Hjælp til gøen... {{forumTopicSubject}}
Hej I kloge hunde-hoveder
Jeg har et lille problem, som jeg håber I kan give god råd til!
Min dejlige samojed Micki på 8 måneder gøer som regel ALDRIG. Det er så sjældent han gøer, faktisk kun når jeg kommer hjem fra arbejde og han er glad for at se mig. MEN - nu er han begyndt at gø af sin "bedste hundeven", som han har kendt siden vi fik ham som 8 uger.
Det er en mops på 2½ år og de leger altid super godt sammen, men på det sidste, når de har været på besøg hjemme hos os, har Micki gøet konstant. Han gøer mens de leger, han gøer når Rufus ikke gider lege og han gøer bare hele tiden. Vi har prøvet at skille dem ad, hver gang Micki kommer med det mindste bjæf, men det hjælper overhoved ikke. Det er den eneste hund Micki opfører sig sådan overfor.
Nytårsaften skal vi så være sammen med det vennepar der har Rufus, og som I sikkert kan tænke jer til, så gider vi ikke høre på Micki der gøer hele aftenen og natten
Min tanke er, at Micki bare er SÅ glad for at Rufus kommer på besøg, at han kører helt op i en spids! Men hvad tænker i? Har I prøvet noget lignende? Og i så fald, hvordan kan man stoppe ham?
Åhh hjælp inden vi bliver døve
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 229
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 39
Vi har prøvet at give dem begge et ben, men Micki vil bare have det samme ben som Rufus, selvom han har sit eget - og så gøer han igen! Men vi har ikke prøvet at sprede noget ud i græsset - tak for rådet!
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 229
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Samojeden er jo kendt som den talende hund - mine forældres hund - gør når vi kommer hjem - eller han hyler. Og når han leger med andre hunde. Det er super trælst.. Vi har prøvet en masse og intet hjælper -.- den eneste måde at stoppe ham på er ved at stoppe legen og sige slut.
jun 2011
Der må da være en eller anden måde at stoppe ham på. Man kan vel lærer ham alt, det er bare lige metoden vi mangler!
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.041
Men har i indlært " nej " 100% ?
For så er det vel bare at sige nej, og godbid når han stopper.
jun 2011
Jeg tror mere vi skal prøve med en form for "straf", i stedet for belønning, hvis I forstår?
Vi har prøvet at sætte dem i hver sit rum, men så gøer han bare derinde fra
sep 2011
Tror måske en "straf" er en fin løsning alt efter hvilken straf det er selfølgelig..
har i overvejet simpelthen KUN fjerne ham, og lade den anden hund blive ved jer?
Hvis han er stabil og ingen alene hjemme problemer Ofc.
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 290
sep 2011
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Vi kan sige Nej så mange gange vi vil. den eneste løsning her har været at stoppe legen når vi ikke gider høre på det længere. :S men finder du en løsning ville mine forældre da blive lykkelige
Hjælp til gøen...