Fejlernæring - Hjælp mig! {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har fået en virkelig rar mand som papfar, og mine forældre, ham og min mor, er virkelig lykkelige sammen.
Hans børn er virkelig søde, og hans mor er egentlig også meget rar. Egentlig.
Hun ejer en norsk buhund, som hedder Mikkel.
Denne hund, er den fedeste hund jeg nogensinde har lært at kende. Den har også så mange andre fejl, men hovedproblemet er, at han bliver ernæret forkert.
Denne hund har aldrig set skyggen af hundefoder. Den har hjerteproblemer, vejrtrækningsproblemer, og ville trille gennem lejligheden som en stor pelskugle, hvis ikke den havde ben, hvilket den snart ikke har mere. Han ligger ned konstant, for ikke at skulle bære sin egen vægt.
Hver gang vi er på besøg og får kage med flødeskum, chokolade mv. får hunden det der er tilbage - og det er ikke lidt!
Hunden får pizza, kage, slik, is, alle former for morgenmadsprodukter, og alt det, en hund absolut ikke bør få at spise!
Vi har snakket med hende så mange gange - men det eneste hun siger er "hunden er 9 år, og den skal forkæles!"
Når man så prøver at overbevise hende om, at det hun gør skader den, ISÆR når den bliver ældre og ældre - får man at vide at hendes hund er sund og rask, og at den altid er glad.
Hos dyrlægen får hun det samme at vide, men hun er ikke til at tale med.
Hvordan skal jeg løse det her problem?
Mikkel lever ikke værdigt hundeliv mere, pga. den fedme. Han kan heller ikke tabe sig, fordi han ikke kan gå 10 meter uden at skulle lægge sig ned.
Hvad kan jeg gøre?
- Zafira
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 211
Tror ældre mennesker har nogle spøjse holdninger til fodring af dyr. Hun elsker sikkert sin hund, men hun lyder som om, at hun snart elsker den til døde.
Jeg tror ikke du kan gøre så meget, hvis familien og dyrlægen allerede flere gange har sagt at hunden har det skidt.
Måske en lidt barskere samtale er hvad der skal til?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 644
Men hvis der kommer mange henvendelser i denne tråd så måske vise den til ejerne så der kommer flere meninger frem.
Det er i mine øjne rigtig synd for hunden. Den har absolut ikke et godt hundeliv når organerne bliver påvirket. Og den kan muligvis også få en depression.
Den skal have ordentligt slankefoder og så kunne man muligvis svømme med den ( med den rette vejledning når den er i så dårlig form ) da det ikke tærer så meget på skelettet.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.042
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Hunden dør forhåbentlig snart...
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 156
Jeg ved bare også, at hun ikke kan leve uden ham. Hun er 84 år gammel, og hendes hverdag ville blive fuldstædig smadret uden Mikkel.
På den anden side, vil jeg hellere få ham aflivet, end at han skal lide en smertefuld og langsom død. ):
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Ud over det tror jeg ikke at der er noget at gøre - jeg tror hellere ikke at du får noget ud af at melde for dyremishandling.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Aflivning skal du holde dig langt fra, helt enig med charlotte!!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.042
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
Det lyder da som om den lider, hvorfor er det anderledes end andre former for mishandling?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
Man kan ikke andet en enkelt gang fortælle dem, at det de gør er en langsom form for aflivning, og at det giver hunde det modsatte af det de tror, at den får dårlig livskvalitet..
Og så må man blande sig udenom... Der er mange mennesker der er uden for rækkevidde på det punkt...
mar 2011
- Jeg har medlidenhed med dyret, fordi han knapt nok kan gå, knapt nok kan trække vejret og lider af andre ting som jeg slet ikke tør nævne?
Selvfølgelig afliver jeg da ikke en andens hund, men tanken strejfede mig, fordi hun jo ikke selv kommer på tanken.
Selvom hun er 84 og hunden er hendes et og alt, har dyret da lov til at leve problemløst?
Det er bare IKKE muligt, og jeg ved snart ikke mere hvad der skal bringe hende til fornuft.
Jeg er ikke interesseret i at lade sagen ligge, og se på som han bliver federe og federe - og hun vil ikke have hjælp i hans pasning, for den "klarer hun jo fint selv".
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
mar 2011
Fejlernæring - Hjælp mig!