket råt kød ved en slagter og hakke lidt frosne grøntsager i, og evt lidt olie (lakseolie fx) over... vil han spise det vil han helt sikkert også kunne lide det mine får...

Hvor meget vejer han...

• #8   6. jan 2012 jeg har ikke vejet ham så ved det ikke rigtig men syntes han er for tynd, lige nu får han af tørkost probiotic live poppy kylling og ris.....
    hvor køber man det BRAF ???

• #9   6. jan 2012 hvor i landet bor du... jeg bor i Aarhus og kan få det ved en opdrætter af spidshunde udenfor Aarhus og ellers kører jeg til Farmland i Randers... alt efter hvor du bor kan det også nethandles...

• #10   8. jan 2012 bor på sjælland

• #11   8. jan 2012 scroll ned på siden i dette link der vises forhandlere

http://www.barfshop.dk/forhandlere/

• #12   8. jan 2012 ok takker

Kommentér på:
vil ikke tage på

Annonce