{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der fælder meget...
  • #1   14. dec 2011 Børst hunden..
    En Furminator er guld værd.

det kan være foderbetinget eller stressbetinget..
    Prøv og tænk over om de kan være svaret i jeres tilfælde.
    Er det pludselig opstået eller har det stået på længe ?

Er du sikker på at det ikke bare er den naturlige fældningsperiode ?

• #2   14. dec 2011 Hm, jeg har en Furminator. Der kommer meget hår af, men han fælder stadig af *** til smiley Men karten er nu også god at have - øhm i hvert fald til en collie...

Så har jeg prøvet forskelligt foder bla. med fisk som eneste proteinkilde og med/uden korn. Og lakseolie er også afprøvet. Indtil videre har det ikke hjulpet smiley

Jeg hopper i alle fald med på en lytter smiley

• #3   14. dec 2011 En hund vil fælde to gange om året.
    Jeg syntes personligt det er meget nemmere med de hunde som har pels set i forhold til de korthårede for de små hår borer sig ind i alt.
    Jeg vasker chunta og blower ham i fældeperioderne, derudover giver jeg torskerogn i hans kost og det virker fortræffeligt. En fældning er overstået inden for 14 dage også går der 6 måneder inden vi skal bøvle med det igen.

Men fældning kan også være et tegn på at hunden ikke fungerer optimalt på sit foder - specielt hvis pelsen også er mat

• #4   14. dec 2011 Dina fælder også meget for tiden, men det er stress relateret, fordi hun er så skudræd.
    Her er mange jægere, som skyder, og hun kan høre det mindste fyrværkeri.
    Hun får kornfrit foder, og trives fint på det, og har en meget blank pels, selvom hun fælder.

Jeg har også en furminator, men faktisk synes jeg, at en alm fiberklud suger en mange flere hår til sig, når jeg sidder og "børster" hende med den.

• #5   14. dec 2011 hvad fodre du med? smiley

• #6   16. dec 2011 Han får pedigree Adult Healthy Vitality....... Det har han fået i flere år. Jeg synes bare han fælder meget, og har gjort det et stykke tid. Jeg børster ham jævnligt....
    Han burde ikke være stresset, for der er ikke sket nogle forandringer..... Nytårs krudt er han ikke bange for, det har vi trænet fra han var helt lille.

Kommentér på:
Hund der fælder meget...

Annonce