{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Har brug for at I beroliger mig :) {{forumTopicSubject}}

Vil I ikke være så søde at fortælle mig, at min hvalp (unghund) på snart 8 måneder er helt normal? smiley For jeg er snart klar til at sælge ham til først bydende...

Sådan en teenager er jo helt umulig at være i hus med! Lige for tiden har han fået den gode ide, at hvis jeg siger "nej" eller giver ham en anden kommando - såsom "sit", "dæk" osv. så gøer han af mig og derefter bider han mig... Og alle der har haft en mellemstor hund på 22 kg's gebis siddende i armen eller låret ved, at man ikke bare kan ignorere og undlde at give ham opmærksomhed smiley Samme metode bruger han, hvis jeg ikke giver ham opmærksomhed når han vil have det - hvis jeg en enkelt gang sidder i sofaen og ser lidt tv! Og hvis han i et uopmærksomt øjeblik ser sit snit til at hoppe op i sofaen alene, så kan jeg ikke få lov til at sætte mig, uden han nærmest angriber mig!

Åh gud, han lyder jo som et monster smiley
Men nogle gange er han også ganske sød og dejlig!

Please fortæl mig, at jeres også var så umulige i den alder - OG at det gik over! For lige nu er han simpelthen det mest belastende lille uhyge (når han altså ikke er sød og dejlig)!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for at I beroliger mig :)
  • #1   28. nov 2011 Det lyder som om at han leger lidt med dig. Du må være konsekvent - hver gang han gør noget forkert. Sig tydeligt "nix". Ros når han handler korrekt.
    Lømmelalderen går over igen, men hunden kan forblive uopdraget hvis ikke du træner unoderne væk.


  • #2   28. nov 2011 Hahahaha.. fedt.. sådan var Elmo også... men som 2 1/2 års blev han bedre... smiley

  • #3   28. nov 2011 Har haft hunde i lømmelalderen, men ikke så slemt som du beskriver der.

  • #4   28. nov 2011 Vores bed nu ikke.. Han valgte bare at lege døv og løbe sin vej...
    Nu kan han godt finde på at stille sig op og gø af os hvis ikke han får opmærksomhed, men vi kan sagtens få ham stoppet.... Men han er også 2 år nu.. Men han har skam også været teenager... Det går heldigvis over smiley


  • #5   28. nov 2011 Nicolai og Malene - Åh ja, jeg tror bestemt han leger med mig, og jeg prøver skam at være konsekvent. Men ordet "nej" eller "nix" er bare en rigtig tricker, for han bliver altid vildere. Jeg bruger også at sætte ham i timeout hvis han bliver alt for slem, men han napper mig hele vejen ud af døren og det gør avs. Når jeg så lukker ham ind (ca. 30 sekunder efter), så starter han bare forfra... Pyh ens tålmodighed sættes på en prøve!

    louise og elmo - Dejligt jeg ikke er den eneste der har haft et mini-monster smiley


  • #6   28. nov 2011 Anne.... kunne ik lade være med, at grine da jeg læste dit indlæg. SORRY, men kan lige se det for mig.

    Kunne aktivring og mere mental træning ik hjælpe? måske køre ham træt?

    Jeg må have været meget heldig med mine for de har aldrig været frække, kun meget meget meget stædig og til tider meget meget meget døve smiley


  • #7   28. nov 2011 Mumse - det kan jeg ikke bebrejde dig. Griner også selv lidt af det, når jeg får det på afstand. For det er sQ da en smule komisk, at sådan en lille bandit skal bestemme hvad der skal foregå i hjemmet!
    Men jeg er jo nok lidt for blød over for ham - det må være konklusionen! - Så skal jeg bare have gode ideer til, hvordan jeg så skal vænne ham fra at bidde mig hele tiden. Er snart gul og blå overalt...

    Gode ideer modtages gerne smiley


  • #9   28. nov 2011 Vi går skam til hundetræning og han kan bare det hele (eller kunne, indtil han synes at hunde, fugle,blade osv blev mere interessant end godbidder) Vi kan sagtens sige "nej" og han lader godbidder mv. ligge... Men han forstår ikke ordet, når det gælder om at stoppe en leg eller en forkert handling. Hvordan får jeg lært ham det?

