1.634 visninger
|
Oprettet:
Hvilken Race Vil i vælge? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen jeg er ny her inde
og har derfor brug for nogen råd.
Jeg bor i Række hus.
Hunden må godt være en lille race.
Jeg har disse Hunde i tankerne
Boston Terrier.
Xoloitzcuintle.
Fransk Bulldog
Mops
Også Selvfølgelig
Chiweenie
føler jeg har læst godt og grundig om Racerne.
Men passer de i et række hus og er der en Kennel til Chiweenie og Xolo ?
Håber i kan hjælpe mig.
PS er ikke det store sports menneske eller ude menneske haha
Tak på forhånd
MVH
STEVEN V
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Skal det være en af racerne ville jeg vælge den franske bulldog.. Laied back, venlig, morsom og nøjes gerne med kun et par ture om dagen - men der er mange sundhedsfaktorerer at tage hensyn til, så køb med tavle og køb med omhu =)
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 65
min tanke var os Fransk Bulldog men jeg høre så mange problemmer og det kan jeg ikke rigtigt lide haha
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Sælger kan love en velafballanceret hund med dejlige egenskaber, men når avlen er så ustabil (ung avl, altså få generationer), så er intet sikkert..
Du kan ende med en hund der har modstridende egenskaber - feks en chihuahua/gravhund ..
Chien er en let nervøs hund, egenskaben er alarmerende - altså en nervøs og gøende hund.
- Gravhunden har mod som en schæfer, tænderne derefter og er ikke bange for at gå i krig med nogen der er 10 gange større..
En blanding af de to kan meget vel ende rigtigt uheldigt ud; med en nervøs, men modig, alarmerende (på vagt) og ikke bange for at bruge tænderne..
Det KAN være en rigtig dejlig hund også, men med blandinger ved man som sagt ikke hvad det vil ende ud med =)
Du når ganske langt med de renracede; der er en hund for alle mennesker - den perfekte hund til netop de behov og krav du har - det er bare om at være ærlig omkring ens forventninger og evner og så finde en hund der matcher hvad du kan tilbyde =)
nov 2011
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Efter at vi selv har fået en i familien, og jeg på den måde har lært andre franske at kende, så har jeg ikke mødt nogen doven fransk
Min datters har totalt krudt i bagdelen :-). Hun vil også gerne putte i sofaen, arm i arm, meeeeeen der skal ske noget først.
Kan sige, at hun følger super trit med min staff, men han smider sig i sofaen først
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 942
Vores lille fis eeeeeelsker at putte og ligge og snorke arm i arm, og ligger hun ikke på en af os, er der noget helt galt
Men hun har også masser af krudt bagi, så vi får da gået nogle ture, men det er ikke det vilde på 2-3 timer om dagen. Nok nærmere en halv til en hel.
Vi har ikke have, men jeg ville heller ikke bare nøjes med at lukke hende der ud, hun skal jo også ud og snuse
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 162
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Hvad er en chiniwinne??
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Ellers findes der sikkert gode kenneler i Sverige.
Kender ikke vildt meget til racen.
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 38
Det er er ubeskrivelig dejlig hund! Uden tvivl, har selv én
MEN... Det er umiddelbart ikke hund jeg ville anbefale hvis man ikke kender til racen. De er vildt anderledes end mange andre racer og man skal virkelig grundt overveje om man er den rette til at eje sådan en.
Min kæreste er vokset op med disse skønne hunde, og kender alt til dem og deres specielle behov. Jeg har haft hunde hele mit liv, men jeg må dog indrømme at jeg nogen gange stadig kan blive forbløffet over deres adfærd.
De har så meget personlighed at det kan være skræmmende, de er så latterligt kloge og hvis du skælder dem for meget ud, bliver de faktisk sure og gider ikke snakke med dig. De knytter sig latterlig meget til 1 person og det "kan" være en ulempe.
Udover det er de selvfølgelig vildt skønne!
Og self. Gælder dette jo heller ikke for "alle", men ret mange
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 580
Indordner sig fint, kan være aktiv eller doven, alt efter behov, nem at opdrage, sød og kærlig.
