{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

undervægtig schæfer/labrador {{forumTopicSubject}}

hej allesammen min hund har et mindre problem.
han har tabt sig for meget.
han spiser som han skal (en stor skål foder om dagen) og det er en blanding af hvalpefoder og voksen foder for at fede ham op, men han tager ikke på :S... vi troede det var fordi han havde fået orm da alt pegede på det og selv dyrelægen var enig (stor appetit, opkast og vægttab) så han har fået en ormekur igår morges... men idag har der endnu ikke været nogle tegn på orm i efterladenskaberne.

vi har prøvet mange forskellige fodertyper efterhånden og forskellige blandingsforhold mellem hvalpefoder og voksen foder og endda rent hvalpefoder, men ingen forskel

udover at han ikke tager på og kaster op engang imellem så er han helt normal og har massere krudt i røven så det er lidt af et mysterie for os hvad der er galt med ham, hvis der da overhovedet er noget :S...

hvad har i af bud på hvad vi kan gøre så vores lille basse kan tage lidt på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undervægtig schæfer/labrador
  • #1   6. dec 2011 Hvis han fungerer normalt, men blot er slank, så er alt sikkert som det skal være.

Jeg har selv haft en hund, der var sådan, og det er blot et spørgsmål om at acceptere det - man har en hund, der er slank. Det kan man godt få kommentarer på, men når hunden fungerer er der jo ingen grund til at tvinge kilo på den.

• #2   6. dec 2011 muligvis ikke... syns bare det virker utroligt mærkeligt... han er meget madglad men tager ikke på ligemeget hvad han får af foder (og rester fra aftensmad)

• #3   6. dec 2011 Har du forsøgt med et foder til meget aktive hunde i stedet for hvalpefoderet. Og så skal det selvfølgelig være den rette ration, han får. Desuden kan i give lakseolie med i foderet, det feder også.

Det der "generer" mig lidt er, at du skriver, han har tabt sig - dvs. der har ikke altid været problemer med foderstanden? Har i skiftet fodertype ofte?

Men er hunden ellers pæn i pelsen og fuld af energi, så er den måske bare en "slank hund" af type.

• #4   6. dec 2011 Kan det være pga. kulden? Kia har brug for mere mad om vinteren da hun skal bruge mere energi på at holde varmen ...

Og ellers så sæt foderrationen op :o)

• #5   6. dec 2011 undskyld jeg ikke svarer før...
    jamen hans pels er utroligt flot og blank og folk kommenterer den rigtig tit
    men nej det har ikke altid været sådan for bare nogle måneder siden vejede han nogle kg mere... der blev han fodret med flæskesteg og lign af svigermor... men efter en flytning har han så tabt sig... det startede bare med en lille smule hvor vi ikke bekymrede os over det (stress fra flytning og manglende flæskesteg tænkte vi)... det stoppede da også... og så begyndte det igen for lidt tid siden...

men altså hvis i så hunden ville i bare tænke tynd hund med utrolig flot pels... virkelig flot og glansfuld faktisk...
    syns bare det er lidt mærkeligt at han ikke tager på selvom han får 50% hvalpefoder

og ja vi har skiftet foder hver gang han er løbet tør for at finde en slags som han vil spise ekstra af... tror vi har prøvet 5-6 forskellige og så alle sammen blandet op med hans yndlings hvalpefoder (coop puppy) og så har vi givet ham et tilskud af leverpostej ved at ælte foderet ind i det så han spiste op hver gang, og så står hans skål konstant med mad i så han altid har adgang til mad hvis han skulle blive sulten

• #6   6. dec 2011
    Et ganske lille nemt tip... Fodre din hund mere end en gang om dagen. Hvis han er meget aktiv kan han have brug for at spise flere gange om dagen og på den måde bedre optage sit foder. Den portion han får nu og så en halv mere fordelt på 2-3 gange om dagen kan godt hjælpe ham.
    Du kan jo evt tale med dyrlægen om at få tjekket hans bugspytkirtel. Jeg har haft en skøn hanhund som havde problemer med sin. Han kunne derfor heller ikke tage på. Overhovedet.
    Han kan også, selv om man ikke selv syntes det, stresse lidt. Og derfor også have svært ved at tage på.

Når i skifter foder. Kan der gå 2-3 måneder før du kan se et evt foder skift...

Held og lykke med at hitte ud af havd der kan være med ham smiley

• #7   6. dec 2011 så må vi vidst være lidt tålmodige... for det er ikke så længe siden vi sidst skiftede

når han har overvundet sin lidt overdrevne frygt for kameraet så prøver jeg at lægge lidt billeder ind af ham så i kan vurdere om han er for tynd eller ej... man kan dog heldigvis ikke se nogle knogler på ham

• #8   6. dec 2011 Lad være med at skifte foder så tit, hans mave skal hver gang vænne sig til den nye type, og det tager tid - kunne være grunden til opkast....
    Hundene bruger mere energi på at holde sig varme om vinteren, det er også en normal ting.
    Og vælg så et ordentlig mærke foder, et mærke hvor de specielt har et foder til hunde med højt aktivitetsniveau. Vi brugte Arion Performance en periode til en schæfer med højt energibehov - der var der brug for kalorier, og hun fungerede fint på det.

• #9   6. dec 2011 Nu er det jo en blanding - men hos en schæfer skal man tydeligt kunne mærke ribbenene og man skal kunne se dem, når hunden trækker vejret dybt og når den bevæger sig. Hoftebenene skal også kunne ses.

Hvilket grundfoder får han?

Hvordan har i afstemt mængden?

• #10   6. dec 2011 prøv at lade være med at lade hans mad stå fremme, det kan godt fjerne madglæden for hunde fordi de ikke "behøver" at spide, maden er jo tilgængelig hele tiden.
    Min tæve var også for tynd dengang hendes mad stod fremme. Efter at jeg begyndte at tage det væk spiste hun meget mere.

Kommentér på:
undervægtig schæfer/labrador

Annonce