Har brug for at I beroliger mig :) {{forumTopicSubject}}
Vil I ikke være så søde at fortælle mig, at min hvalp (unghund) på snart 8 måneder er helt normal? For jeg er snart klar til at sælge ham til først bydende...
Sådan en teenager er jo helt umulig at være i hus med! Lige for tiden har han fået den gode ide, at hvis jeg siger "nej" eller giver ham en anden kommando - såsom "sit", "dæk" osv. så gøer han af mig og derefter bider han mig... Og alle der har haft en mellemstor hund på 22 kg's gebis siddende i armen eller låret ved, at man ikke bare kan ignorere og undlde at give ham opmærksomhed Samme metode bruger han, hvis jeg ikke giver ham opmærksomhed når han vil have det - hvis jeg en enkelt gang sidder i sofaen og ser lidt tv! Og hvis han i et uopmærksomt øjeblik ser sit snit til at hoppe op i sofaen alene, så kan jeg ikke få lov til at sætte mig, uden han nærmest angriber mig!
Åh gud, han lyder jo som et monster
Men nogle gange er han også ganske sød og dejlig!
Please fortæl mig, at jeres også var så umulige i den alder - OG at det gik over! For lige nu er han simpelthen det mest belastende lille uhyge (når han altså ikke er sød og dejlig)!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Lømmelalderen går over igen, men hunden kan forblive uopdraget hvis ikke du træner unoderne væk.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Nu kan han godt finde på at stille sig op og gø af os hvis ikke han får opmærksomhed, men vi kan sagtens få ham stoppet.... Men han er også 2 år nu.. Men han har skam også været teenager... Det går heldigvis over
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 39
louise og elmo - Dejligt jeg ikke er den eneste der har haft et mini-monster
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 414
Kunne aktivring og mere mental træning ik hjælpe? måske køre ham træt?
Jeg må have været meget heldig med mine for de har aldrig været frække, kun meget meget meget stædig og til tider meget meget meget døve
jun 2011
Men jeg er jo nok lidt for blød over for ham - det må være konklusionen! - Så skal jeg bare have gode ideer til, hvordan jeg så skal vænne ham fra at bidde mig hele tiden. Er snart gul og blå overalt...
Gode ideer modtages gerne
jun 2011
Det er frustrerende, når man havde en hund der var absolut bedst i 1. klasse, men i 2. klasse har han på mystisk vis glemt alt og er blevet en bandit derhjemme. Vidste han blev teenager og ikke hørte efter mere, men gik godt nok ikke ud fra at hver anden dag ville blive en kamp. Det er somom han har besluttet, at jeg overhoved ikke skal fortælle ham hvad han skal gøre eller hvordan han skal opføre sig - og godbidder fungerer ikke, for han har mistet interessen for mad ;O SKØNT
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 606
Vi havde rigtig mange problemer med det, og fik vores hundetræner med hjem til os, så hun kunne se hvordan han var.
Det vi fik at redskaber fra vores hundetræner var, at
hvis det foregik udenfor - så gik vi ind og lod ham blive ude til han var faldet til ro, og så gik vi ud til ham igen.
hvis vi var indenfor - så kom han i skammekroen til han var faldet til ro, det vil sige at han blev smidt ud i gangen (i starten blev døren lukket, senere stod døren åben - og han skulle blive der ude til han var faldet til ro).
Det har hjulpet ved os, og der er slet ikke noget mere. Skammekroen skal være et sted han ikke opholder sig når han fx er selv hjemme.
Håber det kan hjælpe
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
Tror det handler om at være konsekvent. Og ja det skal nok gå over igen men hvis han lærer unoderne nu, vil han stadig have dem efter teenage-alderen Held og lykke med den lille bandit!!
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Jeg havde på ingen måder,fundet mig i at min hund, mente den skulle styre sofaen og den skal da slet ikke bruge mig,som bidepølle
jun 2011
Er det lige så godt selv at forlade rummet? Eller tror han så bare han ejer stuen endnu mere? Ja dumme spørgsmål, men vil gerne gøre det rigtigt fra start
Smider I hunden i skammekrogen med det samme han bare napper? Eller skal han gøre det mere end en gang? Pyh det er svært
jun 2011
jun 2011
Stavefejl er gratis IPhone digter selv flotte ord hvis man ikke er vågen!
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
jeg ville finde et nyt ord som Mikael skriver og så kun bruge det EN gang, virker det ikke så skal der være en konsekvens, lige nu virker det lidt som om den tror ordet nej er lig med, nu skal vi virkelig lege.
jeg har aldrig forstået timeout for hunde, men skulle jeg give min hund en, så vile jeg forlade rummet omgående og lukke døren, ikke slæbe den udenfor, for den har glemt det hele inden du når ud, når den bider hele vejen.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
I dag bor hun stadig i køkken (adskilt fra stuen af en babylåge) og soveværelset og kommer kun i stuen hvis hun ekstraordinært får lov ...
Brugte også time-out til at lære hende at vi altså sover om natten, ikke leger.
jan 2008
Ja han nappede også efter bedste evne når vi smed ham i skammekroen, men der blev kun sagt nej én gang, og så sagde vi intet til ham igen før han var faldet til ro.
Det kan godt være en kamp de første par gange, men efter et par gange fandt han hurtigt ud af, at han lige så godt kunne følge med i skammekrogen.
Nej vi forlod ikke rummet, for så havde jeg det som han havde vundet, og det ville jeg ikke have. Det var kun når vi var udenfor at vi gik ind, for så ville han jo gerne med ind.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Jeg gider helt ærligt ikke bøvle med hunden omkring sådanne ting,som napperi,sofa osv.. konsekvens og så ros
jan 2008
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 1048 Hunde: 2 Svar: 1.897
Jeg brugte også time out, hvor jeg tog hende op og satte hende i time out, altså først sagde jeg slut, men hun blev bare ved, så sagde jeg slut igen og satte hende i time out, og lod hende blive der til hun var faldet til ro.
Det virkede rigtig godt på hende.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Jeg barrikaderede mig simpelthen bag sofapuder, så hun ikke kunne komme til mig og ignorerede hende så længe, jeg spiste. Jeg tror, det tog et par uger, før det virkede.
Vi har også brugt, at bede hende gå op i sin kurv, men det kræver selvfølgelig, at de lystrer den kommando. Nu kan hun finde på selv at luske derop og ligge og grynte lidt, hvis hun har lavet noget, hun godt ved ikke var så smart
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 228
'Nej' bruger vi, når hun ikke må tage en godbid vi ligger på poterne, hvis jeg taber mad på gulvet, så hun ikke når at tage det osv. altså i de fleste hverdags situationer.
'Slut' bruger brugt hvis vi leger og hun kører for meget op, så ved hun at det er hertil og ikke længere, eller hvis hun vil lege i sofaen, så ved hun at hun skal gå ned.
Omkring det med sofaen, så ville min hund under ingen omstændigheder få lov til at styrer sofaen, og slet ikke nappe/bide mig.
Der er jeg enig med Stine M. - vi har også taget fat i Trille hvis hun er blevet for slem, og det er få gange vi har gjort dette.
Trille har ikke adgang til sofaen mere, da hun på et tidpunkt blev lidt for meget dominant, og i stedet for at tage kampen op med det hver dag, besluttede vi os at afskærme hende helt fra sofaen.
Det handler måske også om at (selvom din hund er i den skønne teenage alder) at den måske ikke er helt sikker på hvor den ligger i rangordenen?
jun 2011
Men tusind tak
Har brug for at I beroliger mig :)