    Det er frustrerende, når man havde en hund der var absolut bedst i 1. klasse, men i 2. klasse har han på mystisk vis glemt alt smiley og er blevet en bandit derhjemme. Vidste han blev teenager og ikke hørte efter mere, men gik godt nok ikke ud fra at hver anden dag ville blive en kamp. Det er somom han har besluttet, at jeg overhoved ikke skal fortælle ham hvad han skal gøre eller hvordan han skal opføre sig - og godbidder fungerer ikke, for han har mistet interessen for mad ;O SKØNT


  • #10   28. nov 2011 uha det kender jeg alt for godt fra da vores var i den "gode" alder.

    Vi havde rigtig mange problemer med det, og fik vores hundetræner med hjem til os, så hun kunne se hvordan han var.

    Det vi fik at redskaber fra vores hundetræner var, at
    hvis det foregik udenfor - så gik vi ind og lod ham blive ude til han var faldet til ro, og så gik vi ud til ham igen.
    hvis vi var indenfor - så kom han i skammekroen til han var faldet til ro, det vil sige at han blev smidt ud i gangen (i starten blev døren lukket, senere stod døren åben - og han skulle blive der ude til han var faldet til ro).

    Det har hjulpet ved os, og der er slet ikke noget mere. Skammekroen skal være et sted han ikke opholder sig når han fx er selv hjemme.

    Håber det kan hjælpe smiley


  • #11   28. nov 2011 hihi, undskyld smiley der er bare så mange skønne historier om teenage-problemhunde smiley og jeg husker tydeligt mine kampe med Pina, hun var døv, stædig som et æsel osv. osv, men hvor er det sjovt at tænke tilbage på (det er bestemt ikke sjovt i nuet... grr!!), men nu er hun 4,5 år og teenage-Pina var nu også dejlig smiley

    Tror det handler om at være konsekvent. Og ja det skal nok gå over igen smiley men hvis han lærer unoderne nu, vil han stadig have dem efter teenage-alderen smiley Held og lykke med den lille bandit!!


  • #12   28. nov 2011 Hvad anbefaler i reelt TS skal gøre ? Når nu nej ikke virker og hunden ser hende som et stykke legetøj ?

    Jeg havde på ingen måder,fundet mig i at min hund, mente den skulle styre sofaen og den skal da slet ikke bruge mig,som bidepølle


  • #13   28. nov 2011 Det er også lidt den metode med skammekrogen jeg prøver at bruge! Men hvordan gjorde I? Slæbte I hunden ud i skammekrogen? For synes måske det er lidt svært at slæbe en hund på 20 kg afsted, mens han prøver at hapse mine fingre efter bedste evne!
    Er det lige så godt selv at forlade rummet? Eller tror han så bare han ejer stuen endnu mere? Ja dumme spørgsmål, men vil gerne gøre det rigtigt fra start smiley
    Smider I hunden i skammekrogen med det samme han bare napper? Eller skal han gøre det mere end en gang? Pyh det er svært smiley


  • #14   28. nov 2011 Stine M - hvad ville du gøre? smiley nu har vi altid brugt positiv træning, men det er svært at praktisere i sene situation, hvor man egentlig bare har lyst til ay råbe højt! Så vil gerne have nogle gode ideer, nu hvor du siger du heller ikke vil finde dig i det smiley

  • #15   28. nov 2011 Jeg må prøve med slut eller andet godt og så være konsekvent! Tak for input smiley

    Stavefejl er gratis smiley IPhone digter selv flotte ord hvis man ikke er vågen!


  • #16   28. nov 2011 Sig fra så hunden forstår det, ikke nej 10 gange og du skal da bestemt ikke finde dig i den ligefrem bider.

    jeg ville finde et nyt ord som Mikael skriver og så kun bruge det EN gang, virker det ikke så skal der være en konsekvens, lige nu virker det lidt som om den tror ordet nej er lig med, nu skal vi virkelig lege.

    jeg har aldrig forstået timeout for hunde, men skulle jeg give min hund en, så vile jeg forlade rummet omgående og lukke døren, ikke slæbe den udenfor, for den har glemt det hele inden du når ud, når den bider hele vejen.


  • #17   28. nov 2011 Brugte time-out hvor hunden blev afskåret fra al kontakt til den faldt ned og det virkede hurtigt :o)

    I dag bor hun stadig i køkken (adskilt fra stuen af en babylåge) og soveværelset og kommer kun i stuen hvis hun ekstraordinært får lov ...

    Brugte også time-out til at lære hende at vi altså sover om natten, ikke leger.



  • #18   28. nov 2011 Lige så snart han nappede første gang, blev der sagt nej, og så tog vi ham i nakke og halsbånd (sådan så han ikke blev kvalt i halsbåndet) og slæbte ham ud i skammekrogen (vores vejede også godt til på det tidspunkt).