Eneste minus er man skal være obs på hjertefejl.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Jeg har både en mop og en Frandk.. og der er altså gang i de 24-7!
jeg har set folk have 5 store racer som slapper mere af end de 2 jeg har..
Og mange folk tror at de ikke skal have så meget aktivering, hvilket er helt forkert !!
Linda.. kan got ske mopsen ikke direkte er morionskrævende, men vil man have en mops der ikke bliver fed og doven, så skal den ud og aktiveres... denne misforståelse af racen er skyld i at vi ser alt alt alt for mange fede mopser!
Men igen alle hunde har brug for gå ture og aktivering, så det er bare et spørgsmål om hvor meget du vil ligge i det, om du vil træne, om du er til hygge gåture, om du har mulighed for at hunden kan løbe løs, osv osv..
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Jeg vil ikke sige at mine franske har været direkte dovne, men nogle motionister var de altså heller ik... Ville jeg i skoven og gå en lang tur, kunne vi da godt gøre det - men havde jeg dage hvor de kun fik 3 korte ture, så var det også helt fint..
Mine forældres tæve havde damp indtil hun blev omkring 2 år - men igen, dette i forhold til at hun er en fransk bulldog.. Den dag idag gider hun ikke ud og gå om morgenen - hun gemmer sig under dynen ;O) Og det samme gør sig gældende om aftenen, hvis dronningen er gået i seng ;O)
Udover at du bor i rækkehus, gerne vil have en lille hund og ikke er det store ude menneske - hvad kan du så tilbyde en hund? Hvordan ville en typisk dag se ud for hunden? Og hvilken ønsker har du til en hund?
dec 2007
Men en mops har DAMP! de første 2 år af dens liv flyver den rundt.. ja det er er ret trættende til tider
dec 2007
op og ned af sofaen, vælter vaser, rusker puder, tager alt det de IKKE MÅ, skal drikke i farten så helt gulvet er plask vådt af savl- kunne blive ved de sover KUN om natten indtil de er 2 år.. der er ikke noget de hedder middagslur
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Hvilken form for aktivering?
Hvor meget pelspleje må der være?
nov 2011
nov 2011
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.041
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
nov 2011
maj 2004
Hvalpene er så vidt jeg kan se heller ikke klar endnu til salg. hi hi.
Men ville bestemt prøve at kontakte opdrætteren. Tror ikke der er vildt mange, som har denne race, så bare med at undersøge, når nogen viser sig. ;-))
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 80
nov 2011
maj 2004
Er såmen selv lidt vild med xolo, men med de bullehoveder jeg har nu, kan det ikke komme på tale.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Dengang min kæreste og jeg kiggede efter hund nr. 2, introducerede jeg ham for malinois'en - men han havde aldrig mødt en og jeg havde kun set udstillingsmodellen.. Så efter at have læst en hel masse om racen, skrev jeg til en opdrætter og fortalte om os selv, og hvorfor vi havde kig på netop denne race, og spurgte om vi måtte møde deres - det måtte vi heldigvis og 4-5 måneder efter flyttede Asti ind :O)
Seriøse opdrættere vil hellere end gerne fortælle om racen på godt og ondt, og også hjælpe med at finde den rette hvalp til dig uagtet om den er fra dem eller ej
nov 2011
er helt forskruet i dem endnu mere nu. men så kommer pointen at man bor hjemme og skal lige have dem med på iden ;D bliver 20 næste år.
men skal lige have en snak med dem om jeg ikke kan få lov til at have en i hjemmet det nok et år også skal jeg nok ud og finde noget og bo i
men kryds finger for mig ;D de meget svære og snakke med da vi alle har en form for allergi. men ja Xolo er Jo Allergi venlig så jeg håber og Drømmer
maj 2004
Men undersøge hvordan de forskellige racer er, kan du jo sagtens gøre nu, og så bruge tiden til at tænke igennem hvorfor en, som er hunden for dig. ;-)))
nov 2011
ja det sandt nok men jeg har og vil nok altid have tid ;D
Hvilken Race Vil i vælge?