Jamen, så kan du få en af mig! {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er typen der ikke kan tie stille, så er det sagt.
...Og slet ikke når det kommer til folk der ikke samler op efter deres hunde.
I dag da jeg er ude at gå morgentur med Hjalte går vi inde på den lille kirkegård (som mere er park-agtig) og der står en ung gut med sin rottweiler der selvfølgelig er i gang med at skide.
Gutten kigger på mig og går videre da hunden er færdig.
"Har du ikke tænkt dig at samle op?" spurgte jeg.
"Jeg har ikke nogen pose med" var svaret.
"Jamen så kan du da få en af mig, værs'god!!" sagde jeg med et smil.
...Frygtede et øjeblik om han var typen der ville pudse hunden på os, men jeg tog chancen.
Ved ikke hvorfor folk kigger så mærkeligt på mig når jeg tilbyder dem en pose (især de gange jeg ikke selv har hunden med)...
Hvorfor er det at folk bare ikke kan samle op efter sig? Især når det er lige ved siden af legepladsen og på en sti hvor der går mange mennesker i løbet af dagen...
Hvorfor ikke have poser med når man går tur med hunden, chancen for at den skider er jo stor.
Jeg har altid en rulle poser liggende i hver jakkelomme, for så kommer jeg aldrig afsted uden.
Nå, bare lidt ævl og bævl her fra én der endnu en gang har givet pose til fremmede - og det er nok ikke sidste gang det sker.
Rigtig god dag allesammen!! :o)
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Når jeg går tur og ser en hym hym ligge der og flyde, så samler jeg altid op, og det er så bestemt ikke for ejerne.s skyld men for hundene.s , da der er så mange hunde haderer pga alle de lorte der ligger og flyder...
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Jeg forståe heller ikke folk ikke lige kan samle op efter deres hund. Det er da ganske normal pligt, vil jeg mene.
jan 2007
jan 2007
jan 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Fortovet foran mit hus er en af de mest befærdede og det er ikke fair at alle skal træde i og trække hundelort med overalt fordi nogle egoistiske idioter ikke samler op efter sig !!
Men er lidt nervøs for at hvis jeg sætter en poseholder op at de unge lømler bare finder en måde at øve hærværk på den eller mit hus hvis de ser det som en provokation ..
jan 2007
Jeg har altid en hel rulle til at ligge i min jakke lomme.
Hvis bare alle ville samle op så tror jeg heller ikke der ville være så mange hundehaderer.
Jeg syntes også det er så noget så trals når ungerne træder i alle de lorte der ligger i græsset og rundt omkring.....
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er sjældent danskere gør noget, som ikke er deres ansvar - og det er det jo ikke i følge lovgivningen.
aug 2011
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 50
Nu har jeg ikke selv hund, men hvis jeg får så vil jeg squ samle op efter den - det er da det mindste man kan gøre
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Heldigvis er det ikke sket særlig tit =)
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.945
Den sjoveste oplevelse havde jeg, da jeg for mange år siden boede tæt på Botanisk Have i Århus.
Dengang gik der i dagtimerne en uniformeret parkbetjent rundt og holdt øje med, at folk opførte sig ordentligt.
En dag hvor jeg er ude, at gå med mine spaniels sætter den ene sig og laver lort og mens hun er i gang kommer parkbetjenten hen og overfuser mig, jeg står bare roligt og kigger på, at hun bliver færdig, hiver en pose op af lommen og samler op.
Parkbetjenten haster videre uden at undskylde sin opførsel.
Søndagen efter er vi igen i Botanisk have og jeg spotter parkbetjenten i civil med kone og hund, hunden sætter sig og parret skynder sig videre uden at samle op.
Jeg spæner op foran dem, stikker ham en pose og spørger om han ikke glemte noget.
Jeg tror aldrig jeg har set en mand blive så rød i hovedet, han kunne tydeligvis godt genkende mig, men han tog imod posen og gik tilbage og samlede op
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 342
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
1 fordi vi ikke går sååå meget ved steder hvor man skal samle op.
2 fordi min hund bakker røven HELT ind i en busk - og tvivler på at nogen kommer og går der *G* ( også nægter jeg at ligge og rode og rage efter en lort på 3 cm )
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Forleden dag var jeg på aftentur med hundene og der går en mand omkring de 60 år foran mig med sin schæfer hanhund, han er flyttet herud for nogen måneder siden og efterfølgende ligger der altid kæmpe lorte på stierne sov og han samler ikke op, jeg ser så hunden sætter sig og da jeg kommer frem til stedet stinker der af lort og der ligger en gang tynd mave Jeg råber af manden og siger han skal samle op så siger idioten den tissede bare, så jeg råber igen flot mester der stinker af lort ligger en ordenlig en og det er en voksen hanhund du har som for 2 min siden pissede op af et træ (jeg var ved at være godt sur) Men nej ikke om han ville samle op...
Min mormor har flere gange været kørt ind i en af hans lorte med sin rolator
Dagen efter var der en ældre dame der også råbte af ham, der havde han sku vendt sig om og truet hende med at hun ville blive slået ned hvis vi råbte af ham igen, så nu går jeg bare og venter på at møde ham, for mig skal han ikke true så får han politiet på nakken, nu ved jeg nemlig hvor han bor *LOL*
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
*Synes godt om*
Jamen, så kan du få en af mig!