    Ja han nappede også efter bedste evne når vi smed ham i skammekroen, men der blev kun sagt nej én gang, og så sagde vi intet til ham igen før han var faldet til ro.

    Det kan godt være en kamp de første par gange, men efter et par gange fandt han hurtigt ud af, at han lige så godt kunne følge med i skammekrogen.

    Nej vi forlod ikke rummet, for så havde jeg det som han havde vundet, og det ville jeg ikke have. Det var kun når vi var udenfor at vi gik ind, for så ville han jo gerne med ind.


  • #19   28. nov 2011 Anne.. For nogen er det meget slemt at tage fat i hunden og så får den altså en tone og en attitude,den ikke kan misforstå.. Når der er ro,så hygger vi igen.. Behøves sjældent ha fat mere end en enkelt gang,hvis jeg overhovedet skal ha fat.. Ellers kører jeg meget kraftigt pres på hunden med kroppen.. Det kræver selvfølgelig at den ikke ligger i sofaen og spiller konge smiley men nu har mine hunde slet ikke adgang til sofa smiley

    Jeg gider helt ærligt ikke bøvle med hunden omkring sådanne ting,som napperi,sofa osv.. konsekvens og så ros smiley


  • #20   28. nov 2011 håber det giver mening smiley

  • #21   28. nov 2011 Gud hvor kan jeg godt huske det, det vist kun 5 måneder siden Joy var sådan, og hvor kan det bare gøres av, og nogen gange blev jeg helt ked af det.
    Jeg brugte også time out, hvor jeg tog hende op og satte hende i time out, altså først sagde jeg slut, men hun blev bare ved, så sagde jeg slut igen og satte hende i time out, og lod hende blive der til hun var faldet til ro.
    Det virkede rigtig godt på hende.


  • #22   29. nov 2011 Hm, mine er jo ikke så store, så måske var det nemmere. Disen havde en skøn idé med at ville bide mig i håret hvis jeg sad i sofaen og spiste og i fødderne, hvis jeg sad på en stol. Hun havde luret, at lige præcis ved aftensmadtid, var det rigtig dejlig nemt at tirre, så hun fik opmærksomhed.

    Jeg barrikaderede mig simpelthen bag sofapuder, så hun ikke kunne komme til mig og ignorerede hende så længe, jeg spiste. Jeg tror, det tog et par uger, før det virkede.

    Vi har også brugt, at bede hende gå op i sin kurv, men det kræver selvfølgelig, at de lystrer den kommando. Nu kan hun finde på selv at luske derop og ligge og grynte lidt, hvis hun har lavet noget, hun godt ved ikke var så smart


  • #23   29. nov 2011 Jeg bruger 'nej' og 'slut', i to forskellige sammenhænge.
    'Nej' bruger vi, når hun ikke må tage en godbid vi ligger på poterne, hvis jeg taber mad på gulvet, så hun ikke når at tage det osv. altså i de fleste hverdags situationer.
    'Slut' bruger brugt hvis vi leger og hun kører for meget op, så ved hun at det er hertil og ikke længere, eller hvis hun vil lege i sofaen, så ved hun at hun skal gå ned.

    Omkring det med sofaen, så ville min hund under ingen omstændigheder få lov til at styrer sofaen, og slet ikke nappe/bide mig.
    Der er jeg enig med Stine M. - vi har også taget fat i Trille hvis hun er blevet for slem, og det er få gange vi har gjort dette.

    Trille har ikke adgang til sofaen mere, da hun på et tidpunkt blev lidt for meget dominant, og i stedet for at tage kampen op med det hver dag, besluttede vi os at afskærme hende helt fra sofaen.
    Det handler måske også om at (selvom din hund er i den skønne teenage alder) at den måske ikke er helt sikker på hvor den ligger i rangordenen? smiley


  • #24   29. nov 2011 Mange tak for alle de gode råd smiley vil helt sikkert prøve med en ny kommando og en tur i skammekrogen - og en smule tålmodighed! Men er nu en lille smule glad for, at andre også har haft sådan en umulig hund! Så er der da håb forude smiley og så må vi også til at gøre ham endnu mere mentalt træt, så han ikke orker at drille mig! Men det er en udfordring, når han ikke er interesseret i mad for tiden, så ved snart ikke hvad jeg skal lave med ham... Spor gider han heller ikke!

    Men tusind tak smiley


Kommentér på:
Har brug for at I beroliger mig :)

Annonce