1.027 visninger
|
Oprettet:
Vacc imod allergi {{forumTopicSubject}}
Nogen der har prøvet det og som vil dele ud af deres erfaringer?????
Kan man blive vaccineret specifikt imod HUND?????
Reagerer efterhånden mere og mere på hundene og kan knap røre dem uden at slå ud over det hele, nyse i timevis og få åndenød..........
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 350
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
hvordan reagerede du, altså de allergiske reaktioner?
Maibritt, hvordan slog du ud?
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Det har virket godt nok. Jeg er ikke helt symptom fri, og skal stadig være obs omkring de ting, men det har gjort sådan at jeg ikke er ved at dø om sommeren...
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Bare jeg skal klippe deres negle (og det foregår stille og roligt med to hunde, der bare ligger og ligger) har jeg rigtig mange røde prikker der buler op a la brændenælde-"stik" op af beggge arme.
Mine håndflader blir røde og BRÆNDER.
Og hvis jeg feks kløer mig i øjnene......uhauha GRIMT og ubehageligt!!!!!!!!
og så tricker det min astma helt vildt, så alt det der med at sidde og hygge med dem på gulvet...det kan jeg godt glemme alt om.
Vi skal have et kuld i det nye år, og jeg frygter da, hvordan min tid i hvalpekassen blir.... ;o(
jun 2007
Og det i 5 år.......
De var den gang ret så dyre... Vi fik tilskud men gav hurtigt 20.000 for dem. Kender ikke prisen nu
jul 2008
Mine øjne er også ømme og klør meget og det gør ondt når de render i vand.
Uhh ja vi skal som du have hvalpe så jeg er også spændt, dog gik det fint med vores sidste kuld, underligt nok så tålte jeg dem bedre.
jeg vil også gerne vide hvor man får disse vacciner og hvad det koster, jeg er møg træt af allergi piller som ikke hjælper et hak
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Men den mulighed findes så vidt jeg ikke til hunde-vaccination.
jun 2007
Men man må godt omgåes det man ikke kan tåle imens.. Man kan sige med græs og støv der er det svært andet......
Vaccinerne får man gennem lægen, der skal godkende at man har en type allergi hvor de kan hjælpe en. Så får man en recept og køber selv injektionsvæsken på apoteket!
jun 2007
Bivirkningerne var for mig de samme som ved min allergi.
Og så hæver armen jo lidt op hver gang, og min blev meget varm, fordi man jo er allergisk over for det som lægen sprøjter ind i en, så reagere kroppen jo.
jun 2007
feb 2007
Du skal selv købe injektionsvæsken på apoteket, men det er din læge eller sygeplejerskerne/lægen på allergiklinikken der giver dig insprøjtningerne og så skal man sidde i en halv time bagefter for en sikkerheds skyld, hvis man skulle gå hen og få en voldsom allergisk reaktion.
Jeg fik nogle voldsomme hævelser af indsprøjtningerne, så dem kunne jeg ikke tåle. Vi prøvede alt muligt for at finde ud af hvorfor jeg fik sådan nogle voldsomme hævelser som kløede som en vanvittig i en hel uge, så jeg måtte have Prednisolon for at holde det ud.
Vi prøvede ved de sidste 3 injektioner at give nøjagtig den samme dosering for at se om hævelserne og kløen ville blive mindre, for om man så skulle gå langsommere frem. Men det blev bare værre og værre for hver gang. Den sidste injektion fik hele min harm til at hæve i en stor allergisk rød, kløende reaktion. Så var det slut og jeg fik tilskud til smeltetabletterne da de er MEGET dyrer om måneden.
Men det er langt de færreste som får så voldsom en reaktion. De fleste får en let kløende plet på måske en 5-krone stor, som måske klør lidt en dag eller to.
feb 2007
Da jeg havde taget tabletterne et år, kunne jeg mærke en smule bedring den næste sommer. I dag kan jeg nøjes med forebyggende næsespray i ca. en måned og måske øjendråber 4-5 gange på en hel sommer, hvor jeg før vaccinationen brugte næsespray forebyggende fra april til hen i september og øjendråber flere gange om ugen, specielt i højsommeren.
Mine allergi-tabletter er jeg dog stadig nød til at tage, da jeg stadig har en kryds-reaktion på græs i form af tomat - dvs. jeg kan ikke spise noget som helst med tomat - tilberedt eller rå - uden at få kløe i svælget, hvis jeg ikke tager pillerne. Men det er til at leve med, for tomater vil jeg have i min mad.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 350
Jeg tror der gik ca. et år før jeg var symptomfri og har ikke taget medicin siden. Kun de dage jeg bliver vaccineret, der skal jeg tage en antihistamin.
Min astma er forsvundet og alle de andre ting jeg er allergisk overfor er forsvundet( hest , hund, pollen, hø, halm)
Man får 85% i tilskud når man køber for over 1500 kr. medicin pr. år. Så jeg synes ikke det har været så dyrt. der er til 5 gange vaccine i en flaske og den koster, mener jeg 2500. Men når så procenterne er trukket har jeg ikke kommet af med mere end 400-500 kr. pr. gang for to flasker....Når kman får dosis hver 6.8 uge er der til over 7 mdr i en flaske...
Jeg vil anbefale det til alle. det er skønt at være "rask" og det giver en masse ny energi. Jeg løb f.eks. et marathon i maj, det kunne jeg ikke have gjrt for 4 år siden.
jun 2007
Men jeg kan nu leve med dem, så at sige.. Hvor jeg ikke kunne være til nogle steder, førhen, selv med piller
jul 2008
Vacc imod allergi