1.332 visninger
|
Oprettet:
Hund der fælder meget... {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Dansk/Svensk gårdhund på 10 år, Viktor som fælder rigtig meget. Har i nogle gode forslag til hvordan man kan mindske det???
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
En Furminator er guld værd.
det kan være foderbetinget eller stressbetinget..
Prøv og tænk over om de kan være svaret i jeres tilfælde.
Er det pludselig opstået eller har det stået på længe ?
Er du sikker på at det ikke bare er den naturlige fældningsperiode ?
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Så har jeg prøvet forskelligt foder bla. med fisk som eneste proteinkilde og med/uden korn. Og lakseolie er også afprøvet. Indtil videre har det ikke hjulpet
Jeg hopper i alle fald med på en lytter
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Jeg syntes personligt det er meget nemmere med de hunde som har pels set i forhold til de korthårede for de små hår borer sig ind i alt.
Jeg vasker chunta og blower ham i fældeperioderne, derudover giver jeg torskerogn i hans kost og det virker fortræffeligt. En fældning er overstået inden for 14 dage også går der 6 måneder inden vi skal bøvle med det igen.
Men fældning kan også være et tegn på at hunden ikke fungerer optimalt på sit foder - specielt hvis pelsen også er mat
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Her er mange jægere, som skyder, og hun kan høre det mindste fyrværkeri.
Hun får kornfrit foder, og trives fint på det, og har en meget blank pels, selvom hun fælder.
Jeg har også en furminator, men faktisk synes jeg, at en alm fiberklud suger en mange flere hår til sig, når jeg sidder og "børster" hende med den.
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 75
Han burde ikke være stresset, for der er ikke sket nogle forandringer..... Nytårs krudt er han ikke bange for, det har vi trænet fra han var helt lille.
Hund der fælder meget...