gravtræning - andre racer? gravtræning - andre racer?
Jeg har en lille dværgschnauzer Tæve, der er meget interesseret i rævegravene og gerne vil derned, når vi møder dem i naturen.
Jeg har en gravsøgende terrier, som jeg bruger i grav - han er dog det største og er ved at blive så gammel at han ikke er smidig nok til at vende i eks. prøvegravene. Dette gør han er mere udsat for skader når han er med.
Derfor blev jeg da glad da den lille viser interesse for Ræv, men hun skal jo oplæres forsvarligt og der hvor jeg går med terrieren tager de ikke andre racer.
Så jeg kunne tænke mig at høre om nogen kender træningssteder på sjælland (helst syd) hvor man også tager andre racer end Terrier/gravhund?
Hun er pt. 6 mdr og lidt i den viltre alder..
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.318
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.318
Sussan jeg håber nemlig snart at kunne få the til at træne mine hunde. Det kunne være så sjovt. Vi har været til familiedag en gang og jeg blev helt bidt af det. Måske kunne du tjekke gravhundeklubben og spørge dem eller nogle af de lokale jagtforeninger.
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Jeg har tidligere haft en dværg der var med på praktisk jagt, indtil hun fik smæk af en stor gal hanræv . Den gang kendte jeg en med egen træningsgrav, det gør jegdesværre ikke længere, så deter lidt besværligt.
Kathrine - mine er som sagt med på praktisk jagt/spor og ingen af dem er belemret med skab, så jeg ved ikke hvor din hund har fundet det. Måske i er mere udsat i jeres område
gravtræning - andre racer?